Sitat:
Opprinnelig postet av lillemegher
Hvordan "jobbet" du det igjennom?
|
For det første, så begynte jeg å ta vare på helsa. Slutta å røyke, passet på og få i meg riktig mat og vitaminer. Var mye aktiv ute, gikk mange turer med og uten selskap. Fikk tenkt mye når jeg var ute i frisk luft, tenkt på en positiv måte.
Leste litt selvhjelpsbøker for å få en bedre forståelse om angst. Snakket ut om det med partner, og var ærlig med han om problemet. La aldri mere press på meg sjøl enn jeg visste jeg kunne takle. Sa til meg sjøl at jeg var normal, selv om jeg slet med dette, og tenkte at mange rundt meg slet med ett eller annet, så jeg ikke var den eneste på dette området.
Skrev mye dagbøker for å få bekymringene ned på papiret. Så på verdiene i livet mitt, og begynte å tenke ut ting som tappet meg for krefter, og hva som gav meg motivasjon og energi. Så begynte jeg å gjøre mere av det som gjorde meg godt, og lot være å gjøre så mye av det som tappet meg. Lærte meg sjøl å ikke ta meg selv så høytidelig, det er menneskelig å feile, og ikke kaste bort livet på å være deprimert og lei. Min beste oppskrift: Å gi seg selv mye ros i hverdagen, selv om andre glemmer det, det er man verdt!