Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-05-2008, 21:16   #1
Veteranmedlem
 
PlutseligBaby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,406
MP Rating: 0% (0)
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.
Spiral og vekt

Noen som har erfart at spiralen "holder en oppe" i vekt?

Jeg driver å slanker meg, men syns det er en unormal "hard" kamp å komme ned i vekten jeg ønsker. Det er akkurat som kroppen holder igjen. I forhold til trim og hva jeg spiser mener jeg at jeg absolutt burde gått mer ned

Og nå som jeg i grunnen er ganske flink å spise (jeg spiser ikke hyper magert, men holder meg til knekkebrød, vann og te og sånn.. ingen godis midt i uka og omtrent aldri sukkerbrus osv - samt spiser mange små måltid pr dag og endel frukt) og tidligere har erfart vekttap ved å leve sånn, blir jeg litt skuffet da jeg merker hvor innmari treigt det egentlig går Har holdt på i mange måneder nå, uten det store vekttapet. Merker at klærne sitter løsere, kansje trimmen gjør sitt uten at d merkes på vekta - men alikevell.

Så kom jeg til å tenke på at spiralen har samme stoffer som disse cerazette jeg tok før jeg ble gravid. De la jeg på meg 7 kg av, på 3 mnd... Legen sa at det var samme bivirkning på virkestoffene i disse to - men mindre uttalt siden hormonspiralen virker mest lokalt der den står. Frister veldig å røske den ut og gå over til yasmin igjen. De la jeg iallfall ikke på meg av, hadde bare dundrehode pine dagen før mens hver måned .

Men sist jeg sluttet med prevensjon (begynte med pearly) ble jeg gravid, og jeg KAN bare ikke bli d nå Æsj... Det er så lite det er snakk om også... 10 kg og jeg hadde vært superfornøyd med vekta!

Vel erfaringer å dele? noen?
__________________
Mamma til 2
"Loli" 99` "Dida" 06`
PlutseligBaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 21:13   #2
Medlem
 
Ronja sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 194
MP Rating: 0% (0)
Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.Ronja har mye å være stolt av.
Sv: Spiral og vekt

Er jo en stund siden du har skrevet denne, men jeg svarer, jeg
Fikk beskjed av legen min at en av bivirkningene på spiralen var at jeg kunne legge på meg, eller slite med å gå ned i vekt... Det er veldig dumt, for det er jo kjempefint som prevensjon. Men nå har jeg klart å gå ned ganske mye nå etter at jeg satte inn turboen ang. trening og kosthold, men det høres jo ut som om du er veldig flink. Går kanskje an å høre med legen?
__________________

Ronja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 22:25   #3
Veteranmedlem
 
PlutseligBaby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,406
MP Rating: 0% (0)
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spiral og vekt

Ja det var det jeg også fikk beskjed om Men jeg fikk beskjed etter jeg hadde satt den inn Ble ganske umiddelbart skuffa, for hun sammenlignet med cerazette og det var reine fetingskosten for meg.

Jeg skal lese meg opp om div p piller tenker jeg, også tror jeg at jeg røsker den ut snart. Jeg småblør hele tiden også, og tenker på atjeg har en dings inni der, og ekstrauterine svangerskap og hva mer er :skeptisk!!: Så siden jeg er ferdig å amme, som var grunnen til at den ble satt inn er det vel like greit å ta den ut...

Så var d d å få time med legen da Må vel vente 3 - 4 uker

Flere erfaringer?
__________________
Mamma til 2
"Loli" 99` "Dida" 06`
PlutseligBaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 22:26   #4
Veteranmedlem
 
PlutseligBaby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,406
MP Rating: 0% (0)
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spiral og vekt

takk for svar, Ronja (er litt nysgjerrig på om du er Ronja fra klubben min??) Kjenner deg ikke igjen m avatar og sånn
__________________
Mamma til 2
"Loli" 99` "Dida" 06`
PlutseligBaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:34.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com