Ser det er mange her som har vært i USA, ja
Vi var i USA i fjor høst, da var minste vår 1 år og 6 mnd. Flyturen kunne ikke gått bedre! Vi passet på å gi han nesedråper litt før avgang, for å forebygge dotter i ørene.
Siden minsten her er VELDIG glad i tytteflasken sin, hadde vi med oss mange bleier og flere skift i tilfelle gjennomtissing. Jeg hadde også kjøpt med nye bøker, leker, kjeks, Smurf ++ Ingenting av dette var vel egentlig suksess.. Han var mest opptatt av alt som skjedde rundt i flyet
Eldste satt stort sett og så på film (alle setene har egen skjerm innfelt i seteryggen på setet foran).
Minsten er heldigvis ingen villbass, så han kunne trygt få gå litt frem og tilbake i midtgangen, uten at han sprang fra oss både frem og bak i flyet.
Det som både skuffet og overrasket meg var at han ikke fikk mat på flyet, siden vi ikke hadde betalt for eget sete til han. Dette var jeg faktisk ikke klar over på forhånd.
Vi hadde bare korte mellomlandinger så vi stresset ikke med vogn. Vi kjøpte heller gå-sele på Reflex før avreise, så fikk han springe av seg litt når han først fikk mulighet
Jeg vet ikke hvordan andres barn er, men våre blir veldig annerledes når vi er på tur; minsten sov max 30 minutt rett før landing i USA. Da hadde vi vel vært på tur i 15 timer... Ingen av ungene våre spiser skikkelig når vi er på reise. Da må vi jobbe litt med oss selv for å klare og akseptere at de ikke ønsker mat når VI er sultne! Jeg husker ikke alt det rare vi kjøpte til minsten i USA som han IKKE spiste
12-åringen har heldigvis kommet seg litt med årene.
Sett fra barnas synspunkt er jo en lang flytur en fantastisk mulighet til å få 100% oppmerksomhet fra mor og far over lengre tid
Et lite reisetips fra meg: skriv dagbok! Jeg skriver alltid dagbok når vi reiser. Der limer jeg inn billetter, kvitteringer og andre morsomme ting. Jeg beskriver omgivelser og festlige hendelser. Familien min og jeg har ledd mye av disse reiseskildringene etterpå
Vi reiser til USA igjen denne høsten, så vi er på ingen måte skremt av den lange reisen med et forholdsvis lite barn
God tur til dere