Heisann!!
Jeg er en jente på 27 år. Jeg er samboer og vi har to barn sammen. Jeg er selvstendig næringsdrivende, har hus, bil og er veldig lykkelig over livet mitt sånn sett.
Har verdens beste mann, og en stor og flott familie ellers.
HAr alltid hvert vedig sosial, midtpunktet i mange sammenhenger, alltid blid, og alltid den som er med på noe morro. Har sunget på scener, danset, spillt håndball, aldri hvert redd for å snakke høyt og stå for mine meninger.
Ja...det perfekte liv vil mange si...og meg selv!
MEN.. det er noe som sliter meg i stykker..
noe jeg rett og slett ikke skjønner...
Jeg har alltid syntes det har vert ubehagelig på fly, buss o.l. Trange plasser med mange folk. Men det har aldri hvert noe problem egentlig...
For 1 år siden fikk jeg et "anfall" inni en vaskehall sammen med barna mine i bilen. Jeg ble svimmel, kvalm, hjertebank, pusta raskt og begynte å gråte hysterisk. Det var bare så ubeskrivelig jævlig at når vi kom oss ut derifra så var jeg fullstendig gåen.
Tenkte egetnlig bare som slik at jeg brygga på noe e.l.
Men så begynte dette å komme når jeg sitter på legekontor, venter i kø o.l.
Nå har det kommet flere ganger når jeg er kommet til kassa på butikken. Det er helt forferdelig.. vet ikke hvordan jeg skal forklare, for jeg føler meg så hysterisk og dum.. snufs..
Men det kommer plutselig en vannvittig hjertebank, jeg begynner å svette kraftig, blir kvalm og svimmel, og tenker bare at jeg må komme meg ut før jeg besvimer.
Jeg må puste og telle til ti, og virkelig konsentrere meg får å ikke løpe ut... Det har aldri hendt at jeg har besvimt, men det kjennes ut som det er like før, og det er jævlig.
Nå har jeg kommet i en ond sirkel. Jeg er LIVREDD for at det skal skje igjen. Jeg handler kun på morgenene, for da er det lite folk. Jeg har alltid med meg misteungen, for da kan jeg konsentrere meg om han.
Jeg går ikke på kino, foreldremøter el. og er det et kurs eller arrangement, så gruer jeg meg så mye at jeg blir dårlig..
Bare tanken på en ferietur til syden eller en shoppingtur på senteret gjør meg kvalm.
Jeg gråter mye av dette, jeg blir så redd, skjelven og frustrert etter et slikt "annfall", og jeg lurer på om jeg kommer til å ha det slik resten av livet..?
Har ALDRI fortalt dette til noen, ikke engang sambo... klarer det liksom ikke... men nå har det gått så langt at jeg er bare fortvilt...
hva skal jeg gjøre?
hva er dette for noe?
er dette det de kaller panikkangst? (lest litt på nettet)
Noen som har det slik?
Føler meg så alene...