Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-01-2008, 14:05   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
lei_seg Jeg vet jeg trenger hjelp!

Jeg trenger hjelp,for ellers er jeg redd jeg aldri blitt kvitt angsten min, og at depresjonen aldri forsvinner.

Jeg har det fint i perioder. Noen dager føler jeg meg så selvsikker og at jeg har det bra med meg selv,men det varer aldri lenge, og sjelden en hel dag. Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive her nå,og lar det komme som tankene mine kommer, for jeg trenger bare å lufte meg litt.

Jeg har gått på kurs via NAV nå i 1 år, forskjellige kurs til forskjellige tidspunkt. Jeg har storkost meg fordi jeg har fått vært sosial, noe jeg igrunn ikke har vært på flere år. Jeg har 1 venninne som alltid er der for meg, men vi har ikke så veldig mye kontakt da vi bor et stykke unna hverandre. Jeg er igrunn en sosial person, men hvorfor klarer jeg da ikke å jobbe? Hvorfor klarer jeg ikke å si til meg selv at -dette klarer du! alle andre klarer det jo!-

Jeg klarer jo å si det,men så plutselig faller jeg ned i det store svarte hullet igjen og blir redd. Redd for å ikke kunne "bli noe" eller at ingen har behov for meg. Jeg vil så gjerne yte noe jeg også, jeg vet jeg kan.............................

Jeg trenger hjelp til å få tro på meg selv, hjelp til å komme meg over den kneiken som gjør at angsten slipper taket og jeg tør å være meg selv. Vise at her kommer jeg og jeg er her!

Kan noen være så snill å gi meg noen råd og tips om hvem jeg skal kontakte?
Jeg har en fastlege som er svært forståelsesfull, jeg har gått til psykolog og i gruppe,men jeg følte at jeg ikke kom meg noen vei. Jeg er redd jeg trenger lenger tid på meg. Dette er noe jeg har hatt i flere år, og som jeg tror må jobbes med over lengre tid.

Jeg skal bli noe en dag, det vet jeg...... og jeg gleder meg til den dagen kommer.
Våkne med et smil og tenke "nå skal jeg på jobb! jeg gleder meg!"
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2008, 16:08   #2
Medlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 107
MP Rating: 0% (0)
BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.
Sv: Jeg vet jeg trenger hjelp!

Jeg tror jeg vet litt om hvordan du har det. Om du ønsker å prate med meg må du bare sende meg en PM.

Utover det vet jeg ikke helt hva jeg skal gi deg av råd. Men hvis du føler det kan hjelpe deg - få "alene-timer" hos psykolog. Kan hende det er lettere for deg å jobbe ut ting da. Og ikke minst - fortell legen din og NAV at du vil jobbe med dette. Kom gjerne med forslag til ting de kan hjelpe deg med. Vis engasjement, og vis at du vil noe. Og ikke minst - gi det den tiden det trenger. Sånt kan ta tid, og det hjelper ikke noe å stresse det. Gi deg selv tid til å bli frisk. Ikke stress deg mer syk.

Ønsker deg alt godt!
BabyLove er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2008, 17:02   #3
Uregistrert
Gjest

det er som om jeg skulle ha skrevet det selv, så vet akkurat hvordan du har det!
hvor i landet bor du?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2008, 17:12   #4
Uregistrert
Gjest

Jeg bor på nordvestlandet.

Det er ikke viljen min det er mangel på, dette har jeg forklart til både NAV og til saksbehandleren min på kursstedet. Det er mer den psykiske sperren som sier at du klarer det ikke, du er dum. Redselen for ikke å bli likt, for å gjøre feil. At andre ikke skal like meg.
Det er så slitsomt!
Gammel 07-01-2008, 18:32   #5
Supermedlem

Lemoen sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Skien
Meldinger: 1,381
MP Rating: 100% (2)
Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hatt det mye sånn og vet hvor vondt dette er
Gammel 08-01-2008, 10:50   #6
Uregistrert
Gjest

Ok jeg bor på østlandet..hadde bare vært så kjekt å møtt noen som har det som meg...
Du beskriver det så nøyaktig slik jeg har det! Viljen er der ja, det skal være visst, men som du sier, redsel for ikke å bli likt, gjøre det bra nok osv hindrer oss i å utfolde oss
Gammel 08-01-2008, 20:39   #7
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,311
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

Bor på Østlandet og vet hvordan du har det ja... Kanskje en annen psykolog kunne hjulpet?
Gammel 09-01-2008, 17:10   #8
Uregistrert
Gjest

få time til poliklinikken,krev å få en time til psykriater,si du vil vurdere medisin så derfor vil du til han først da får du kanskje time(de er gnine på å gi timer pga resurs mangel)
de sier at selvfølesen henger sammen med angsten så du må kom deg opp psykisk før det blir bedre. medisiner hjelper bra. men du må selv også jobbe kognitivt. hvis du svinger i humøret kan du få mesisiner mot det og er du deprimert får du medisiner som løfter deg opp. det har hjulpet på meg iallefall. men medisiner gjør en ikke frisk,må jobbe selv,utsette seg for angssten og se at det ikke er farlig. det gjør ikke noe å få angst,si til deg selv at du dør ikke av det.mange andre har det,ingen kan se på deg at du har det,du er bra nok som du er!
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:37.