|
|
06-07-2009, 19:53
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 336
|
Prevensjon for oss som ikkje tåler hormoner..
|
|
Var til legen idag og fekk meg resept på hormonspiral. Men no etter å ha lest mange trådar her inne, der folk reagerer på alle mulige måtar av denne typen prevansjon, vart eg veldig i tvil altså!! Eg vil ikkje gå opp hundre kilo i vekt, eller få kviser, eller uønska hårvekst, pigmentforandringar, pms, liten sexlyst. blødningar i tide og utide.. osv osv..
Eg har prøvd mange typar p-piller, og har reagert på alle. Er vel kanskje stor sjans for at eg reagerer på hormonspiral også då?! Bør eg satse på kobberspiral, eller er det noko anna som ikkje inneheld hormonar og som fungerar bra?
(sterilisering er ikkje aktuelt nei.. Og kondom blir jo litt kjedelig i lengda..)
|
|
|
06-07-2009, 20:20
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,424
|
Sv: Prevensjon for oss som ikkje tåler hormoner..
|
|
Jeg har angst for hormoner, så jeg bruker ladycompen, har hatt den siden 2004 og er veldig fornøyd.
06-07-2009, 20:24
|
|
Veteranmedlem
Meldinger: 3,465
|
|
|
Abonnerer!
|
|
|
06-07-2009, 20:32
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,611
|
|
|
Om du ikke er plaget med store blødninger fra før, så ville jeg heller hatt kobberspiral.
Jeg reagerte ikke på p-piller (synfase) men reagerte på hormonspiralen, nå aner jeg ikke forskjellen i dosering.
Og bare så det er sagt, det er ikke alle som reagerer negativt på hormonspiral altså.
Min venninne satte inn sin samtidig med meg, og hun har ikke hatt noe problemer. Gikk over på h-spiral nr.2 når første var oppbrukt.
|
|
07-07-2009, 11:04
|
|
Medlem
Meldinger: 336
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Camilla82
Jeg har angst for hormoner, så jeg bruker ladycompen, har hatt den siden 2004 og er veldig fornøyd.
|
Ja, det er jo sikker ingen dum sak! Kan du fortelle litt meir om den? Må man måle temp. og sånn kvar morgon, eller korleis verkar den egentlig?
Og dei dagane som vert rekna som usikre, brukar dykk berre kondom då?!
|
|
|
07-07-2009, 11:15
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,324
|
|
|
Jeg reagerer også på p-piller, og tør dermed ikke ta sjansen på hormonspiral. Er skeptisk til kobberspiral også jeg, og dermed er det ikke så mange muligheter igjen..
Siden jeg har veldig regelmessige sykluser og ikke lett blir gravid, har kun "naturmetode" fungert fint her
|
|
|
07-07-2009, 11:26
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,930
|
|
|
Jeg får ikke lov til å bruke p-piller pga mye blodpropp i familien + leidenmutasjon. Men hormonspiral er greit, fordi hormonene virker mer lokalt. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av hormonspiralen, men har slitt med en del med p-piller.
Så jeg tror du bare må prøve.
|
|
|
08-07-2009, 10:40
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,424
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av -Zero-
Ja, det er jo sikker ingen dum sak! Kan du fortelle litt meir om den? Må man måle temp. og sånn kvar morgon, eller korleis verkar den egentlig?
Og dei dagane som vert rekna som usikre, brukar dykk berre kondom då?!
|
Jepp,måler temp hver morgen før jeg står opp,viktig at man måler rett etter man våkner slik at det blir riktig, vi bruker kondom ved røtt og gult lys. Jeg har 2 veninner som bruker denne også og de er veldig fornøyd.Legger ved en link
LadyComp - praktisk med stort, lysende display - PFC
11-07-2009, 17:13
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2009
Meldinger: 87
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Camilla82
Jepp,måler temp hver morgen før jeg står opp,viktig at man måler rett etter man våkner slik at det blir riktig, vi bruker kondom ved røtt og gult lys. Jeg har 2 veninner som bruker denne også og de er veldig fornøyd.Legger ved en link
LadyComp - praktisk med stort, lysende display - PFC
|
Den er absolutt å anbefale for alle som er litt skeptisk til hormoner! Jeg reagere veldig på hormoner i ting, så for oss ble det en lettelse når vi fant ut om denne!
Kondom eller finne på noe annet (mange ting man kan gjøre uten fare for å bli gravid ) de dagene det er rødt (og gult i perioder)
Man blir også veldig godt kjent med kroppen sin når man bruker den!
Jeg satt den på temping litt før vekkeklokka, ble en vane og glemte av og til om jeg hadde tatt temp eller ikke. Så etter på compen og hadde jo det
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:31.
|