Noen som har erfart at spiralen "holder en oppe" i vekt?
Jeg driver å slanker meg, men syns det er en unormal "hard" kamp å komme ned i vekten jeg ønsker. Det er akkurat som kroppen holder igjen. I forhold til trim og hva jeg spiser mener jeg at jeg absolutt burde gått mer ned
Og nå som jeg i grunnen er ganske flink å spise (jeg spiser ikke hyper magert, men holder meg til knekkebrød, vann og te og sånn.. ingen godis midt i uka og omtrent aldri sukkerbrus osv - samt spiser mange små måltid pr dag og endel frukt) og tidligere har erfart vekttap ved å leve sånn, blir jeg litt skuffet da jeg merker hvor innmari treigt det egentlig går
Har holdt på i mange måneder nå, uten det store vekttapet. Merker at klærne sitter løsere, kansje trimmen gjør sitt uten at d merkes på vekta - men alikevell.
Så kom jeg til å tenke på at spiralen har samme stoffer som disse cerazette jeg tok før jeg ble gravid. De la jeg på meg 7 kg av, på 3 mnd... Legen sa at det var samme bivirkning på virkestoffene i disse to - men mindre uttalt siden hormonspiralen virker mest lokalt der den står. Frister veldig å røske den ut og gå over til yasmin igjen. De la jeg iallfall ikke på meg av, hadde bare dundrehode pine dagen før mens hver måned
.
Men sist jeg sluttet med prevensjon (begynte med pearly) ble jeg gravid, og jeg KAN bare ikke bli d nå
Æsj... Det er så lite det er snakk om også... 10 kg og jeg hadde vært superfornøyd med vekta!
Vel erfaringer å dele? noen?