Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-06-2009, 07:46   #1
Seniormedlem

Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,652
MP Rating: 0% (0)
Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.
hm Bilstoler og fly.

Vi skal snart ut å reise og flyselskapet vi skal bruke (Air Baltic) gir null åpning for å ta bilsetene med inn på flyet. Har mailet en haug med mailer, men ikke sjans. De MÅ gå som innsjekket bagasje. Noen som har gode tips til hvordan vi best skal pakke de for å få de uskadet frem? (Har prøvd å spørre AB, men får ikke svar på det )
Tenkte ha de i esker som er "foret" med isoporplater og i tillegg fylt med isoporkuler. Tror dere dette kan gå slik at stolene kommer uskadet frem, eller er det noen som har et bedre forslag?

Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 09:24   #2
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,151
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bilstoler og fly.

hva med de der nye vognpakkene, Prampack?
Eller å pakke dem i de vanlige bilseteposene, men at du legger pleddrundt?

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 11:27   #3
Supermedlem

LynxLynx sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,066
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tenkte på det samme her forleden, og kom vell fram til at jeg skulle ringe barnas hus, babyshop ol og høre hviordan bilstolene kom til butikken. hvis de kommer i tilpassede esker så skal jeg be om å få en sånn.

Jeg ville ikke hatt stolen i en pose med teppe rundt, det hindrer kanskje synlige skader, men ikke dunk og støt.

(Noen flyselskaper tillater at du har med setet om bord hvis du kjøper egen plass til ungen, men regner med at du har sjekka ut det)

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 12:07   #4
Seniormedlem

Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av LynxLynx Vis post
Jeg tenkte på det samme her forleden, og kom vell fram til at jeg skulle ringe barnas hus, babyshop ol og høre hviordan bilstolene kom til butikken. hvis de kommer i tilpassede esker så skal jeg be om å få en sånn.

Jeg ville ikke hatt stolen i en pose med teppe rundt, det hindrer kanskje synlige skader, men ikke dunk og støt.

(Noen flyselskaper tillater at du har med setet om bord hvis du kjøper egen plass til ungen, men regner med at du har sjekka ut det)

Har også tenkt å undersøke ang esker som stolene fraktes i til butikkene.
Har til og med vurdert å kjøpe stoler via nett for å få de hjem i forsvarlig innpakning.

Grunnen til at jeg tenkte å opakke som beskrevet i første innlegg er at etter hva jeg klarer lese på flyselskapenes sider ang frakt av slike ting, så skal de være pakket i harde esker/kofferter el l dersom en evt forsikring skal gjelde. Teppe og plast er neppe godt nok med tanke på det og jeg vil helt ærlig ikke tørre stole på en stol som har vært lempet rundt kun innpakket i et pledd.

Vi tenkte ikke på å bestille egne seter pga bilstoler da vi bestilte billettene, rett og slett fordi vi da ikke hadde funnet ut vi må ha seter med. Det vil jo selvsagt fordyre det hele mye også, siden vi dermed hadde måttet kjøpe 3 barnebilletter kontra 1, som vi gjorde. Men, hadde jeg visst for problemer dette skulle gi, så hadde jeg nok vurdert det. Syntes AB er temmelig vrange, skal jeg være ærlig. Vi var i utgangspunktet 9 personer som skulle reise, hvorav 7 hadde egne seter. 4 av personene blir ikke å reise, men har ikke avbestilt billettene. Dette vet jeg da jeg har kjøpt billett til alle 9. Ikke søren om AB vil la meg benytte 2 av de 4 ledige setene som blir (og som jeg har betalt for) til barnestoler.
Som om ikke dette gir problemer nok, så bestilte jeg ekstra kolli og fant ut i ettertid at maks kg gjelder uansett antall kolli og ikke pr kolli. Dette gjør at jeg på toppen må begrense bagasjen betraktelig i forhold til hva jeg trodde jeg hadde til rådighet.

Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 12:17   #5
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,151
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

de har ikke bilstoler til salgs eller til leie som selges der dere skal da?

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 12:43   #6
Seniormedlem

Bakovervendte bilstoler i et land hvor bilsikring er et ikke-tema?
Neppe. Og, om det var en mulighet, så vi MÅ ta taxi fra flyplassen til hotellet, så allerede der starter problemene.

Gammel 07-06-2009, 20:29   #7
Seniormedlem

Det blir siste gang jeg flyr med Air Baltic, ja.

Prøvde igjen å høre med de om muligheten for å få bilsetene med inn. Tilbød meg å overføre 2 av billettene til småtrolla, noe som hadde kostet meg ca 1500,- eller å kjøpe nye billetter til dem til ca 1800,-, men nei. Ikke bilstoler inn uansett. Ikke lov å ha barna i bilstol og ikke plass å ha de som "håndbagasje" eller i et betalt sete. De MÅ gå som innsjekket bagasje godt innpakket, uansett. Det vil faktisk også si at en person ikke kan fly med tvillinger under 2 år alene slik som i andre selskap.

Gammel 08-06-2009, 17:40   #8
Seniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av LynxLynx Vis post

Spurte i dag på butikk hvordan bilstolene kommer til de. Hadde håpet å kunne få med meg passende esker. De kommer i esker pakket to og to, så da var det en dårlig ide.

Jeg forklarte hvordan jeg tenkte pakke stolene og hun sa at dersom jeg brukte en litt solid pappeske og kledde sidene med tynne isoporplater, så ville det være godt nok i massevis. Jeg tenker gjøre det slik og i tillegg legge isoporkuler løst rundt stolene. Når butikken sier det skal holde, så satser jeg på at det går bra.

Gammel 08-06-2009, 21:35   #9
Seniormedlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,950
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.

Vi sendte seter til USA i bilstolpose med dyne rundt. Den ene veien lå et babysete og et bakovervendt sete sammen, med dobbeldyne. Tilbake det store setet med dyne rundt. Ser ut til å ha gått bra, har ikke sett noen tegn til støt eller annen skade. Vi måtte bare ta sjansen, for vi ville ikke fått tak i bakovervendt til største. Viste seg at vi kunne hatt med setene inn men jeg er glad vi sendte dem, styr å bære på...
Gammel 08-06-2009, 22:53   #10
Medlem

Melita sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 320
Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi pakket inn bilstolen i en stor rull med bobleplast og sendte den som spesialbagasje i bilstolpose

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:24.