Jeg vet jeg trenger hjelp!
|
|
Jeg trenger hjelp,for ellers er jeg redd jeg aldri blitt kvitt angsten min, og at depresjonen aldri forsvinner.
Jeg har det fint i perioder. Noen dager føler jeg meg så selvsikker og at jeg har det bra med meg selv,men det varer aldri lenge, og sjelden en hel dag. Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive her nå,og lar det komme som tankene mine kommer, for jeg trenger bare å lufte meg litt.
Jeg har gått på kurs via NAV nå i 1 år, forskjellige kurs til forskjellige tidspunkt. Jeg har storkost meg fordi jeg har fått vært sosial, noe jeg igrunn ikke har vært på flere år. Jeg har 1 venninne som alltid er der for meg, men vi har ikke så veldig mye kontakt da vi bor et stykke unna hverandre. Jeg er igrunn en sosial person, men hvorfor klarer jeg da ikke å jobbe? Hvorfor klarer jeg ikke å si til meg selv at -dette klarer du! alle andre klarer det jo!-
Jeg klarer jo å si det,men så plutselig faller jeg ned i det store svarte hullet igjen og blir redd. Redd for å ikke kunne "bli noe" eller at ingen har behov for meg. Jeg vil så gjerne yte noe jeg også, jeg vet jeg kan.............................
Jeg trenger hjelp til å få tro på meg selv, hjelp til å komme meg over den kneiken som gjør at angsten slipper taket og jeg tør å være meg selv. Vise at her kommer jeg og jeg er her!
Kan noen være så snill å gi meg noen råd og tips om hvem jeg skal kontakte?
Jeg har en fastlege som er svært forståelsesfull, jeg har gått til psykolog og i gruppe,men jeg følte at jeg ikke kom meg noen vei. Jeg er redd jeg trenger lenger tid på meg. Dette er noe jeg har hatt i flere år, og som jeg tror må jobbes med over lengre tid.
Jeg skal bli noe en dag, det vet jeg...... og jeg gleder meg til den dagen kommer.
Våkne med et smil og tenke "nå skal jeg på jobb! jeg gleder meg!"
|