Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-03-2009, 10:02   #1
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 500
MP Rating: 0% (0)
Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.
Hva ta med til syden?

Vi reiser til Rhodos 7. juni, men jeg må begynne å handle inn litt småting nå så det ikke blir så mye og gjøre på slutten.
Lurer derfor på hva som er lurt å ha med til snuppa. Tenker på alt fra apotekvarer, mat og klær.
Noen ideer?
Gammel 31-03-2009, 20:43   #2
Medlem

wilmamor sin avatar

Meldinger: 255
wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.
Sv: Hva ta med til syden?

Vi skal avgårde tidlig i mai, og har nettopp tenkt på å skrive liste og begynne å ordne litt - kan jo skrive listen her - det jeg tenker er følgende;

Stelleting og tang;
-bleier
-salve
-våtservietter / tørre vaskeservietter
-noen vaskekluter kanskje?
-olje
-engangs stelleunderlag!
-små poser (evt hundeposer) til å kaste bæsjebleier i for å unngå lukt
- smokk (og sukkervann/søt saft/juice for å lure inn smokken om hun ikke vil ha) til take off og landing

Apotekting og tang;
-nesespray
-sprit servietter/gele
-saltvann
-temperaturmåler
-paracet stikkpiller
-solkrem
-bacimycin / plaster (trenger jeg dette til en 9 mnd'er tro - sikkert kjekt å ha til oss uansett)

Div;
-solhatt
-solbriller
-uv nett/parasoll til vogna
-uv badedrakt?
-bleiebadebukse
-teppe til vogna om det blir litt kjølig om kvelden (vi drar tidlig i mai)
-kanskje en slik badering for babyer til bassenget?
- mykt og godt håndkle
- noen leker (bl.a. pekebok til flyreisen )

Mat;
-grøtpakke
-middagsglass
-fruktglass
-smekker
-kopp/skål/skje
-tutekopp/flaske
-evt vannkoker (sjekke hva de har i leiligheten vi skal være)

Klær;
-bodyer - kort og lang arm
-løse og ledige plagg i lin eller bomull
-søte sommerkjoler!
-en genser/jakke
-en pysj (og kosebamsen..)

Legg gjerne til om det er noe jeg har glemt eller det er noen som har lure tips til en førstegangsreisende med barn!
Gammel 01-04-2009, 14:31   #3
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.Iwe har en strålende fremtid.

For en flott liste wilmamor!

Vi skal i tillegg ta med zalo og oppvaskkost, har dårlig erfaring med dette i utlandet.
Uv-drakt tror jeg er lurt, jeg kjøpte min på apoteket.
På apoteket skal jeg også kjøpe noe å smøre på i tilfellet hun blir solbrendt eller noe.
Skal ha med sukker og salt som jeg kan blande i kokt vann hvis hun får diare eller oppkast. De har jo sluttet å selge disse posene på apoteket.
Tenkte også å kjøpe armringer til å bade med, sikkert litt enklere å ta med enn en slik babybadering.
Gammel 01-04-2009, 15:17   #4
Medlem

wilmamor sin avatar

Meldinger: 255
wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.wilmamor er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Iwe Vis post
For en flott liste wilmamor!

Vi skal i tillegg ta med zalo og oppvaskkost, har dårlig erfaring med dette i utlandet.
Uv-drakt tror jeg er lurt, jeg kjøpte min på apoteket.
På apoteket skal jeg også kjøpe noe å smøre på i tilfellet hun blir solbrendt eller noe.
Skal ha med sukker og salt som jeg kan blande i kokt vann hvis hun får diare eller oppkast. De har jo sluttet å selge disse posene på apoteket.
Tenkte også å kjøpe armringer til å bade med, sikkert litt enklere å ta med enn en slik babybadering.
Smart
Og om en skal være mye på stranda kan kanskje et slikt UV telt være kjekt? Bare passe på å kjøpe et med bunn i slik at en slipper all sanden inni der
Gammel 01-04-2009, 16:01   #5
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,383
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde med dette på tur da snuppa var 8 mnd:

