|
 |
29-12-2005, 18:13
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 735
|
Jeg er helt syyyk etter å reise til Syden i mai, og jeg har litt lyst å reise til Alcudia. Men jeg har hørt noen som har sagt at det blåser så veldig der, så det nesten ikke går an å være på stranda. Da særlig i mai.
Noen som har vært der i mai? Opplevde dere mye vind?
Må innrø mme at jeg synes mye vind kan ødelegge litt.
|
|
|
29-12-2005, 21:59
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,565
|
Jeg har ikke vært der i mai, så kan ikke helt svare deg ang vinden. Men ville bare si at da vi var der for et par år siden i august, koste vi oss skikkelig. Veldig barnevennlig og greit sted. Var endel krabber i vannet ved stranden husker jeg, men ellers var det deilig
|
|
29-12-2005, 22:11
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 3,695
|
Har heller ikke vært der i mai, men litt senere på sommeren. Passe varmt, nydelig langgrunne og perfekt for småbarn  Ikke noe vind som plaget oss
|
|
29-12-2005, 22:18
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 2,102
|
Jeg har vært på Mallorca i mai i 2004, men ikke på Alcudia. Vi var rett utenfor Palma by, Illetias. Reiste rundt 20 mai i en uke.
Det blåste veldig til tider, spesielt på ettermiddagen, tidlig kveld. Og var ikke spesielt varmt i vannet, helt grei temperatur på dagen, men blåste litt da også, men varierte en del. Jeg hadde med for lite klær, hadde pakket bare kjoler og stroppe-topper og tenkte på mer juli-august-vær.
Men Mallorca er flott ellers, og har hørt masse bra om Alcudia for barnefamilier.
Været varierer vel fra år til år også.
Var på Zakyntos i fjor, reiste 31 mai og hadde knallvær med deilig vann. Bare noen ukers forskjell kan ha mye å si for varmen.
|
|
29-12-2005, 22:27
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 984
|
Har ikke vært på Alcudia i mai. Men både i juni, juli og august!
Men generelt sett så blåser det ikke så veldig på Alcudia (i hvertfall ikke innerst i bukten mot havnen) for den er jo ganske så skjermet!
Det blåser f eks mye mer på andre siden av fjellet i Pollencia!!
|
29-12-2005, 22:32
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 1,161
|
Vi var i Alcudia i mai 2004, en uke. Vil ikke påstå at det blåste så mye der akkurat, men var vel ikke blitt helt sommer da - et par og tjue grader, og litt skyer som suste forbi sola i ny og ne, så det kunne bli litt kjølig å ligge pal ut for soling.
|
|
|
29-12-2005, 22:34
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 1,161
|
(Bare sånn på siden av det hele, så ser jeg at vi faktisk var i Alcudia akkurat da du fødte siste gangen....  )
|
|
|
29-12-2005, 22:36
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sotra
Meldinger: 559
|
Jeg har bodd på Mallorca/Alcudia fra okt. til mai. (Skole)
De fineste månedene vi hadde i den perioden, var april og mai.
Kan ikke huske at det blåste noe særligt på stranden. 
Temp. var rundt 20-25 grader.
Ellers så har jeg vært to ganger til på Alcudia, men det var i august/september.
Må bare si at jeg  den øya.
|
|
|
30-12-2005, 20:16
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 735
|
Takk for svar!
Vi var i Palma Nova på Mallorca i 2003 i begynnelsen av juni, og det var veldig flott. Det er kanskje mest safe å reise i juni med tanke på bedre og varmere vær.
|
|
|
 |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:34.
|