Sitat:
Opprinnelig postet av anjus
Hvilke bydeler er best å bo i? Jeg ser at Las Rambalas(?) er nok fint på dagtid,men noe jeg helst vil styre unna sent på kveld mtp dop og prostituerte Vil bo sentralt,men ikke om det går på bekostning av tryggheten. (Har en ekkel episode som har skremt meg for litt siden og sliter litt med den.) Er Eixample et bra område?
|
Eixample *tror* jeg er i nærheten av Sagrada Familia, et "business district" mener jeg å ha lest. Det kommer ann på hva dere skal gjøre, ideelt sett ville jeg gjerne bodd nær stranda, men vi ende opp med å booke leilighetshotell nettopp i nærheten av Sagrada Familia likevel. Grunnen er at vi ønsker å ha muligheten til å handle på dagligvarebutikkene (de har sååå mye godt man ikke får her hjemme) og lage noe mat selv, og ikke reke rundt å lete etter restauranter flere ganger om dagen
. Nest år skal vi bo
her, i gangavstand til metroen.
Når det gjelder å føle seg trygg i Barcelona: det er VELDIG mange lommetyver i Barcelona. Sørg for å aldri la eiendelene være ute av syne, bruk ikke ryggsekk og ha gjerne en veske med ekstra lomme inni hvor du putter lommebok etc. Utover det følte vi oss aldri utrygge, og det er utrolig mye flott å se!