Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-09-2008, 11:49   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
kan noen hjelpe?

Etter å ha vært deprimert i et år nå har jeg i dag endelig vært hos legen! Jeg har slitt noe sinnsykt i året som har gått! Jeg har lest om depresjon, og kjenner meg veldig igjen i alt som står. Jeg ønsker ikke på noen måte å "skryte på meg" en depresjon (tverdt i mot), men jeg ønsker nå å møte problemet og få ryddet opp..
Men da jeg kom til legen avfeiet hun det med at jeg mest sannsynlig bare var sliten og overarbeidet, og jeg føler ikke jeg fikk forklart hele problemet ordentlig.
Det var første gang jeg møtte denne legen, siden jeg har flyttet, så hun kjenner meg ikke.

Jeg fikk en ny time om to uker, for å se hvordan ting går..

Probelemet mitt har vært at jeg har blitt veldig innesluttet (er vanligvis utadvendt og sprudlende), har ikke klart å få herdagen til å gå rundt, ikke klart å oppfylle plikter og klokkeslett, ikke åpnet posten min, ikke hatt energi til å leke med barnet mitt, ikke stellt meg ordentlig, store problemet med å sove om natta (sovner somregel i 4 tiden om natten), ingen matlyst, kan være inne med nedrullte gardiner i dagesvis, finner ikke gleden i ting jeg vanligvis setter stor pris på, skjønner ikke meningen med livet, spiseforstyrrelser mm.
Dette er svært uvanlig til å være meg, jeg kjenner ikke meg selv igjen.

Føler meg litt snurt etter legebesøket i dag, for det har virkelig kostet å ta det steget og bestille meg legetime for å få hjelp til mine problemer.. Så ble jeg sittende igjen å bare nikke "jada, jeg er sikkert bare sliten", når jeg vet jeg har store problemer!

Uff... nå er jeg bare så fortvila!! Tankene jeg hadde før jeg gikk til legen i dag var et desperat rom om hjelp, nå MÅ jeg ha hjelp.. Så klarer jeg ikke å få fram problemet slik at hun skjønner at jeg trenger hjelp..
Hva skal jeg gjøre?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 09:23   #2
Medlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 488
Blogginnlegg: 12
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
Sv: kan noen hjelpe?

Hei...Jeg gikk også til legen, men fikk ikke mye hjelp der.

Den jeg fikk hjelp fra var Jordmora mi. Hun har hjulpet meg utrolig mye.

Men jeg tror man kan anbefale psykriatisk sykepleier. Hva om du tar kontakt med henne(eller han) i kommuna di, slik at du får prata litt i hvertfall. De setter som regel opp lengre timer slik at man få tid til å prate. Har mest inntrykk av at leger vil ha deg fortest ut av døra.

Jeg ville ikke ha psykriatisk sykepleier, men det hadde med at hun er naboen min og jeg bor på en veldig liten plass. Men jeg har hørt de er veldig flinke.

Lykke til!
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:42.