Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-08-2008, 10:46   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Xanor og alkohol

Jeg skal være forlover i ett bryllup. Sliter med angst og har fått av legen min xanor mot panikk angst. Tenkte å ta en tablett i forbindelse når vi er i kirken , men kan jeg drikke alkohol i tillegg.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 11:53   #2
Supermedlem

kAninen sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordre Vestfold
Meldinger: 1,210
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Xanor og alkohol

Fant dette på Lommelegen. Tar med spørsmålet og jeg.

Sitat:
Hei!
Jeg lurte på hvor skadelig legemiddelet Xanor er i forhold til alkohol. Jeg går på 1 mg morgen og 1 mg kveld. I tillegg bruker jeg 20 mg Seroxat pr. dag. Har alltid likt å kunne ta et glass når jeg er ute. Kan jeg under noen omstendighet innta alkohol, og er det noen forholdsregler jeg må ta.
(f.eks. kutte ut kveldsdosen). Evt. hvorfor er det skadelig å innta alkohol sammen med disse medisinene?
Svar fra legen:

Sitat:
Det er ikke farlig å ta et glass eller to selv om du bruker Xanor. Men du bør ikke drikke så veldig mye. Xanor og alkohol påvirker hverandre. Dette gir seg først og fremst utslag i økt rusvirkning. Store mengder alkohol kan derimot være farlig, blant annet ved at pusterefleksen kan hemmes. Det er ingen problemer med å kombinere Seroxat med et moderat alkoholforbruk.
Så selv om bruker disse medisinene, er det ingen ting i veien for at du skal kunne ta deg et glass når du er ute. Men vær litt oppmerksom på Xanor. Skulle du få lyst på veldig mye mer enn ett glass, kan det kanskje være en ide å droppe kveldsdosen hvis du kan det.
Gammel 08-08-2008, 12:33   #3
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Xanor og alkohol

takk for svar. Tar jeg tidlig på dagen i kirken så kan jeg et par glass på kvelden. Jeg skal være forsiktig av inntakt av alkohol
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:57.