Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-09-2008, 20:42   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
lei_seg Jeg tørner snart!

Jeg trenger noen gode råd for å klare å slutte å tenke de samme negative tankene hele tiden, opp og opp igjen, om akkurat det samme tema, nesten blitt til tvangstanker, eller kanskje de har blitt det alt...?

Blir veldig, veldig glad for om noen kan svare meg/gi meg råd. Føler jeg er den eneste i verden som har det slik. Står på vent i forhold til behandling hos psykolog, men jeg tørner nå snart.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2008, 21:02   #2
Veteranmedlem

Phoeebee sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,517
MP Rating: 0% (0)
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg tørner snart!

Ta kontakt med fastlegen.
Gammel 26-09-2008, 21:18   #3
Uregistrert
Gjest

Har kontaktet fastlegen for lenge siden, han som sendte henvisning til psykolog.
Det gjorde jeg for to mnd siden, fikk da beskjed om at det kunne være opptil 1år venting

Orker ikke å gå inn på akkurat hva tankene dreier seg om, men de er helt, helt unødvendige, handler om noe jeg ikke får gjort noe med uansett,skuffelse og usikkerhet og sjalusi er vel årsakene..

HVordan slutte med dette eller snu det??
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 00:07   #4
MTN
Seniormedlem

MTN sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,922
MTN har slått av rykte

Sitat:
Opprinnelig postet av Phoeebee Vis post
Ta kontakt med fastlegen.
Ja. Hva man bør gjøre avhenger av hvordan tilstanden din er og det kan en lege hjelpe til å kartlegge.

MTN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 23:43   #5
Uregistrert
Gjest

Anbefaler deg denne boka ( http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...oduktId=142678 ) som selvhjelpsbok inntil du får kyndig hjelp. Lykke til
Gammel 27-09-2008, 23:46   #6
Uregistrert
Gjest

Alternativt denne; http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...=130219&rom=MP dersom det er mer i retning depressive tanker du sliter med...
Gammel 04-10-2008, 10:59   #7
Uregistrert
Gjest

Jeg vil anbefale en nettside der veldig mange medlemmer støtter hverandre og gir råd akkurat om dette. Du kan jo lese info også.
www.aldri-alene.com
Men kontakt en kognitiv psykolog for å få bukt med dette og
Gammel 04-10-2008, 16:28   #8
Medlem

ChiChi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 449
ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.

det forumet syns jeg ikke var så veldig aktivt at det gjorde noe.....

du fikk ikke tilbud om å gå til psykiatrisk sykepleier da?
eller vil du ikke?
for hun jeg går til jobbet med meg om akkurat det du beskriver nå: å endre min negative tankegang.
at jeg fikk forandret den oppfatningen jeg hadde til noe som var mer sant.
(slet med at jeg visste at jeg var en dårlig mor, at jeg visste at sønnen min ville ha det mye bedre uten meg i livet sitt osv osv osv).
det er tungt å skulle bryte denne tankegangen da den for meg var helt sann.

gikk mye på å tenke over situasjoner som en reagerte på og spørre seg selv om den situasjonen kunne ha en alternativ løsnig enn hva jeg såg (feks er jeg en dårlig mor fordi sønnen min drakk saft?). for jeg "visste" jeg var en dårlig mor, men så begynte jeg å se om jeg kunne finne et annet svar.
"nei, jeg er ikke en dårlig mor fordi om sønnen min fikk saft. Han hadde hatt astmaanfall og all mulig væske var bedre enn ingenting"
så måtte jeg spørre meg selv om hvor troverdig den alternative løsningen føltes for meg.
om den føltes rett, så slet jeg ikke med den tanken resten av dagen slik jeg ville gjort til vanlig.

håper du får den hjelpen du trenger.
et råd fra meg ville ha vært å bytte fastlege rett og slett fordi på meg høres han/hun ikke særlig troverdig ut når du må vente så lenge selv om du sier at "hei, jeg trenger hjelp".
fikk selv en slik fastlege og da bytta jeg.
fikk en ny og han tok tak med EN gang

Aug, 2005

"Strength of my life" 2007

25.07.2009

ChiChi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2008, 16:38   #9
Seniormedlem

Thea_84 sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Vigra
Meldinger: 1,522
Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Som Palmolive sa så er jeg også i samme situasjo uten medesinen.

Er det hos psykriatisk pol du har blitt henvist? For der skal det kun gå en viss stund før du får hjelp. Du skal også få et brev fra dem når de har mottatt søknaden og hvor lang tid det ca vil ta. Jeg ville ha tatt meg en tlf dit jeg hvis det er dit du har blitt henvist for av og til gjør ikke fatlegene jobben sin. Ring og sjekk og de har fått henvisningen.

Hvis det er så ille at du føler at alt går skeis snart burde du heller få innleggelse på spykriatisk avd snarest.

Har forresten psykriatisk sykepleier, fikk det før jeg fikk psykolog.

Thea_84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2008, 18:28   #10
Medlem

ChiChi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 449
ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.

syns Thea_82 skrev mye bra.

vil og si at jeg fikk komme på psyk.pol samme dag en dag jeg virkelig trengte noen å snakke med.
så det at du måtte vente et år høres helt horibelt ut

håper du finner trøst i noen av rådene her

Aug, 2005

"Strength of my life" 2007

25.07.2009

ChiChi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:22.