Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-09-2008, 10:09   #1
deppelaura
Gjest

Meldinger: n/a
lei_seg huff

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men må prøve å lufte tankene litt. Jeg har de siste månedene vært mye nedfor, men kun når jeg ikke har noe spesielt på programmet. Jeg trives når jeg har det ravelt og mange jern i ilden. Liker ikke å være alene for da kommer de negative følelesene. Nå er jeg sykemeldt pga en operasjon jeg har hatt, skal etter planen begynne på jobb igjen om ca en uke, men kjenner jeg er fristet til å be om forlengelse, selv om jeg vet at det er helt feil for meg og psyken min.

Det jeg sliter mestmed er at jeg i bunn og grunn føler at jeg ikke har noen grunn til å ha disse følelsene. Jeg videreutdanner meg til å få drømme jobben, jeg har flott hus, fantastiske barn og en snill mann som forguder meg. Han fårstår heller ikke hvordan jeg kan føle som jeg gjør, ikke det at jeg klarer å sette ord på det heller.

Jeg ser jo selv at jeg trenger hjelp, og noen å snakke med. Jeg har en flott fastlege som uten tvil vil hjelpe meg. MEN, jeg er redd for fasaden. Jeg har en sentral jobb/rolle her i helsevesenet i kommunen, der jeg iblandt jobber med min fastlege. Jeg er redd for at det skal komme ut (er ikke redd for at han skal bryte taushetsplikten). Det er jo meg folk pleier å komme til både i forbindelse med jobb og privat. Jeg vil absolutt ikke at dette skal komme ut.

Min fysiske sykdom er nok kanskje en medvirkende årsak, og alle rundt meg engasjerer seg veldig. Men jeg orker bare ikke tanken på at folk skal vite at jeg sliter psykisk. Føler liksom ikke at jeg er berettiget det. Blir totalt sprø av meg selv, og ser at den stakkars mannen min ogsp er i ferd med å bli sprø.
Men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å ta dette opp med fastlegen. Går vel egentlig å håper på at mannen skal gi ham et hint for meg, men blir liksom for feigt det også.

All ære til deg som orket å lese.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 12:27   #2
Supermedlem

Sina sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 986
MP Rating: 0% (0)
Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.
Sv: huff

Alle kan være så uheldig å få en psykisk sykdom. Uansett livssituasjon!
Jeg synes du skal ta tak i dette nå med en gang så slipper du kanskje å gå helt til bunns før du får hjelp. Lykke til!
Gammel 11-09-2008, 22:28   #3
Seniormedlem

Hope3 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 2,292
MP Rating: 100% (2)
Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.Hope3 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: huff

En stor del av det å være sterk, er å innrømme at man bare er et menneske og at man trenger hjelp av og til. Søk om hjelp, du. Det gjør deg bare enda sterkere!

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:25.