Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-12-2005, 18:13   #1
Supermedlem

Juni-72 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 735
MP Rating: 0% (0)
Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.
Alcudia, Mallorca

Jeg er helt syyyk etter å reise til Syden i mai, og jeg har litt lyst å reise til Alcudia. Men jeg har hørt noen som har sagt at det blåser så veldig der, så det nesten ikke går an å være på stranda. Da særlig i mai.

Noen som har vært der i mai? Opplevde dere mye vind?
Må innrømme at jeg synes mye vind kan ødelegge litt.

- 07
- 04
-02
Juni-72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2005, 21:59   #2
Seniormedlem

Antiga sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,565
Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Alcudia, Mallorca

Jeg har ikke vært der i mai, så kan ikke helt svare deg ang vinden. Men ville bare si at da vi var der for et par år siden i august, koste vi oss skikkelig. Veldig barnevennlig og greit sted. Var endel krabber i vannet ved stranden husker jeg, men ellers var det deilig

Jeg vil heller bli mislikt for den jeg er, enn likt for den jeg ikke er.
Antiga er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2005, 22:11   #3
Veteranmedlem

susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 3,695
susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.

Har heller ikke vært der i mai, men litt senere på sommeren. Passe varmt, nydelig langgrunne og perfekt for småbarn Ikke noe vind som plaget oss
Gammel 29-12-2005, 22:18   #4
Seniormedlem

lykkeliten02 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 2,102
lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.lykkeliten02 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har vært på Mallorca i mai i 2004, men ikke på Alcudia. Vi var rett utenfor Palma by, Illetias. Reiste rundt 20 mai i en uke.
Det blåste veldig til tider, spesielt på ettermiddagen, tidlig kveld. Og var ikke spesielt varmt i vannet, helt grei temperatur på dagen, men blåste litt da også, men varierte en del. Jeg hadde med for lite klær, hadde pakket bare kjoler og stroppe-topper og tenkte på mer juli-august-vær.
Men Mallorca er flott ellers, og har hørt masse bra om Alcudia for barnefamilier.
Været varierer vel fra år til år også.
Var på Zakyntos i fjor, reiste 31 mai og hadde knallvær med deilig vann. Bare noen ukers forskjell kan ha mye å si for varmen.
Gammel 29-12-2005, 22:27   #5
Supermedlem

Callisto sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 984
Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.

Har ikke vært på Alcudia i mai. Men både i juni, juli og august!

Men generelt sett så blåser det ikke så veldig på Alcudia (i hvertfall ikke innerst i bukten mot havnen) for den er jo ganske så skjermet!

Det blåser f eks mye mer på andre siden av fjellet i Pollencia!!
Gammel 29-12-2005, 22:32   #6
Supermedlem

Emilia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 1,161
Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.

Vi var i Alcudia i mai 2004, en uke. Vil ikke påstå at det blåste så mye der akkurat, men var vel ikke blitt helt sommer da - et par og tjue grader, og litt skyer som suste forbi sola i ny og ne, så det kunne bli litt kjølig å ligge pal ut for soling.

"Å gjøre rent i huset mens barna fremdeles er i oppveksten,
er som å måke innkjørselen før det har sluttet å snø"
Emilia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2005, 22:34   #7
Supermedlem

Emilia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 1,161
Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.Emilia har en strålende fremtid.

(Bare sånn på siden av det hele, så ser jeg at vi faktisk var i Alcudia akkurat da du fødte siste gangen.... )

"Å gjøre rent i huset mens barna fremdeles er i oppveksten,
er som å måke innkjørselen før det har sluttet å snø"
Emilia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2005, 22:36   #8
Supermedlem

Babysyk sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sotra
Meldinger: 559
Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.

Jeg har bodd på Mallorca/Alcudia fra okt. til mai. (Skole)

De fineste månedene vi hadde i den perioden, var april og mai.
Kan ikke huske at det blåste noe særligt på stranden.
Temp. var rundt 20-25 grader.
Ellers så har jeg vært to ganger til på Alcudia, men det var i august/september.
Må bare si at jeg den øya.
Gammel 30-12-2005, 20:16   #9
Supermedlem

Juni-72 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 735
Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.

Takk for svar!

Vi var i Palma Nova på Mallorca i 2003 i begynnelsen av juni, og det var veldig flott. Det er kanskje mest safe å reise i juni med tanke på bedre og varmere vær.

- 07
- 04
-02
Juni-72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:34.