Sitat:
Opprinnelig postet av turbo76
Så kult å høre om akkurat dette hotellet, for det er dette vi har sett på  Hvordan var maten? Var det ok å spise på hotellet, og mest av alt - ble dere syke i magen mens dere var der? Det er nemlig det som holder meg litt igjen... Begge barna mine er små for alderen, og jeg liker virkelig ikke tanken på skikkelig omgangssyke eller matforgiftelse. Men vi har reist mange andre steder i verden og klart oss bra, så det bør vel være mulig i Egypt også?
|
Vanskelig å si så alt for mye om maten. Det er jo flere resturanter som hører til hotellet. Det er både orientalsk, gourmet og buffet. Vi prøvde ikke så mange av de egentlig fordi maten kostet så lite rundt der. Rett ved hotellet ligger blant annet Hard Rock Cafe som vi spiste på ett par av dagene. Der kostet den legendariske burgermenyen ca 35 kroner pr person. I Norge koster den nærmere 200. Det var også pizzasteder osv rett på utsiden av hotellet.
Frokosten var bra der. De hadde masse pålegg og de laget omelett akkurat med det du ønsker i. Da kunne du velge forskjellige grønnsaker, skinke, ost osv.
Vi hadde ikke noe problemmer med magen der nede. Da begynte vi med en-to tablett Idoform hver dag, fra ca 5 dager før vi dro til vi skulle hjem igjen fra Egypt. Det er ikke maten du evt blir dårlig av der nede, men det å ta på pengene osv. Vi hadde med oss våtservietter som vi vasket oss med hver gang vi hadde brukt penger eller vært på toalettet. Dette opplyste dem også om på bussen fra flyplassen. Vi hadde i tillegg tatt vaksine her hjemme før vi reiste. Tok ikke den mot feriemage, men den vanlige man får påfylling av. Dette kan du finne ut av mer ved å lese på hjemmesidene til turoperatøren.
Det var også veldig praktisk at man kunne bestille lunsj, is og drikke på stranden og sette det direkte på hotellrommet. På den måten trengte man ikke å ha med seg så mye penger rundt, men kun litt småpenger i driks til han som finner solsenger, serverer dere osv.
Kan virkelig anbefale stedet. Vi kommer til å reise tilbake dit...
Du får bare spørre om det er noe mer du lurer på.