Sv: Erfaring med Venlafaxin?
|
|
Jeg bruker Efexor (samme type som Venlafaxin).
Jeg legger inn kopi av et innlegg jeg har lagt inn før:
"Jeg har vært plaget av generalisert angst i økende grad i løpet av de siste 5 årene. Det gjorde meg til slutt temmelig "handicappet", både i forhold til jobb og privatliv. Jeg gikk i terapi i 1,5 år, uten at det hjalp særlig mye.
Jeg begynt med efexor for ett år siden. Først 75 mg i døgnet (8 uker), senere opp til 150 mg i døgnet.
De første ukene var det mye bivirkninger, også når jeg øket dosen etter 8 uker. Når jeg økte til 150 mg i døgnet ble jeg faktisk sykemeldt i noen uker.
Bivirkningene var først kvalme, svimmelhet, svettetokter (kjøpte noe på apoteket til å ha under armene for at jeg skulle slippe store ringer under armene), vektøkning.
Etter ca 3 måneder kunne jeg begynne å si de faktisk hjalp meg, og nå ett år etter at jeg startet føler jeg at jeg har fått livet tilbake. Og har fortsatt en positiv utvikling, dvs jeg er bedre nå enn for 3 mnd siden.
Det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på hvor mye dette har hjulpet meg.
Glemmer jeg en tablett får jeg bivirkninger igjen, så det er tydelig at disse pillene gjør ting med kroppen, men det er jo selvsagt også meningen. Det skulle litt til å snu det forvridde tankesettet jeg hadde fått.
Så får meg har disse virkelig hjulpet, jeg er en helt annen person nå, og kan nyte livet mitt og barna mine.
Slike piller har sikkert ulik effekt på ulike personer. I mitt tilfelle var problemene så store at motivasjonen for å ta bivirkningene var stor."
Håper dette kan være interessant for deg. Hvis du lurer på noe mer så spør gjerne her, så skal jeg svare så godt jeg kan
|