India!
Om man har lyst til å ha en helt annen kultur helt innpå kroppen, samtidig ha et flott ferissted, så kan man reise til Goa!
Har selv vært i Goa en uke, etter å ha vært i fjell-landsbyen Panchgani i 3 uker. Flotte steder, flotte mennesker!
Bare det å gå fra en strand til en annen (egentlig km. på km. med strand egentlig) så kan man oppleve det meste.
Ut i småbåt på delfinsafari og hilse på perlefiskerne (som står til halsen i saltvann i opptil 8 timer daglig) og bare slappe av!
Reise innover i landet (det koster ikke stort å leie bil ett døgn - ca. 150 kroner)
MEN, jeg ville tatt med små barn - blei selv syk pga. salmonella og camtylopacter! AU!
Men om noen spurte om jeg ville reist tilbake nå, så hadde jeg det!
Om jeg en dag skulle tilbake til India, så hadde jeg vilt kjørt buss fra Mumbai til Ddehli, sett Tahj Mahal, Rayard Kiplings jungel (den er der fremdeles...)
Når jeg var i Panchgani, så var vi også på dagstur til Mahabelashwar (skrives sikkert ikke slik da, men...) og det er et tempel, gammelt og "mystisk" - lsike finnes stort sett i "hele" India, helt fantastisk å få se og oppleve! Jeg er ingen religiøs person, men selv jeg merket at det var noe "spesielt" med dette stedet!
Nå er det 10 år siden jeg var i India, og mye er forandret. Vi opplevde grusom fattigdom, barn uten håp, uten fremtid - det har blitt mye bedre nå. HELDIGVIS. For DET var det værste jeg har sett og opplevd! De er ikke sånn smilende som man ser de på TV, rett og slett jævelig å se barneøyne helt uten glede eller håp!!
På tross av det (vi ga en stor slump til en lokal, seriøs "mor tehresa" organisasjon, og vi vet det kom med

)
så hadde vi en flott tur, med mange flotte opplevelser og ikke minst vanvittig mye lærdom
MVH Reggius