|
|
29-09-2008, 22:42
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,716
|
Green garden, Alanya
|
|
Vi skal til syden neste sommer, og lurer på om vi skal bestille oss tur til tyrkia, nærmere bestemt alanya, hotell green garden.
Noen som har vært der og vil dele sin erfaring. Ev anbefale/ikke anbefale og hvorfor
29-09-2008, 23:51
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,242
|
Har ikke vært på det hotellet, men har vært i Alanya og makan til høl skal du lete lenge etter. Stygg by, og sjøen var skikkelig kvalm, det fløt avføring og dopapir ved stranden, fordi turistbåtene tømmer toalettene rett i sjøen.
Litt styr med vaksiner osv, og så er det jo utrolig lett å få campylobacter der, selv om man er superforsiktig med vann og mat.
|
29-09-2008, 23:52
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,716
|
¨Nå ligger ikke hotellet i selve alanya, men litt på utsiden. Men høres ikke greit ut det du opplevde.
30-09-2008, 07:18
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2005
Sted: voss
Meldinger: 1,097
|
jeg var der i sommer og vi er superfornøyd. hotellet er ufattelig bra. bortsett fra terassene som ikke står i stil til rommene. iallfall om man har en treroms. har man en toroms så er jo terassen helt grei.
man har alt man trenger så jeg var ikke i sentrum mer enn to ganger. og bildene på internett lyver. hotellet er faktisk flottere i virkeligheten (første gang jeg har opplevd)
det er til og med bassengbar der (altså bar i bassenget)
ungene storkoste seg og vi reiser nok tilbake igjen.
opplevde ikke dopapir og avføring i sjøen, men vi var ikke mye der for sjøen er brådyp så den er ikke veldig egnet for barn.
men jeg opplevde en som fikk campolybacter (hvis det er mage/tarm problemer?)
|
04-10-2008, 18:55
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: May 2007
Sted: nordnorge
Meldinger: 33
|
vi var der i august,hadde det kjempefint.Kjempefine bassengområder, hage,personale.Vi hadde all included, det lønner seg. Vi hadde 3 roms uten noen spesiell utsikt.Vi tok hepatitt A vaksine + Ducoral drikke vaksine,Har bestilt ny tur til sommeren. 97 2000 om mintste jenta som fyller 5 på torsdag.
|
|
|
04-10-2008, 19:00
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,060
|
Har ikke vært på hotellet du vurderer, men har vært i Tyrkia mange ganger, og syns det er et kjempeflott feriested Det du skal være litt obs på at det blir svært varmt om sommeren, spes juli og august. Da ligger tempen gjerne rundt 40 grader. Alanya er en veldig stor by, og jeg for min del liker meg mye bedre i Kemer, en liten turistby ca ein time fra Antalya (flyplassen). Kjempekoselig og renslig by med fine strender.
God tur!
|
04-10-2008, 21:07
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,522
|
Vi var på det hotellet i sommer og var superfornøyde. Vi hadde Sungarden inclusive, noe som var helt genialt for oss som reiste med tre barn som aldri vet helt hva de har lyst til å spise. Da hadde vi inkludert alle frokoster + 10 luncher og 10 middager inkl. drikke på en 2 ukerstur. Skal være enige i at balkongene står ikke helt i stil til leilighetene, men vi var jo så lite på rommet at det spilte ingen rolle. Det var da plass til oss to voksne der etter ungene hadde lagt seg.
Green Garden ligger ca. 5 km. fra Alanya, men det er et helt greit tettsted i gangavstand fra hotellet med mer enn nok av resturanter og butikker om en har behov for det. Vannskliene på hotellet bare elsket alle ungene våre i alle fall + herlig bassengområde. De rydder også hele bassengområdet for håndkler kl. 9 om morgenen, så en trenger ikke å være tidlig ute for å få stoler ved bassenget. Eneste ulempen med det hotellet var at det lå langt fra flyplassen. Men 1 1/2 times busstur gikk allikevel veldig bra selv etter en lang flytur. Vi var der i juni, og da var det veldig passe varmt. Vi hadde kun bra vær. De som var på Mallorca samme tidsrommet i år hadde nesten bare dårlig vær.
Sist endret av Elisabet; 04-10-2008 kl 21:14.
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:08.
|