|
 |
|
08-08-2008, 00:14
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 94
|
heisann! akkurat vært å henta campingvogna vår i dag  å som jeg gleder neste sommer, til å nyte deilige sommerdager i vogna  flere som har campingvogn her?
08-08-2008, 10:09
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,353
|
Sv: kjøpt oss campingvogn:)
|
|
Gratulerer! Vi har også lyst på vogn. Vi hadde det når jeg var liten og jeg har så utrolig mye flotte minnen fra alle turene vi har hatt  Kjøpte dere en ny eller brukt vogn? Kan jeg spørre hva den kostet? Jeg er fra Sverige og de er sikkert mye billigere der akkurat som biler
08-08-2008, 10:40
|
|
|
Supermedlem
Sted: Sørlandet
Meldinger: 854
|
|
|
vi også!!! hobby kjøpte vi!! Det er såå gøy!! Har satt den opp på tunet her bare for å øve oss litt, med fortelt og det hele. har vært å handla ting og tang til den. Skal kanskje prøve den på veien også. Sommeren er enda lang!!
08-08-2008, 10:57
|
|
|
Supermedlem
Sted: Sørlandet
Meldinger: 854
|
|
|
Den vi kjøpte var en til 130, en hobby 560 2003 modell, exclusive kmfu. Vi likte veldig godt planløsningen med midtsitteren, og dobbelseng foran og køyesenger bak. Begge "soverommene" har dører til å lukkes.
Vi så først på en 650 men den blir for stor til å dra for bilen vår, og så er det faktisk dyrere på campingplasser også.
Den vi har nå, har lekerom bak hvis du løfter opp den nederste senga, og kritt tavle under senga som da blir en vegg. Vi er kjempefornøyde. Men den er jo veldig dyr syns vi. Spørs om vi må selge den neste år og kjøpe en billigere.
Ser at de prestige vognene på rundt 2000 modellene går for rundt 90 tusen. Kanskje det blir en sånn neste år.
08-08-2008, 11:23
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,339
|
|
|
Vi har også 56o kmfe,og er kjempe fornøyde! Flott med vogn syns vi også!
er tenåring.
|
|
|
08-08-2008, 21:01
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 3,287
|
|
|
Gratulerer 
Vi har også campingvogn, stående fast ved sjøen og vi storkoser oss i den
|
|
|
09-08-2008, 00:19
|
|
|
Medlem
Meldinger: 94
|
|
|
Så koselig at flere har campingviogn her a  vi er begge vant med campingvogn fra barndommen, så vi gleder oss veldig til neste sommer  Da blir det fast plass ved fjorden et sted.. Vi kjøpte oss en knaus 680, 2000 modell. gav 118000 for den... er 5 senger i den ene enden med køyeløsning, også kan man slå ned sofaen i den andre enden.. så vi har 7 sengeplasser da  vogna står ute i gården her, så vi har oppholdt oss litt i den.. prøve å sette opp forteltet en dag også... gleder oss bare til neste sommer, da kommer vi til å bo i vogna.. ikke noe som er koseligere enn å sitte i forteltet når det regner
09-08-2008, 23:31
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,530
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av anni!
heisann! akkurat vært å henta campingvogna vår i dag  å som jeg gleder neste sommer, til å nyte deilige sommerdager i vogna  flere som har campingvogn her?
|
Grattis med vogn.  Vi kjøpte oss campingvogn tidlig på sommeren (en brukt Hobby 530 1994 modell), og har brukt den på ferie i over 2 uker i Sverige nå i juli. Vi kjøpte ikke så stor vogn fordi vi vil kjøre en del rundt og teste ut litt campingliv. Helt supert for både store og små. Akkurat i helga blir den brukt som overnattingsplass for svigers rett utenfor inngangsdøra vår. De synes det er utrolig deilig og fått sin egen lille "hybel" når de er på besøk.
Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelig77
Gratulerer! Vi har også lyst på vogn. Vi hadde det når jeg var liten og jeg har så utrolig mye flotte minnen fra alle turene vi har hatt  Kjøpte dere en ny eller brukt vogn? Kan jeg spørre hva den kostet? Jeg er fra Sverige og de er sikkert mye billigere der akkurat som biler 
|
Campingvogner er faktisk billigere i Norge enn i Sverige, for tro det eller ei, det er ikke avgifter på campingvogner i Norge annet enn moms, årsavgift og omreg.avgift. Ei melkeku som staten ikke har funnet.  Har en bekjent som i fjor kjøpte en helt ny Hobby 720 vogn her i Norge, og han måtte betalt 60 000 kr mer for den i Sverige.
Sist endret av Elisabet; 09-08-2008 kl 23:33.
|
|
|
09-08-2008, 23:34
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,353
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Elisabet
Campingvogner er faktisk billigere i Norge enn i Sverige, for tro det eller ei, det er ikke avgifter på campingvogner i Norge annet enn moms, årsavgift og omreg.avgift. Ei melkeku som staten ikke har funnet.  Har en bekjent som i fjor kjøpte en helt ny Hobby 720 vogn her i Norge, og han måtte bestalt 60 000 kr mer for den i Sverige.
|
Jøsses er det sant  Får håpe ikke Kristin eller Jens er her inne å leser da for da blir det vel avgift på de og
10-08-2008, 22:32
|
|
|
Hjelpeadmin
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Brandbu
Meldinger: 6,835
|
|
|
Campinglivet er flott! Vi har en Hobby 2002 650 KFU Exclusive som vi kjøpte nå i våres til 130.000,- med fast fortelt (Isotelt). Vår står på fast plass nå, men vi dro den på et par småturer i våres, så vi skaffer nok en reisevogn også. Har også funnet meg et forum for campingvognentusiater, hvor praten går om både vogner, erfaringer og masse humor. Vi skal på treff med dem neste helg! Artig med campingvogn!
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:38.
|