Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-08-2008, 00:53   #1
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 866
MP Rating: 0% (0)
Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.
Florida 09, hvor bestiller vi??

Vi skal besøke svigers som bor rett utenfor Fort Lauderdale i Florida i permisjon som starter 25 februar 2009.. tenkte å bli ca 3 til 4 uker.. Har sjekket masse og den billigste turen kommer på 17500 tur/retur men det er med to mellomlandinger.. Jentene er da blitt 10 mnd og 4 år så jeg ser for meg det blit hektisk med to mellomlandinger, noen som har erfaring med det? Vi ville gjerne reist via Island med da kommer det kjapt på 23000..
Noen som vet hvor man får de rimeligste turene? Min første reise med fly så dette er jeg virkelig grønn på...
Gammel 28-08-2008, 09:53   #2
Medlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 107
BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.BabyLove har en strålende fremtid.
Sv: Florida 09, hvor bestiller vi??

Jeg ville undersøkt www.continental.com. De er forholsvis billige, og flyr direkte til New York. På den måten slipper dere unna med en mellomlanding i NY, og kan fly direkte videre til Florida.
BabyLove er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 10:23   #3
Medlem

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 50
Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.

Vi var i Florida i februar i år, barna var da nesten 5 og 21 mnd. Vi leita lenge og søkte flere ganger daglig for å finne de rimeligste prisene og beste rutene. Vi hadde lenge bestemt oss for ruta via Island som nok er den beste og korteste i tid. Denne var lenge ganske billig, men ble plutselig veldig mye dyrere. Vi ville prøve å unngå 2 mellomlandinger, og endte opp med Continental sin via NY. Denne har vi brukte mange ganger tidligere også, til Puerto Rico. Husker ikke helt prisen, men tror det var i overkant av 20 000,- for 3 voksne og 2 barn. Det lønner seg og søke rundt på mange forskjellige nettsider, for prisene endrer seg hele tida. Velger du NY ruta, må du passe på så du har nok tid mellom flyvningene. Vi hadde under 2 timer nå, og hadde ikke rukket flyet til Florida om det ikke hadde vært forsinket.

God tur!
Sekretæren2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 10:24   #4
Medlem

Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.Sekretæren2 er som en lysfontene.

Skal komme tilbake med forslag til søkesider om litt....

Søk på finn.no - jeg prøvde på 2 voksne og 2 barn i februar oslo - miami. Det ligger på ca +/- 20000,-. Fant Continentalruta med 1 stopp til litt under 20 000. Men som sagt, prisene endrer seg hele tiden, så jeg tror jeg ville hatt litt is i magen og venta litt med å bestille. Prisene på flybilletter til USA er generelt blitt dyrere enn tidligere, pga at bensinprisene i landet har steget kraftig bl.a.

Sekretæren2

Sist endret av Sekretæren2; 28-08-2008 kl 10:38.
Sekretæren2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 11:16   #5
Supermedlem

Wikipedia sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 814
Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.Wikipedia har en strålende fremtid.

Vi bestiller alltid gjennom www.orbitz.com.
Der finner jeg priser med 2 stopp fra kr 13800. Men hvis du bare vil ha en mellomlanding kommer det på kr 20800 (Oslo-Paris-Miami).

Sist endret av Wikipedia; 28-08-2008 kl 11:19.
Wikipedia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 20:36   #6
Supermedlem

Theamor sin avatar

Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.

Tusen takk for svar alle sammen.. vi har funnet ut at vi bare må ta to mellomlandinger når det er så mye å spare.. men jeg må innrømme jeg gruer for den lange reisen...
Gammel 28-08-2008, 20:42   #7
Seniormedlem

@nne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,890
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.

2 mellomlandinger er nødvendigvis ikke så dumt... En får beveget seg, og fåe en avbrekk i flyturen.. Vi mellomlandet i Dubai på veg tilThailand for noen år siden og det var bare deilig!

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-08-2008, 00:32   #8
Supermedlem

Theamor sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av @nne Vis post
2 mellomlandinger er nødvendigvis ikke så dumt... En får beveget seg, og fåe en avbrekk i flyturen.. Vi mellomlandet i Dubai på veg tilThailand for noen år siden og det var bare deilig!
Det er sant, har ikke tenkt på det på den måten.. jeg har muskel og leddplager så jeg sliter med å sitte lenge av gangen og har bare tenkt på at det blir vanskelig å bevege seg på en flyplass med to unger men kanskje det bare er lurt.. på den andre siden er det jo mye kortere tid i lufta via Island, ser for meg at den turen er mest lettvint med barn... what to do..
Gammel 29-08-2008, 09:47   #9
Medlem

Om du reiser med Continental (og sikkert hos noen andre flyselskaper), så kan du få meg deg vogna helt fram til gaten, få den tilbake i NY og ha den på flyplassen der, for så å levere den ved gaten igjen. Vi gjorde dette med OTH vogna. Gikk fint! Litt trøbblete (er det et ord...) gjennom gjennomlysing i sikkerhetskontrollen for vogna var for bred, men det gikk også veldig fint. De har en måte og gå gjennom vogna på når den tas utenom gjennomlysingen. Selv i strenge USA gikk det veldig greit!

Bakdelen med 2 mellomlandinger, er jo at turen totalt tar lengre tid og det er ganske slitsomt generelt å være på reise. Kjedelig er det også hvis barna reagerer veldig på nedstigningen (som en del barn faktisk gjør).

Jeg for min del synes det er slitsomt og kjøre fly med barn, men opplevelsen på reisemålet gjør at jeg veldig lett glemmer hvordan det var til neste tur. Elsker å reise og lar derfor ikke noen slitsomme timer på flyet hindre oss.

Merkelig nok så har vi hver gang opplevd at noen andre har et barn som har skreket høyere og lengre enn våres, og som har vært mer urolig. Godt og se at det er flere i samme båt.

Tror trikset for en vellykket flyreise er å holde seg selv så rolig som mulig, og ikke la seg stresse opp av urolige unger. Ha med nok nye spennende aktiviteter og bestikkelser til barna, så skal du se det går strålende.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:39.