Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-06-2008, 08:43   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Vanskelig

Har en søster som har sliti psykisk i mange år. Har et barn som ikke bor hos henne.
Nå har hun blitt gravid ca 12 uker på vei. Dette var en "ulykke" men hun velger å beholde barnet. Flere rundt henne har vel mer eller mindre oppfordret henne til å ta abort, men hun vil ikke.(Hun er alene)
Hun ønsker også å jobbe for å få det først barnet, men hørt fra ei som jobber i barnevernet at det er så gått som umulig å få hjem barn nr 1. Så lenge hun skal ha en til.
Ikke har hun så god råd heller. jeg kan ikke gi fra meg barneutstyr, så føler jeg må prøve å hjelpe henne å finne ting som er billig eller gratis.
Synte dette blir tøft, Tenk om dette barnet får kolikk, hva da??
Redd hun skal "misste" dette barnet også. Jeg bor et godt stykke unna henne ca 2 t kjøring. Så er begrensa hva jeg kan hjelpe til med. Jeg har selv 2 små.

Dette var en utblåsing
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2008, 19:37   #2
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,295
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanskelig

Skjønner at du synes det er vansklig ja...Og selvom det var en ulykke og hun sliter så er det ikke bare bare å ta abort alikevel. Og det kan jo hende at dette er redningen for henne...utenat jeg mener man skal få barn for å bli friske altså...

Selvom hun skal ha et barn til så ser jeg ikke helt den at hun ikke skal kunne få hjem førstemann jeg da...men dette er kanskje ikke tidspunktet å ta den kampen på nå som hun er gravid!
Og hun må kanskje bevise at hun klarer det...hva med å få hjelp ved å bo på et mødre hjem kanskje? Der vil hun jo bli fulgt opp nøye...

Ikke lett å se på noe slikt...men du får støtte henne så mye du klarer og vise henne at du har tro på at hun kan klare det her! For selv om hun har vært syk i mange år så kan hun nok bli frisk om hun virkelig for den hjelpen hun trenger!

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:30.