Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-06-2009, 08:59   #1
Supermedlem

Tone-Lone sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,081
MP Rating: 0% (0)
Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.
Hva tar jeg med til jente 11 mnd til Mallorca?

Jeg har aldri vært på sydentur med baby, så her er jeg helt grønn.
Hva skal jeg ha med?
Jeg har Babyline solkrem, UVshorts og trøye + solhatt, vanlig badedrakt hvertfal.
Er det sånn at hun ikke skal gå i kortarmet, men bruke tynne med lange armer?
Alle tips mottas med stor takk!

Tone-Lone er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2009, 09:37   #2
Supermedlem

xJuliane sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 813
xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.
Sv: Hva tar jeg med til jente 11 mnd til Mallorca?

Vi pleier å ha med bleier og våtservietter. Jeg hadde nok også tatt med noe mat hjemmefra (grøtpulver/ middagsglass.) UV drakt er genialt, ville også hatt med noen langarma bodyer og tynne bukser for å beskytte mot solen. Regner med du tar med vogn, ville også hatt solparasoll til vogna og evt. myggnetting til reiseseng. Jeg pleier også ta med en liten dyne som jeg stapper i vognen, er ikke så glad i de teppene man får på hotellet. Helseteppe har vi også med, til å ha i vognen. Og noen leker. Ja, det var det jeg kom på i farten. God tur!

(+ selvfølgelig reiseapotek med paracet, nesedråper o.l)

Og solbriller.
xJuliane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2009, 09:44   #3
Seniormedlem

MariaB sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,855
MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi reiser 3 .juli til Tyrkia med vår snart 1-åring, og jeg var innom apoteket for å få råd i går. Mye sprikende råd, men hovedtipsene var:

- Solhatt med UV- filter
- Ha på UV-drakt eller vanlig T-skjorte med solkrem under, slik at mesteparten av kroppen unngår direkte sollys.
- Solfaktor 30 el 50 (der var de ikke helt enige )
- Idoform, 1 kapsel hver dag (kan åpne den og strø pulveret i mat)

Ellers kommer jeg til å ha med grøt, middagsglass, bleier og mme til hele ferien

Juli 08

MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2009, 20:57   #4
Supermedlem

Tone-Lone sin avatar

Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.

Takk for gode tips! Lurt med mat, det hadde ikke jeg tenkt på.
Idoform - er det for å hindre diare?
Og hva skal jeg ha i reiseapotket?

Tone-Lone er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2009, 21:02   #5
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,410
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tone-Lone Vis post
Og hva skal jeg ha i reiseapotket?
Jeg ville tatt med paracet el til henne og dere.
Febertermometer
Nesedråper til henne
GEM pulver (kjøpes på apotek)
Antibac (på apotek) både flytende og våtservietter
Gammel 19-06-2009, 21:13   #6
Seniormedlem

MariaB sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,855
MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.MariaB har et ubeskrivelig bra rykte.

Idoform er melkesyrebakterier ala de som er f.eks i Biola: Skal hjelpe til med å regulere magen og gjøre den mer motstandsdyktig mot fremmede bakterier

Juli 08

MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2009, 20:44   #7
Supermedlem

Tone-Lone sin avatar

Ok, takk!
Kom meg ikke på apoteket i dag, så det gjør jeg i morgen.
Er jo bare 3 uker til vi drar

Gammel 21-06-2009, 08:56   #8
MTB
Seniormedlem

MTB sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 2,473
MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.

Bleier og våtservietter. Bleiene på Mallorca er svindyre (12 euro for en pakke) i tillegg er de tillsatt noe som gjør at de lukter veldig parfyme. Det samme gjelder våtserviettene. Vi hadde med oss 2 pakker bleier til minsten samt 3 pakker våtservietter, bleiene holdt akkurat ikke (manglet et par stykker selvsagt) og våtserviettene forsvant den første uka. Hadde egen bag til dette, noe som gjorde at vi hadde ekstra god plass da vi skulle hjem
Gammel 23-06-2009, 13:43   #9
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 153
Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.

Mallorca er SUPER-barnevennlig, så man behøver ikke ha med så mye. "Kjente" medisiner som paracet-stikkpiller og saltvannsdråper kan jo være greit, men ellers har de alt du behøver! Grtøpulver var det eneste vi hadde med for man behøver ikke lenger enn til Sverige før grøt ikke er vanlig, men ellers kjøpte vi alt der.
Tjymsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:08.