Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-02-2008, 21:25   #1
Medlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 482
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
lol Her er mitt møte med psykriatisk poliklinikk!

Uff glemte å logge ut..sorry!!

Kanskje jeg skal fortelle om mitt møte med psykriatiks poliklinikk... jeg er litt i sjokk tilstand enda etter det. Kommer nok aldri til å sette mine bein innafor der gitt.

Han jeg prata med var overlege... over 60 år og utrolig treig... og repeterte seg selv ørten ganger... Alzheimers kanskje??? Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Skulle jeg få en slik en til psykolog så kommer jeg i hvertfall ikke til å gå der. Det vil ikke hjelpe meg det grann. Uff jeg ble sinna kjente jeg... og ville si minst mulig Han innga ikke til noe tillit.

De burde hatt en kvinne når det er snakk om fødselsdepresjon. Han hadde ikke peiling.

Han snakka om svangerskaps depresjon. Og når i forrige svangerskap jeg kjente meg deppa..Jeg sa at det var etter fødselen pga lite søvn at jeg ble depremert. Ok sier han. Jeg sa det kalles fødselsdepresjon. Men nei sa han..det var svangerskapsdepresjon. Uff ble så irritert. Og så 5 min senere så var igjen..når i forrige svangerskap kjente du deg deppa..igjen sa jeg at det var etter fødsel.. jeg tror jeg gjentok dette 5 ganger minst.

Så var når jeg fikk angst. Jeg sa jeg ikke trodde jeg hadde noe angst. Ok..5 min senere samme spørsmål igjen. Nei han var slitsom for å si det rett ut.

Og da han begynte å spørre om jeg hørte stemmer om noen kjefta på meg så holdt jeg på å ramle av stolen...nei sa jeg..aldri hørt ett pip jeg. Og så spurte han om jeg så rare ting... nei sa jeg..aldri sett noe rart. Da følte jeg meg som den tullingen...

Er det vanlig å oppføre seg slik???

Det han kom med løsning var enda værre... ECT..elektrosjokk med narkose...herregud sa jeg... er du klar over at jeg er 40 år å gravid sa jeg??? Ja det var ikke farlig for fosteret..men jeg så en usikkerhet i ansiktet hans og jeg kan ikke min villeste fantasi innbille meg at det skal være bra for ett svangerskap. Jeg sa at det kommer aldri på tale.

så var det antidepressiva..cipralex eller noe... Jeg spurte hvordan det var når man var gravid. Han sa ikke farlig etter 3 første mnd'ene..men når jeg har lest om det kan det gi senskader ..så nei..ikke interessert. Det jeg var interessert i var å få noen å prate med, men jeg tror jeg gir opp det prosjektet...satser på familieterapauten i kommuna mi.

Følte jeg bare ville rømme rommet der jeg satt..fikk nesten panikk..nesten som klaustrofobi... For jeg følte meg ikke vel der i det heletatt..Og han satt hele tiden å gjespa og så på klokka..og jeg tror knapt han konsentrerte seg om hva han sa..etter som han gjenntok seg selv i det uendelige...

Jeg spurte om det var mulig å gå til psykolog og fikk til svar at vi har nesten ikke psykologer..bare psykriatiske sykepleiere og vernepleiere... hm..jobber alle psykologer i det private eller???

Uff nei dette var en begredelig opplevelse syns jeg. Velger å sette en stor strek over den ja.
Gammel 14-02-2008, 21:33   #2
Supermedlem

tranquil sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,102
MP Rating: 100% (9)
tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.tranquil har en strålende fremtid.
Sv: Her er mitt møte med psykriatisk poliklinikk!

Huff. Dette var j o ikke noe ålreit da. Så synd at når en ber om hjelp så får en det ikke. Det er jo gasnke tøft å be om hjelp i først instans da. Har ikke familievernkontoret psykolog der du bor. Det har de her, var t.o.m ei som var ekspert på dødfødsler og fødselsdepresjon her. Håper du finner og får hjelp.
Lykke til

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2008, 23:09   #3
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 519
Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.

For en skrekkens opplevelse, håper du får hjelp til det du trenger en annen plass. Høres ikke helt i vater ut den mannen der da.
Gammel 15-02-2008, 00:09   #4
Supermedlem

Banan sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,030
Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.

Herregud, skal man le eller grine?

Håper du finner en litt mer oppegående en å prate med
Gammel 15-02-2008, 08:05   #5
Medlem

Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 409
Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.