Sitat:
Opprinnelig postet av wilmamor Vis post
Stelleting og tang;
-bleier til reisen. kjøpte resten ved ankomst
-salve
-våtservietter / tørre vaskeservietter til reisen. Kjøpte resten ved ankomst.
-noen vaskekluter
- smokk (og sukkervann/søt saft/juice for å lure inn smokken om hun ikke vil ha) til take off og landing

Apotekting og tang;
-temperaturmåler
-paracet stikkpiller
-solkrem

Div;
-solhatt
-solbriller(ble ikke brukt, hun bare rev dem av seg)
-bleiebadebukse
- bæresele. genialt på flyplasser og ellers også

Mat;
-mat til reisen. Kjøpte resten ved ankomst.
-smekker
-tutekopp/flaske

Klær;
-bodyer - kort og lang arm
-løse og ledige plagg i lin eller bomull
-en genser/jakke
-en pysj (og kosebamsen..)
Jeg satser som regel på at man får det man trenger der man reiser. De sies at bleier er dyre i syden, men det velter ikke akkurat feriebudsjettet og så får man mer plass i kofferten

God tur!

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-04-2009, 18:26   #6
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Takk for tips tuuli

Mat må vi ha med hjemmefra, snuppa er så kresen at jeg ikke tør satse på at de har noe hun liker der
Gammel 01-04-2009, 22:23   #7
Seniormedlem

Pipling sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: mellom de 7 fjell
Meldinger: 2,064
Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av wilmamor Vis post
Apotekting og tang;
-nesespray
-sprit servietter/gele
-saltvann
-temperaturmåler
-paracet stikkpiller
-solkrem
-bacimycin / plaster (trenger jeg dette til en 9 mnd'er tro - sikkert kjekt å ha til oss uansett)
Vi hadde ikke med dette til vår 9 måneder gamle sønn da vi var på ferie. Det tar jo ikke så stor plass å ha med, samtidig er det nok ikke krise om du glemmer det.

Div;
-solhatt
-solbriller
-uv badedrakt?
-bleiebadebukse
-kanskje en slik badering for babyer til bassenget?
- mykt og godt håndkle
Helt sikkert lettere å få tak i en sånn når du er i syden. De henger OVERALT, så jeg ville ikke stresset med å ta med en fra Norge.
Mat;
-grøtpakke
-middagsglass
-fruktglass
-smekker
-kopp/skål/skje
-tutekopp/flaske
-evt vannkoker (sjekke hva de har i leiligheten vi skal være)
Dette finner du jo helt sikkert dit du skal. Vi hadde ikke med noe sånt hjemmefra, det virket så tungt å slepe med seg. De falt i smak de vi fikk kjøpt på butikken. Grøt husker jeg ikke hva vi gjorde med... Hadde det sikkert med oss. Ellers spiste han brød og vår mat.
Vannkokere pleier forresten å være i leilighetene men leier. Så dobbelt sjekk det før du reiser, så er det en ting til du slipper å ha med.
Gammel I går, 08:44   #8
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Vannkoker tar jeg ikke med. Regner med at dette finnes i leiligheten, hvis ikke skal jeg egenhendig gå ut og kjøpe en Det går jo også bra å koke vann i kjele slik de gjorde det i gamle dager, men det går treeegt da
Gammel I går, 08:48   #9
Seniormedlem

Akino sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 1,902
Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.

Noe for insektstikk er lurt..
I fjor ble snuppa her full av stikk over hele kroppen, endte opp med besøk hos lege siden ho klødde så veldig at det ble null søvn... fikk da en salve og flytende zyrtec..

Så når vi drar nå i mai, er det i kofferten!
Gammel I går, 09:01   #10
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Akino Vis post
Noe for insektstikk er lurt..
I fjor ble snuppa her full av stikk over hele kroppen, endte opp med besøk hos lege siden ho klødde så veldig at det ble null søvn... fikk da en salve og flytende zyrtec..

Så når vi drar nå i mai, er det i kofferten!
Viktig! Kjøpe noe slikt i fjor sommer, skulle være fin på stikk, solforbrenning ol.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:14.