Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-09-2008, 11:39   #1
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,388
MP Rating: 0% (0)
Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.
drømmereise?

Hvor ville du dratt om du kunne velge?
sammen med kjærsten i 14 dager...om du kunne velge uansett...

og fortell gjerne om du har hvert på sånne langt unna reiser , noen litt spesielle...som karibien , osv
Gammel 08-09-2008, 13:05   #2
Supermedlem

Simba 1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,154
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.
Sv: drømmereise?

Polynesia antagelig.
Fiji? Maaaange slike steder en gjerne kunne vært!
(men har ikke vært, og har heller ikke spesiell peil)
Gammel 08-09-2008, 13:10   #3
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,480
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

Ville reist rundt i sør og mellomamerika I mye lengre enn 14 dager.
Gammel 08-09-2008, 14:14   #4
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,388
Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.Rainbow_Girl har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Simba 1 Vis post
Polynesia antagelig.
Fiji? Maaaange slike steder en gjerne kunne vært!
(men har ikke vært, og har heller ikke spesiell peil)
bora bora ser slett ikke verst ut...heller ikke fiji nei ...eller noen av de stedene der nede...noen som har hvert der da?
Gammel 09-09-2008, 18:20   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,563
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var med familien på et utrolig romantiskt hotell i Malaysia for noen år siden. Kunne godt tenkt med en romatisk ferie tilbake dit.

Langkawi er en øy helt nord i Malaysia, på grensa til Thailand.
Og hele øya er taxfree!
De prøver å få turisme dit, men da vi var der for noen år siden var det fortsatt ganske lite av det..

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Dette hotellet var vi på:

Sheraton (men tror det er to av dem på øya..)

Resturang oppe i treet:
Under er det en platting-gang, langs vannet, over svabergene, med skogen på den andre siden. Utrolig romantiskt. Mange små strenger hvor man kan få være for seg selv.

Du ser det såvidt her:

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 19:49   #6
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,126
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

ISA: så jo ut som et fantastisk sted

selv er vi jo helfrelst i karibien, både med og uten barn

Var med alle barna i fjor høst, og vi kommer aldri til å velge noen annen ferie. Vi reiser også over dit neste uke, men denne gangen uten barn. vi skal nå prøve oss på criuse som kjærester(har 5 års bryllupsdag)så det gleder vi oss stort til. selve cruiset vi skal på er i vestlige karibien og varer i 7 dager,men man kan jo gjerne dra på 14 dagers cruise også. Da får man jo både østlige og vestlige karibien på en gang, eller noe annet alt ettersom hvilke selskap og rute man velger.

Vi reiser med rccl.no, og planlegger allerede cruise på båten som bygges nå som skal bli verdens største. da drar vi nok høsten 2010 og velger 14 dagers cruise.
Nå skal vi også på det som foreløpig er verdens største, Liberty of the seas, samme båt som vi var i fjor med barna, men som vi nå tester ut med tre vennepar til skal være på båten i 7 dager,men tar noen dager i New York først før vi flyr til Miami og går på båten. I fjor valgte vi heller å være i Miami på hotell rett på Miami beach. fantastisk!!

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 20:09   #7
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,563
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Ååå, cruise i karibien har jeg lyst på og!

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 20:51   #8
Seniormedlem

Reggius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,532
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.

India!
Om man har lyst til å ha en helt annen kultur helt innpå kroppen, samtidig ha et flott ferissted, så kan man reise til Goa!
Har selv vært i Goa en uke, etter å ha vært i fjell-landsbyen Panchgani i 3 uker. Flotte steder, flotte mennesker!

Bare det å gå fra en strand til en annen (egentlig km. på km. med strand egentlig) så kan man oppleve det meste.

Ut i småbåt på delfinsafari og hilse på perlefiskerne (som står til halsen i saltvann i opptil 8 timer daglig) og bare slappe av!

Reise innover i landet (det koster ikke stort å leie bil ett døgn - ca. 150 kroner)

MEN, jeg ville tatt med små barn - blei selv syk pga. salmonella og camtylopacter! AU!
Men om noen spurte om jeg ville reist tilbake nå, så hadde jeg det!

Om jeg en dag skulle tilbake til India, så hadde jeg vilt kjørt buss fra Mumbai til Ddehli, sett Tahj Mahal, Rayard Kiplings jungel (den er der fremdeles...)

Når jeg var i Panchgani, så var vi også på dagstur til Mahabelashwar (skrives sikkert ikke slik da, men...) og det er et tempel, gammelt og "mystisk" - lsike finnes stort sett i "hele" India, helt fantastisk å få se og oppleve! Jeg er ingen religiøs person, men selv jeg merket at det var noe "spesielt" med dette stedet!

Nå er det 10 år siden jeg var i India, og mye er forandret. Vi opplevde grusom fattigdom, barn uten håp, uten fremtid - det har blitt mye bedre nå. HELDIGVIS. For DET var det værste jeg har sett og opplevd! De er ikke sånn smilende som man ser de på TV, rett og slett jævelig å se barneøyne helt uten glede eller håp!!

På tross av det (vi ga en stor slump til en lokal, seriøs "mor tehresa" organisasjon, og vi vet det kom med )
så hadde vi en flott tur, med mange flotte opplevelser og ikke minst vanvittig mye lærdom

MVH Reggius
Gammel 09-09-2008, 20:59   #9
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,449
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg drømmer om Thailand, og vi skal prøve å få råd til å reise dit neste år.. Da med barn da men. Ellers kunne jeg tenkt meg å reise jorda rundt og oppleve forskjellige kulturer. bakke i en ryggsekk og ha litt penger slik at man kommer seg rundt omkring. Må være en fantastisk opplevelse!
Gammel 09-09-2008, 21:04   #10
Seniormedlem

Blesha sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,819
Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.

Drømmeferien min ville være til Thailand. Kunne ikke hatt med min kjære, for han tåler absolutt ikke varmen. Dermed så blir vel drømmereisen som min kjære også kan være med på til Storbritannia for å se en del ulike deler av landet og få med oss de tradisjonelle stedene.

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!
Blesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:46.