Jeg går vanligvis på Cerazette minipiller, men da jeg skulle hente en ny ladning i dag så oppdaget jeg at jeg hadde henta den siste på resepten...enten det eller så har jeg mistet resepten. I alle fall så er jeg tom for piller, tok siste Cerazette i går. Så er saken den at jeg har 2 brett Trionetta liggende fra før jeg ble gravid med Lillebror. Utløpsdatoen er helt grei. Jeg vurderer sterkt å ta de to brettene for en eller annen form for prevensjon må jeg ha, og Cerazette er jeg uansett ikke spesielt fornøyd med. I alle fall så er ikke kondom noe alternativ framover.
MEN, så er det jo dette med vanlige p-piller og amming da. Felleskatalogen sier:
Sitat:
Overgang i morsmelk:Går over. Østrogener og gestagener kan redusere mengden samt endre sammensetningen av morsmelken. Bør ikke anvendes under amming.
|
Det jeg lurer på er dette med mengden og sammensetning. Hvor viktig er dette når Lillebror snart er 10 mnd. og ikke lever på morsmelk lengre? Han får en slurk morgen og kveld samt en gang om natta og kanskje en gang på dagtid. At mengden går ned anser jeg ikke som noen katastrofe nå, men jeg lurer litt mer på dette med sammensetning.
Så lurer jeg på om noen har erfaring med vanlige p-piller og amming? Jeg må få meg en legetime uansett og det kan jo ta sin tid.