Det var ikke helt bra nei. Og jeg innrømmer at jeg reagerer når han foreslår ECT behandling som første forsøk. Det er en god metode, jeg har sett mange bli bedre av det, men da snakker vi om forsteinet depresjon som har vært prøvd med antidepressiva (flere typer) uten resultat.

Ikke gi deg! Snakk med legen din igjen. Du kan få en annen å snakke med. Ikke slå fra deg psykiatriske sykepleiere og vernepleiere, mange av disse er vel så flinke som psykologer.

Jeg vet ikke om noen antidepressiva som kan tas under graviditet (jeg er ikke lege!) men mener det er noe som kan tas når du ammer. Da tenker jeg dersom du blir verre etter fødsel eller ikke har blitt bedre.

Du kan også bli bedt om å bli henvist til privat psykolog. Dette koster ikke noe mer dersom de har avtale, men ventetiden er ofte lang.

Til slutt vil jeg bare si at det ergrer meg at personer som er deprimerte må opparbeide seg energi, tiltakslyst og engasjement nok til å faktisk aktivt oppsøke og lete etter hjelp. Det er vel endel av sykdomsbilde at dette mangler hos de fleste med depresjon, og da er det lett å gi opp.

Håper din neste erfaring med psykiatrien blir bedre. Lykke til.
Gammel 15-02-2008, 09:22   #6
Martamor
Gjest

Meldinger: n/a

Det hørtes virkelig ille ut! Når kjemien er så dårlig, så er uansett dette ikke psykologen for deg. Og de forslagene om lykkepiller og elektrosjokk i narkose, de virker da veldig voldsomme synes jeg.

Jeg var selv deprimert i mitt 2. svangerskap. Trolig både hormonelt betinget, i tillegg til at jeg hadde det litt kinkig på noen områder i livet mitt. Via helsestasjonen ble jeg henvist til en psykiatrisk sykepleier, som jobbet kommunalt i barne- og familietjenesten. Han var til veldig stor støtte og hjelp for meg. Det kostet ikke noe å gå der. Som gravid ble jeg prioritert, så det tok bare et par uker fra henvendelsen til første samtaletime. Prøv det, hvis du ikke får til noe annet i nærmeste fremtid.

Lykke til videre!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-02-2008, 11:55   #7
Medlem

geysirland sin avatar

geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.

Hei takk for svar.
Jeg velger å le av hele greia..det var så utrolig vilt at det har blitt komisk for meg.

Joda vi har psykriatisk sykepleier her jeg bor, men problemet er at hun er nabo'n min og føler at ting blir for nært. Skal så lite til at sladderen går her.
Gammel 15-02-2008, 19:12   #8
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg jobber innefor dette feltet, og jeg reagerer på at legen er så opptatt av at du på død og liv skal ta medikamenter eller ha ECT behandling.. for dypt deprimerte kan dette være gode behandlinger, men ALLTID samtidig med terapi! OG at du er gravid i tillegg, da synes jeg det høres meget snodig ut at han vil du skal prøve så mye medisin og ikke minst ECT. Medikamentell behandling prøver man ofte ETTER at man har prøvd terapi. At han spør deg om du hører stemmer eller ser rare ting, det er derimot ikke så merkelig. Hans jobb er også å utelukke andre mentale lidelser, som psykose, og derfor stiller han slike spm. PÅ samme måte er det vanlig å spørre om en har skadet seg selv, har ritualer en må gjøre, om en går fra å være svært oppstemt til langt nede i løpet av kort tid, om en ønsker å ta livet sitt, etc etc.
HVis du ønsker samtaleterapi, så anbefaler jeg deg en psykolog. Fødselsdeperesjon og depresjon generelt, krever en behandler som er godt skolert innen dette og terapi, og da er psykolog utvilsomt det beste. Masse lykke til, håper du finner en bedre behandler neste gang!
FLott at du oppsøker hjelpeapparatet, bare lov meg at denne mannen ikke skal ødelegge for at du oppsøker hjelp en annen gang
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-02-2008, 20:07   #9
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,710
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

Fontex kan tas under svangerskap. Det er blitt utprøvd!

Er på slankern. -11 kg. 10 kg igjen:-(
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2008, 12:46   #10
Medlem

geysirland sin avatar

Det var rart at en overlege ikke nevnte de pillene da????
Han nevnte kun ect og cripalex eller noe sånt...
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:06.