Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-08-2008, 23:40   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
hvordan fortelle det

Jeg skal til legen i morgen. Skal ta opp at jeg trenger hjelp. er så langt nede og trenger virkelig hjelp for og komme meg ut av denne onde sirkelen.
Er ikke bare bare og si det. Skal igrunnen inn for en rutinesjekk for noe helt annet
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2008, 19:57   #2
Uregistrert
Gjest

Sv: hvordan fortelle det

Legen din vil forstå. Det er mangen som har en dialog med legen sin angående det. Jeg og grudde meg til å ta det opp med min legen. Men det gikk helt fint. Han er veldig forståelsefull. Fikk faktisk 2 uker sykemelding . De 2 ukene gjorde at jeg fikk tenkt mye
( hadde jo en del med jobben å gjøre også da ). Du kan også skrive et brev på forhånd til legen din. Kanskje mye lettere å si det igjenom ord

Lykke til
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2008, 21:10   #3
Medlem

Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 409
MP Rating: 0% (0)
Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.Tilly har mye å være stolt av.

Bare snakk. Hulk, grin og hyl! Det er en lege. De tåler det meste. Legen spør til han/hun har fått svar på det den trenger å vite. Dessuten har den taushetsplikt. Det er det samme hvordan det kommer ut og hva du sier, det viktigste er at du får den hjelpen du trenger og den eneste måten og få det på er å fortelle hvordan du har det.
Lykke til.
Gammel 11-08-2008, 22:04   #4
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,050
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvordan gikk det me deg? Fikk du formidlet ting slik du håpet?
Gammel 11-08-2008, 22:09   #5
hovedinnlegger
Gjest

etter 1 time på venterommet kom jeg endelig inn. det anrdre som jeg skulle inn for var ikke så bra. så han sa at jeg måtte følges opp om 2 uker.
Klarte ikke og ta det opp fikk mer og tenke på nå.
Skal ta det opp om 2 uker. fikk jo en liten knekk når ikke alt var som det skulle.

2 uker nå og grue meg på. men kanskje det og skrive et brev ikke er så dumt.
Gammel 12-08-2008, 10:45   #6
Seniormedlem

Muffe sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: På Vinterbro :)
Meldinger: 2,120
Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.

Skriv brev og lever det sånn at han får lest det og vet om det når du kommer neste gang

Hustråden er oppdatert med bilder! (25.April! )
Muffe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 13:14   #7
hovedinnlegger
Gjest

Nå er brevet levert. Ble enormt rotete skrevet følte jeg, men det er jo akkuratt hvordan jeg føler meg. Skal inn i morgen så blir spennende og se hva legen sier til det og det andre som feiler meg.
Gruer meg, men vet jeg kommer til og ha det mye bedre etterpå enn hvordan jeg har det nå.

Tusen takk! Dette er det beste forumet og ha
Gammel 31-08-2008, 23:43   #8
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,295
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

Ønsker deg masse lykke til i morgen og håper at du raskt for den hjelpern du føler du har behov for å få så du kan få det bedre
Gammel 01-09-2008, 10:26   #9
Uregistrert
Gjest

Håper det gikk bra med deg
Gammel 03-09-2008, 13:57   #10
hovedinnlegger
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Håper det gikk bra med deg
Det gikk over all forventning. Kom inn fortalte han at han hadde lest brevet mitt. Synds det var meget lurt at jeg hadde skrevet siden ikke det er like lett for å åpne seg helt for legen. (Tusen takk for tips)

Han trodde han kunne sette seg inn i noen lunne hvordan jeg måtte ha det. Jeg hadde nevnt episoder osv.

Mente at siden vi nå hadde en god dialog skal jeg komme en gang i uka til han som siste pasient. Snillle legen som lager plass til meg. Ble en del gråting. Når jeg gikk der ifra var det nesten som jeg hadde blitt 10 kg lettere. Hodet var tungt men alikevell herlig tungt. herlig å få snakket ut om alt til noen.

Får nå se hva fremtiden vil bringe nå har jeg fått 2 måneder sykemelding til og samle krefter og prøve og få noe energi
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:56.