Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-02-2008, 13:05   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Question Generalisert angstlideles

Hei.
Er det noen her som har fått diagnosen generalisert angstlideles..i utlandet er det kalt GAD?

Gubben mener jeg kan lide av det og når jeg leser av det så passer ganske mange av symptomene på meg.

Hvordan søkte du hjelp?
Hvordan fant de ut at du led av generalisert angstlidelse?
Hvilken behandling fikk du?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-02-2008, 22:15   #2
Uregistrert
Gjest

Sv: Generalisert angstlideles

[QUOTE
Hvilken behandling fikk du?[/quote]

De fleste som har generalisert angst behandles av allmennpraktiserende leger. Dersom plagene er store eller dersom man har tilleggsproblemer som for eksempel depresjon, vil man kunne bli henvist videre til spesialist, for eksempel til en psykiatrisk poliklinikk
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2008, 21:49   #3
Seniormedlem

LilleTrille sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,683
MP Rating: 100% (2)
LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
1) Hvordan søkte du hjelp?
2) Hvordan fant de ut at du led av generalisert angstlidelse?
3) Hvilken behandling fikk du?
1) Jeg tok kontakt med fastlegen min som henviste meg til DPS (distriktspsykiatrisk poliklinikk).
2) De hørte på hva jeg hadde å si, og stilte meg de "riktige" spørsmålene, og utifra det var det tydeligvis greit å sette den diagnosen.
3) I første omgang kun samtaleterapi, deretter samtaleterapi og milde medikamenter, deretter kun samtaleterapi. Jeg føler samtaleterapi er det beste for min del, angsten blir ikke borte, så jeg må lære meg å kontrollere den og å leve med den på en måte som er akseptabel for meg.
Gammel 28-02-2008, 16:37   #4
Meg
Gjest

Er det ikke den diagnosen man får når ingenting annet passer?

Jeg har det.

Jeg bekymrer meg mye, for barna mine, for helsen min, og for mange andre ting. Jeg fikk cipralex (det var et snevav depresjon inni bildet på et viss tidspunkt) og har gått til samtale. Etter hvert begynner jeg å forstå symptomene, jeg ser selv at jeg reagerer for sterkt til at det er "normalt" og klarer på den måten å tenke mer fornuftig og analysere mine egne tankebaner.
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:39.