Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-02-2009, 16:27   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Hvilke positive ting gjør dere?

Jeg tror jeg må starte ut anonym, men kommer sikkert med nick etterhvert.

Jeg sliter med meg selv, følelser, angst, redsel for ungene og ikke minst med å finne et fotfeste i tilværelsen. Jeg setter spørsmålstegn ved det meste og tar ikke i mot positve timuli i det hele tatt. ALle sier det går bra med barna- likevel så tror jeg ikke på dem- våkner med voldsom angst og er redd for dagen som kommer.

Jeg har alltid vært urolig, men dette har gått mye på de to siste årene. Jeg

Jeg vil så gjerne lære meg å fokusere positivt, jeg vil lærer meg å ta pauser, men er usikker på hvordan. Jeg lurte jo på om noen hadde lyst til å være med på dette prosjektet sammen med meg. Noen som jeg kan forplikte meg litt til.

Jeg tenker på å finne ting jeg kan drive med for meg. det kan ikke være store ting for jeg har dårlig nok samvittighet fra før.

Jeg vet jo at dere ikke kjenner meg så det er kanskje ikke så lett å svare, men jeg stiller spørsmålet likevel.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 14:34   #2
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,333
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke positive ting gjør dere?

...bare et lite innspill..: for noen år siden hadde jeg en depresjon m langtidssykemelding. legen rådet meg til å gå minst 20 min hver dag, med såpass fart at jeg fikk puls. det høres helt sprøtt ut at det skulle ha noen virkning - det syntes jeg også - men man ble liksom mer positiv av det.

å gå ute i frisk luft, kjenne blodpumpa, få frigjort noen endorfiner i hjernen. så jeg kan ikke annet enn å anbefale det videre. lett å få til også, om ikke annet så at man går eller sykler til jobben eller går av et busstopp før/parkerer litt lenger unna.

ellers tenker jeg at hvis du ikke har fått noe støtteapparat fra før, burde du gjøre det nå. begynn med en time hos fastlegen. be gjerne kontordama sette av en dobbelttime. og lurer hun på hva det gjelder, trenger du ikke si det hvis du ikke vil. si at det kan du drøfte med legen, og hvis de trenger å vite det før timen kan han gjerne ringe deg (det pleier de ikke gidde, da... )

til deg.

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 18:39   #3
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,217
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Hmmm.... Ikke bra dette med angsten din. Energien går vel med til å prøve å holde den under kontroll, kanskje?
Enig med Charlie i det å komme seg ut. Det er viktig. KLarer du det selv om du har angst? Ta på musikk og gå?
Eller møte en venn på kafe en halv times tid?

HVa har du lyst å gjøre selv? HVa er koselig og hva be du glad av før alt ble slik det er nå?
Gammel I går, 18:44   #4
Supermedlem

TobiMum sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 617
TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.TobiMum har mye å være stolt av.

For meg så har det hjulpet at jeg har innrømmet for meg selv at jeg har et problem og har tatt det opp med fastlegen min. Jeg har også vært og pratet med en psykriatisksykepleier.

Også har jeg lest masse om sykdommen. For meg har det hjulpet bare å vite at jeg ikke er gal, men har vært syk. Jeg har også skrevet anonymt her inne og fått mange oppmuntrende svar som har hjulpet meg og fått meg til å se at t.o.m jeg har en framtid.

Jeg har vært fin i litt over en måned nå. De negative tankene har prøvd å komme snikende, men har ikke fått lov til å bli værende. Jeg føler det blir litt sånn AnonymeAlkohollikere-opplegg og teller uker og dager jeg er fin.

Lykke til!

TobiMum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 19:01   #5
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,551
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Sign Charlie!

Fysisk aktivitet er utrolig viktig for sinnstemningen. Jeg fikk samme tips en gang i mitt liv da jeg slet. 10 min ut i verden og 10 min tilbake ble det sagt! Sett på litt glad musikk på ørene og kom deg ut! Sett en stjerne i kalenderen for hver gang du gjør det!

Er det spesielle ting som hindrer deg, så møt hindrene. Med museskritt! Face the fear! Og hver gang ser du at det går faktisk bra, og du er bedre rystet til neste gang.

River angsten i deg i en situasjon: minn deg selv på at du ikke kan dø av det, det er ikke farlig. Pust godt og vent til "anfallet" går over. Det er sjelden noen som ser at du faktisk sitter der å sliter! Hver gang du mestrer skal du være stolt over deg selv og fortelle deg selv at det gikk bra!!!

LYKKE TIL! Stor klem.

Hilsen ei som var ganske plaget, men som pr dags dato har ingen tegn utenom normal nervøsitet. Men ting tar tid... ta tiden til hjelp!

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:16.