Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-05-2008, 15:27   #1
VIP-Medlem
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,373
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Vanlige p-piller og amming

Jeg går vanligvis på Cerazette minipiller, men da jeg skulle hente en ny ladning i dag så oppdaget jeg at jeg hadde henta den siste på resepten...enten det eller så har jeg mistet resepten. I alle fall så er jeg tom for piller, tok siste Cerazette i går. Så er saken den at jeg har 2 brett Trionetta liggende fra før jeg ble gravid med Lillebror. Utløpsdatoen er helt grei. Jeg vurderer sterkt å ta de to brettene for en eller annen form for prevensjon må jeg ha, og Cerazette er jeg uansett ikke spesielt fornøyd med. I alle fall så er ikke kondom noe alternativ framover.

MEN, så er det jo dette med vanlige p-piller og amming da. Felleskatalogen sier:
Sitat:
Overgang i morsmelk:Går over. Østrogener og gestagener kan redusere mengden samt endre sammensetningen av morsmelken. Bør ikke anvendes under amming.
Det jeg lurer på er dette med mengden og sammensetning. Hvor viktig er dette når Lillebror snart er 10 mnd. og ikke lever på morsmelk lengre? Han får en slurk morgen og kveld samt en gang om natta og kanskje en gang på dagtid. At mengden går ned anser jeg ikke som noen katastrofe nå, men jeg lurer litt mer på dette med sammensetning.

Så lurer jeg på om noen har erfaring med vanlige p-piller og amming? Jeg må få meg en legetime uansett og det kan jo ta sin tid.
__________________
Hilsen emin, Storesøster (20.11.01)
og Lillebror (11.07.07) og bærebarn

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 20:56   #2
Veteranmedlem
 
hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,050
MP Rating: 0% (0)
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlige p-piller og amming

Jeg gikk på cerazette mens jeg ammet. Men da jenta var 1 år og 9 mnd funket de ikke lenger, jeg småblødde hele tiden nesten. Da fortsatte jeg på p piller, synfase, og da ble melkemengden redusert. Og hun mistet interessen for det var mindre melk og da avsluttet hele amminga av seg selv. Men da hadde nå jeg ammet en stund da
__________________
Juli-05-prinsessa!
hondacrv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 21:01   #3
VIP-Medlem
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,373
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlige p-piller og amming

Jeg får bare ta en sjans og prøve. Melkeproduksjonen er god fra før av, så kanskje det ikke merkes så godt. Prevensjon MÅ jeg ha.....en graviditet nå vil nærmest være en katastrofe.
__________________
Hilsen emin, Storesøster (20.11.01)
og Lillebror (11.07.07) og bærebarn

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg

Sist endret av emin; 03-05-2008 kl 21:04.
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 22:03   #4
Seniormedlem
 
Bonnie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,664
MP Rating: 0% (0)
Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.
Sv: Vanlige p-piller og amming

Jeg hadde absolutt IKKE tatt vanlig p-pille samme hvor lite jeg ammet.
Det er jo en grunn til at man ikke skal det!
__________________


Storebror født 19. desember 2002
Lillesøster født 26. juni 2006

Bonnie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2008, 23:42   #5
Supermedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,165
MP Rating: 0% (0)
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlige p-piller og amming

Lurer på om jeg skal begynne å bruke p-ring igjen. Har brukt cerazette i snart ett år og sliter med bivirkningene. Har uansett tenkt å trappe ned på ammingen i løpet av sommeren (ødelegger litt nattesøvn fortsatt...) også er lillesøster 16 måneder så noen krise med ammeslutt er det ikke...

Tenker p-ring virker mer lokalt og ikke går over i melken i samme grad Men vil jo ikke risikere å forstyrre lillesøster hormonbalanse heller. For p-ring anbefales jo heller ikke anvendt ved amming. Noen her som har vågale fastleger som har hørt at det går an å bruke dette uten at det har effekt på melka?
__________________
Storebror juli 2005 og lillesøster januar 2007
lollol77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:00.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com