Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2007, 09:10   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Kan psykolog hjelpe meg?

Jeg vil forandre meg. Jeg har negativ tankemåte.

Er veldig misunnelig på alle venner som har det bedre enn meg,mer penger,bedre ekteskap osv.

Jeg er storspiser av sjokolade og veldig deprimert pga vektoppgang.

Har null energi,og synes at det å komme seg ut av huset med datra mi er et stort tiltak.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2007, 09:21   #2
Seniormedlem

Kengu sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 2,456
MP Rating: 0% (0)
Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.Kengu har en strålende fremtid.
Sv: Kan psykolog hjelpe meg?

Selvsagt kan en psykolog hjelpe deg. Psykologen kan gi deg noen verktøy til hjelp på vegen, men jobben må du gjøre selv.
Gammel 03-11-2007, 23:46   #3
Uregistrert
Gjest

Takk for svar.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-11-2007, 09:05   #4
Medlem

saga2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 435
saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.

kanskje greit med en psykolog med spesialisering innen kognitiv terapi (evt psykiater); tror det kan nytte på denne type problemer...
Lykke til

Saga
Gammel 04-11-2007, 20:23   #5
Medlem

Marine sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 125
Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.Marine er et navn alle kjenner.

Hei du
Ville bare si at jeg skjønner deg.
Jeg hadde anbefalt kognitiv terapi som er nevnt her.
Søk opp en gestaltterapaut, de driver med slikt. Å ta tak i tingene slik de er her og nå, altså et resultat av tankegangen som resultat av div ting man opplever osv.
(Har selv gått til en over lengere tid og fikk ting i perspektiv).
Samt dette med maten er superviktig.
Jeg har hatt det slik som deg, og innimellom glimter det til fremdeles...
Jeg begynte på Herbalife som ga med energien tilbake samt alt av søthunger forsvant.
Jeg anbefaøler på det aller aller varmeste!
Etter og ha prøvt ALT og etter å ha vært helt i "kjelleren" fungerte dette for meg.
Søk opp Herbalife på nettet og du finner nok en distributør/veileder som kan hjelpe deg i nærheten av der du bor.

Klem
Gammel 24-11-2007, 11:30   #6
Supermedlem

mimmi_25 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Gjøvik
Meldinger: 528
mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.mimmi_25 har mye å være stolt av.

ja en psykolog kan hjelpe deg, men dette kan du å hjelpe deg selv med.. Da jeg gikk i gruppeterapi for mine psykiske lidelser så hade vi ei i gruppa med dine problemer..Å hun kom utrolig kangt med seg selv og slike problemer på den tiden vi var sammen Så masse masse lykketil
Gammel 30-11-2007, 22:40   #7
Ulli
Gjest

Tror sikkert en psykolog kan hjelpe deg. Oppsøk en snarest, både for din egen skyld og datteren din sin skyld! En tidligere venninne av meg er som deg. Din beskrivelse stemmer faktisk veldig med hennes. Hun klarte ikke å forholde seg til at andre hadde mer utdanning, mer penger og andre goder som hun ikke hadde. Det endte til slutt med at hun forsøkte å få vennskap mellom andre venninner til å gå i oppløsning, altså at hun satte venninner opp mot hverandre på en manipulerende måte.

Det er vondt å ha det sånn, det forstår jeg godt. Så jeg vil absolutt anbefale deg å søke hjelp hos psykolog eller en psykiatrisk sykepleier.
Gammel 01-12-2007, 13:01   #8
Medlem

lillesky sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestfold
Meldinger: 248
lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.

Ta kontakt med fastlegen din, og fortell hvordan du har det.
Så kan legen henvise deg til psykolog.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:30.