Thassos
Verdens beste sted. Vi har nå vært der 3 ganger, 1 gang alene og 2 med barn. Ligger helt nord i Hellas. Man lander på flyplassen (Kavalla), derfra er det 10 min med bil/buss til båten som tar ca 20-30 min ut til Thassos. Og det er bare 3 t og 15 m med reisetid fra Gardemoen til Kavalla. Noe som vi syns er helt topp med 2 små som har maur i buksa.

Vi har pleid å være der i midten av juni og da har det vært varmt, ca 28-30 grader på dagen.
Thassos er en øy med flere byer på. Vår favoritt er Potos. Dette er en liten kjempekoselig by med fin strand. Apollo og Ving har turer til thassos men ikke til Patos. Vi har kun bestilt flybiletter og ordnet med bosted selv. Hvis du er interessert kan jeg gjerne anbefale noen steder å bo. Hvis dere har litt is i magen er det alltid restplasser (kun fly) til Kavala i juni. En fin leilighet med 2 rom og basseng koster ca 2500 til 3000 for en uke.
Thassos er også en av de billigeste øyene, en middag for 3 pers med drikke, forrett osv koster ca 30-40 euro. Vi brukte vel ca 5-6000 på en uke, det er ikke noe særlig shopping der så pengene går mest til mat, drikke og strandleker til ungene.
Maten på thassos er bare helt utrolig bra, har vært flere steder i Hellas men aldri fått servert så bra og fersk mat. Alt smaker himmelsk.
Hvis dere er glad i slike "all inclusive" er dette er bra sted å dra:
http://www.makryammos-hotel.gr/index...geLang=english. Hit kan du dra både med ving og apollo. Vi var her en uke i fjor. Nydelig mat og fantastisk strand, men vi syns dette ble litt sånn samlebånd ferie. Vi er mer glad i de små landsbyene. Men det er jo smak og behag.
Oi, dette ble langt. Som du sikkert skjønner er jeg nesten forelsket i thassos. Bare send meg en PM hvis det er noe du lurer på.
(Thassos har forresten nydelige strender men de ligger gjerne litt utenfor byen så bil er greit å leie)