Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-11-2007, 07:18   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Erfaring med Venlafaxin?

Jeg har startet opp med noen tabletter som heter venlafaxin,p.g.a angst.
Lurer på om noen har prøvd disse?Og har noe erfaringer med virkninger/bivirkninger?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-11-2007, 22:58   #2
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Erfaring med Venlafaxin?

Jeg bruker Efexor (samme type som Venlafaxin).

Jeg legger inn kopi av et innlegg jeg har lagt inn før:

"Jeg har vært plaget av generalisert angst i økende grad i løpet av de siste 5 årene. Det gjorde meg til slutt temmelig "handicappet", både i forhold til jobb og privatliv. Jeg gikk i terapi i 1,5 år, uten at det hjalp særlig mye.

Jeg begynt med efexor for ett år siden. Først 75 mg i døgnet (8 uker), senere opp til 150 mg i døgnet.

De første ukene var det mye bivirkninger, også når jeg øket dosen etter 8 uker. Når jeg økte til 150 mg i døgnet ble jeg faktisk sykemeldt i noen uker.

Bivirkningene var først kvalme, svimmelhet, svettetokter (kjøpte noe på apoteket til å ha under armene for at jeg skulle slippe store ringer under armene), vektøkning.

Etter ca 3 måneder kunne jeg begynne å si de faktisk hjalp meg, og nå ett år etter at jeg startet føler jeg at jeg har fått livet tilbake. Og har fortsatt en positiv utvikling, dvs jeg er bedre nå enn for 3 mnd siden.

Det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på hvor mye dette har hjulpet meg.
Glemmer jeg en tablett får jeg bivirkninger igjen, så det er tydelig at disse pillene gjør ting med kroppen, men det er jo selvsagt også meningen. Det skulle litt til å snu det forvridde tankesettet jeg hadde fått.

Så får meg har disse virkelig hjulpet, jeg er en helt annen person nå, og kan nyte livet mitt og barna mine.

Slike piller har sikkert ulik effekt på ulike personer. I mitt tilfelle var problemene så store at motivasjonen for å ta bivirkningene var stor."

Håper dette kan være interessant for deg. Hvis du lurer på noe mer så spør gjerne her, så skal jeg svare så godt jeg kan
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2007, 13:16   #3
Medlem

lillesky sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestfold
Meldinger: 248
MP Rating: 0% (0)
lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.
Sv: Erfaring med Venlafaxin?

Så fint å lese det du skriver, du rett over her, om hvordan Efexor har forandret livet ditt.
Veldig mange er skeptiske til antidepressiva, og da hjelper det med slike historier.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:24.