Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2007, 12:09   #1
Ei som er redd.
Gjest

Meldinger: n/a
lei_seg Hva er då så skjer?!

Hei jeg er en 22år gammel jente så bare må få noe av hjertet, å vist noen har erfaringer eller meninger så kom gjerne med det.

Dette begynnte for noen uker siden, jeg trodde først var influensa eller spysyken. Det som skjer er at jeg bil utrolig kvalm og svimmel å så skjenner jeg at kroppen binder seg, så slår det seg helt til magen å jeg må springe på do, så begynner skjelvingene. Hele meg begynner å rister.
Jeg gikk til legen min som mente jeg hadde fått en sykisk smell, så jeg fikk noen tabletter så jeg har tatt hele veien, men di siste dagene har di ikke hjulpet å hele prosedyren har holdt på om nettene. Så jeg var hos legen igjen i går å han sa at han nektet å gi seg før vi har funnet ut av dette så han tok masse prøver av meg som han sendte videre. Han sa at han skulle begynne innerst å jobbe seg utover, å det hva jo litt betryggende. Men jeg føler jo at jeg holder på å bli gal. Jeg blir helt tussette i hodet av dette. Jeg vil bare bli "normal" igjen!

Måtte bare få det ut takk til dere som gadd å lese dette, som sakt kom gjerne me egne meninger eller erfaringer.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2007, 22:33   #2
Seniormedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,778
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva er då så skjer?!

Kan ikke hjelpe men bra legen tar tak i det!

Gammel 16-10-2007, 22:40   #3
Veteranmedlem

super sjefa sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 3,024
super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har tidligere slitt med angst, å når jeg hadde angstannfall, så opplevde jeg den fysiske delen slik du beskriver.

Krysser fingre for at det ikke er noe allvorlig, å at du kanskje bare har behov for å snakke med noen
Gammel 17-10-2007, 21:01   #4
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av super sjefa
Jeg har tidligere slitt med angst, å når jeg hadde angstannfall, så opplevde jeg den fysiske delen slik du beskriver.

Krysser fingre for at det ikke er noe allvorlig, å at du kanskje bare har behov for å snakke med noen
Hva gjorde du for å få det til og slutte?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 21:23   #5
Veteranmedlem

super sjefa sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 3,024
super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk angst etter et veldig dramatisk KS, der jeg var så uheldig å oppleve at bedøvelsen ikke virket. Det vil da si at jeg kjente at den skar meg opp. Så angsten jeg hadde var for kniver og alle andre slags ting som det var mulig å skjære med. Jeg har bare hatt angstanfall etter fullførte sv.skap og mens jeg har gått gravid)å angsten min var knyttet til at jeg så bilder av at den nyfødte ble påført de samme smertene jeg opplevde under ks. Jeg var hysterisk å måtte i perioder holde meg helt unna kjøkkenet, kunne ikke vær alene på kjøkkenet. Jeg kunne ikke vær alene med den nyfødet ( sleit med angsten fra eldste snuppa var 2-6mnd, når mellomsnuppa var 3- 8mnd og i det siste sv.skapet)
Så for meg var det aller beste å trekke meg unna situasjonen som gav meg angs. Måtte til psykolog for å finne ut hvorfor jeg så bilder i hode mitt av at jeg påførte barnet mitt skader. Gikk på tab. etter at jeg fikk nr.2. Var i mange samtaler med jordmora mi og fastlegen, men bare en gang hos psykologen siden vi fort fant ut at det var innlysende at jeg aldri kom til å skade barnet.
Å det jeg gjør nå hjelper veldig mye (altså å skrive her på forumet, hjelpe andre som sliter). Skriv ned følelser, snakk masse med personer du stoler på.

Håper at dette kan hjelpe litt.

Om du vil så er det bare å skrive pm
Ønsker deg masse lykke til videre.'

Vennligst ikke quote meg, da jeg ønsker å fjerne innlegget etter en stund.
Gammel 18-10-2007, 09:58   #6
Uregistrert
Gjest

Er det noen spesielle situasjoner dette skjer? Noen sammenheng i forhold til når "anfallene" kommer?
Jeg syns også det høres veldig ut som angstanfall..
Gammel 19-10-2007, 10:44   #7
Uregistrert
Gjest

Dette høres ut som angst ja. Jeg anbefaller deg å kontakte psykolog. Det er en god start. Angst kan komme som lyn fra klar himmel. Man trenger ikke å ha opplevd noe vondt eller noe som skulle tilsi at det er naturlig at angsten kommer. Kanskje er det noe du har fortrengt som du trenger å snakke om. Husk at angst ikke er farlig, bare veldig veldig skremmende. Skjønner at du ønsker deg "normal" igjen. Du må bare igjennom en prosess først. Jo forterer du finner ut hva kroppen din trenger eller hva den trenger å jobbe seg igjennom jo nærmere er du målet.

Lykke til.
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:16.