Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-04-2008, 23:44   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Litt fortvilet nå.

Har i et halvt år brukt medisiner mot angst-Venlafaxin,Effexor.
Var så ille at jeg nesten ikke turte gå ut døra,og trodde jeg skulle dø stadig vekk.Begynte da altså på medisiner,og fikk etterhvert også komme til psykolog.Ble sakte bedre,og nå i vinter følte jeg at det begynte å gå veldig bra,greide ting jeg ikke hadde greid på lenge,og var ikke særlig plaget med angst.Men derimot en veldig uvirkelighetsfølelse ganske ofte,og en skremmende-hvem er jeg-greie.Dette tenkte jeg var medisinene,og har gledet meg til å kunne begynne å trappe ned.
Har nå trappet ned til en kvart tablett,skal ta den siste i morgen,og etter det ingen.Nedtrappingen har vart da i tre uker.
Men så har jeg ikke lenger noen psykolog,for hun jeg har vært hos er overflyttet,og jeg fikk ikke noen andre,så legen min måtte henvise meg på ny!
Og nå er angsten tilbake!
Trodde virkelig ikke tablettene hadde så mye å si,men kjenner på en måte at jeg ikke er så "polstra" lenger,og tankene løper løpsk.Er så fortvilet nå,for jeg orker bare ikke en ny runde, med dette,og jeg skulle så inderlig ønske jeg hvertfall hadde en psykolog nå,for det følte jeg var en veldig god hjelp.
Har ikke lyst til å begynne på medisiner igjen,men hva gjør jeg...?
Uff,dette ble langt og rotete,men frustrasjonen er stor her nå!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-04-2008, 12:44   #2
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,295
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt fortvilet nå.

Skjønner at du er fortvilet...det kan hende at det er tankene dine som nå tilater at angsten er på vei tilbake...at det nå har gått opp for deg at du ikke har noe "hjelpemidler" til å styre angsten...at det bare er deg og din kropp mot angsten...Og når du da i tilegg ikek har en psykolog kan ting fort bli veldig ille...

Kan du få bestilt deg en time hos en privat psykolog da? Der er det som regel kort ventetid men man må betale mer...men det er det garantert verdt!

Nå er det jo også sånn at angsten kan komme brått på akurat i det man slutter helt for så å roe seg slik at man får kontroll over angsten igjen uten medisiner etter litt tid...Men må lære seg å kontrolere den!

Sliter selv med angst så vet akurat hvor du har det...*klem*
Gammel 21-04-2008, 23:35   #3
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Litt fortvilet nå.

Takk for svar!
Jeg sliter ganske mye nå egentlig.
Tok siste tablett på fredag,lørdag var jeg i kjempefin form,men i går begynte jeg å kjenne de fysiske ubehagene,som støtfølelse,kvalm og varm,uggen i hele kroppen.
Og jeg som da har panikk for å bli syk,og er så var på det minste ubehag,har jo trodd jeg skulle dø nå da...
Så da er angsten der igjen,og jeg føler jeg er litt tilbake der jeg var før jeg startet med tabletter!
Er forbanna over at jeg ikke har psykolog lenger,vet ikke om jeg har råd til privat akkurat nå.Verdt det er det nok forsåvidt,men man må jo ha penger også...
Og jeg gråter stadig vekk,akkurat som om alle følelser er kastet på meg igjen,dårlig samvittighet overfor alle rundt meg,vemodighet over at dette har skjedd,ensomhet,for jeg har ikke så mange å snakke med...
Æsj,føler meg null verdt akkurat nå!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:14.