Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2008, 13:30   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Litt grufs fra meg....arg og sliten.

Jeg trenger en "solskinnshistorie". Vær så snill å gi meg en....
Jeg har behov for at noen kan fortelle meg at de har blitt kvitt angsten sin, at det finnes håp. Jeg orker ikke mere snakk om at man må lære å leve med det. Jeg har levd med det lenge nå, og jeg må si jeg har lært meg det....når skal jeg komme meg videre. Høres veldig negativ ut nå...Det var ikke helt meningen. Jeg har absolutt kommet meg videre. Lært mange ting om meg selv og livet. Allikevel henger angsten i og den kommer på besøk når jeg minst aner det. Hvorfor? Jeg har gått i terapi i flere år, og prøvd ulike andre behandlingsformer. Har aldri gått på medisiner. Har ikke tro på det, så det vil jeg ikke. Jeg lever livet, jobber og har barn. Er i selskaper, i butikken osv osv...Jeg nekter å la angsten hemme meg. Allikevel gjør den meg utmattet. Blir sliten av å hele tiden "glemme", tenke på noe annet, fokusere på det positive.... I perioder hvor angsten er som værst tapper det meg så innmari for energi. Kan jeg ikke bare få ha det bra. Føler jeg har tømt meg når det gjelder det ene og det andre. Hva mer skal til. Hvorfor sitter den så hardt i meg....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2008, 13:54   #2
Uregistrert
Gjest

Sv: Litt grufs fra meg....arg og sliten.

Kjære deg.
Jeg har hatt angst i alle mulige former siden jeg var liten. Startet allerede i barnehage alder. Ingen vet hvorfor. Jeg har gått til behandling i mange mange år. Jeg er nå 29 år. Jeg har til tider brukt medisiner.
Jeg var sykmeldt i 3 år, var innlagt noen ganger.
Siste innleggelsen jeg hadde for 3 år siden, så fikk jeg to typer medisiner. Etter noen mnd så greide jeg å begynne å jobbe, jeg fikk rett og slett et annet liv. Jeg har blitt en helt annen jente. De fant rett og slett de medisinene som virket best på meg. Går fortsatt til psykolog, som er strålende fornøyd, familien min er så glade for at jeg endelig fungerer.
Jeg ville nok sammen med lege el. behandler vurdert medisiner om jeg var deg. Det er ikke noe nederlag.
Jeg har nå trappet ned over tid og sluttet på medisiner, og jeg fungerer som jeg skal.
Lykke til!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-01-2008, 09:27   #3
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Kjære deg.
Jeg har hatt angst i alle mulige former siden jeg var liten. Startet allerede i barnehage alder. Ingen vet hvorfor. Jeg har gått til behandling i mange mange år. Jeg er nå 29 år. Jeg har til tider brukt medisiner.
Jeg var sykmeldt i 3 år, var innlagt noen ganger.
Siste innleggelsen jeg hadde for 3 år siden, så fikk jeg to typer medisiner. Etter noen mnd så greide jeg å begynne å jobbe, jeg fikk rett og slett et annet liv. Jeg har blitt en helt annen jente. De fant rett og slett de medisinene som virket best på meg. Går fortsatt til psykolog, som er strålende fornøyd, familien min er så glade for at jeg endelig fungerer.
Jeg ville nok sammen med lege el. behandler vurdert medisiner om jeg var deg. Det er ikke noe nederlag.
Jeg har nå trappet ned over tid og sluttet på medisiner, og jeg fungerer som jeg skal.
Lykke til!

Bare lurer på hvordan det startet i barnehagen hos deg?
Jeg hadde også angst i barnehagen, og det var sosialangst mener jeg å huske.
Sto helt alene uten å ta kontakt med de andre barna. Jeg var livredd for å ta kontakt med noen. Jeg snakket ikke, bare nikket og ristet på hodet. Jeg var redd for alt, og hadde helt panikk for brann. Mareritt om natta +pluss mye mer som jeg ikke kommer på akkurat nå.
Gammel 21-01-2008, 10:36   #4
Uregistrert
Gjest

Det startet vel med at jeg ble hysterisk dersom mamma var mer enn 4 meter unna. Jeg tror jeg fungerte greit sosialt sett med de andre barna i barnehagen. MEN, jeg ville overhodet ikke i barnehagen. Hører om andre barn i dag som ikke vil i barnehagen så grøsser jeg, det gjør rett og slett vondt enda. Også hvis jeg hører barn som desperat roper etter mamman eller pappan sin.

Håper du finner en løsning så du kommer deg oppover igjen. Ikke mist håpet, du greier det du også.
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:15.