det forumet syns jeg ikke var så veldig aktivt at det gjorde noe.....
du fikk ikke tilbud om å gå til psykiatrisk sykepleier da?
eller vil du ikke?
for hun jeg går til jobbet med meg om akkurat det du beskriver nå: å endre min negative tankegang.
at jeg fikk forandret den oppfatningen jeg hadde til noe som var mer sant.
(slet med at jeg visste at jeg var en dårlig mor, at jeg visste at sønnen min ville ha det mye bedre uten meg i livet sitt osv osv osv).
det er tungt å skulle bryte denne tankegangen da den for meg var helt sann.
gikk mye på å tenke over situasjoner som en reagerte på og spørre seg selv om den situasjonen kunne ha en alternativ løsnig enn hva jeg såg (feks er jeg en dårlig mor fordi sønnen min drakk saft?). for jeg "visste" jeg var en dårlig mor, men så begynte jeg å se om jeg kunne finne et annet svar.
"nei, jeg er ikke en dårlig mor fordi om sønnen min fikk saft. Han hadde hatt astmaanfall og all mulig væske var bedre enn ingenting"
så måtte jeg spørre meg selv om hvor troverdig den alternative løsningen føltes for meg.
om den føltes rett, så slet jeg ikke med den tanken resten av dagen slik jeg ville gjort til vanlig.
håper du får den hjelpen du trenger.
et råd fra meg ville ha vært å bytte fastlege rett og slett fordi på meg høres han/hun ikke særlig troverdig ut når du må vente så lenge selv om du sier at "hei, jeg trenger hjelp".
fikk selv en slik fastlege og da bytta jeg.
fikk en ny og han tok tak med EN gang