Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-08-2008, 21:03   #1
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,390
MP Rating: 0% (0)
Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.
Noen som har vært i Roma? :)

Jeg skal til Roma 19 september. reiser på kvelden så rekker ikke så mye denne dagen, men blir til mandag ettermiddag.
Noen tips om hva jeg BØR få med meg?
Er også interessert i shopping-hvordan er prisene der (i vanlige butikker, kommer ikke til å shoppe i designerbutikker, bare titte der ) i forhold til her? Noen kjente kjeder man bør innom?
Hva er fint/bra å shoppe der???? Har hørt det er mye fake-kopier av designer merker der, er det butikker for dette eller selges det på gata?
Gammel 26-08-2008, 21:14   #2
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 169
MP Rating: 100% (1)
Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.
Sv: Noen som har vært i Roma? :)

Jeg har vært der 2 ganger, elsker Roma

Få med deg Vatikanet, Trevi fontenen, Spansketrappen, Colosseum hvetfall, er mye annet å se der men dette er vel noe av det mest kjente.

I hovedgatene rundt Trevi fontenen og Spansketrappen er det nesten ikke "normale" butikker, stort sett high fashion og ganske dyre butikker. Italia er ikke noe billig land, verken shopping eller mat. Italienske merker koster endel og prisene er vel som her hjemme, kanskje en 2-300 kr billigere på varer som koster rundt 1500 kr her. Er det salg (ikke helt sesong nå) så får man gjort kupp!!

Og hvor hørte du at det var mye fake i Roma?
Italia generelt er ikke stedet å handle fake merkevarer på, da må du nok til land som Tyrkia og Thailand Man blir straffet ganske dyrt om man blir tatt med fake varer i Italia.
Gammel 26-08-2008, 21:35   #3
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.Delfinus har en strålende fremtid.

De stedene du nevner er de jeg har tenkt på å se og. Meningen med denne turen er også å slappe av litt, spise god mat, drikke vin og kose seg, så jeg orker ikke stresse meg halvt ihjel heller mens jeg er der!
Men finnes det ikke billigere og andre forretninger utenom rundt fontenen og spansketrappen? er ikke interessert, eller har råd til å handle på disse dyre butikkene!

Vet at det er dyrt å bli tatt med fake produkter der, men mener å ha hørt/lest at det finnes endel der på tross av dette!?!??!
Ser for meg å shoppe masse
Gammel 26-08-2008, 21:58   #4
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 169
MP Rating: 100% (1)
Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.Bella min har mye å være stolt av.

En og annen sigøyner med vesker i en stor bag finner du nok i bakgatene. Men jeg kjøper ikke fake så oppsøker ikke steder de har det.
Det er seriøst ikke mye av det, tror jeg har sett 1 kar selge. Og de er ganske strenge på det der, så hadde nok ikke tatt sjansen på det. Er jo en helt annen standard i Roma sammenlignet med typiske harry sydensteder.
Husk og ikke spise/drikke ved severdighetene, da blir du bøtelagt

Jeg er sikkert dårlig på å finne frem, men har ikke sett HM, Zara eller noen andre av de mest vanlige kjedebutikkene der. Derimot er det mange småbutikker med italienske merker, jeans, sko, topper osv osv. Noe litt rimeligere enn annet, men rundt en 300+ for en topp og 800 kr for en bukse f.eks. Litt mer i utkanten av selve bykjernen finner man litt andre butikker der klærne koster det samme som i kjedebutikkene.
Gammel 26-08-2008, 22:23   #5
Juniormedlem

pearli sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 40
pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.pearli er fantastisk mot andre.

Har vært i Roma.
Jeg syns faktisk Pantheon var en større opplevelse enn spansketrappen. Peterskirken er helt fantastisk! Ta deg en tur opp i kuppelen!
Ang. shopping så har jeg handla både på Zara og Bennetton, så det finnes.
Når jeg var der KRYDDE det av veske- og solbrilleselgere både rundt peterskirken, vatikanmuseet og på broene over Tevere.

Selvom det er dyrt å spise/drikke ved piazza Navona og Pantheon, syns jeg det var verdt det pga. stemningen.

GOD TUR!
pearli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 12:13   #6
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,315
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Peterkirken er jo nesten et "must", men for all del ikke planlegg å gå i Vatikanmuseet, det er ofte veldig lang kø, og museet er enormt, så det tar mange timer selv om du velger en av de korteste rutene. Spar det heller til en gang du skal være en hel uke.

Veldig koselig å rusle i Trastevere-området om kvelden, der er det mye liv og koselige resturater. Anbefales. Mener at det også er et stort marked (med klær, smykker, lær og alt mulig) lørdag eller søndag, husker ikke.

Har dere tid anbefaler jeg også picnic i Villa Borgheseparken, den ligger litt nord for Spansketrappen. Kjøp inn brød, deilig italiensk pålegg, vin, oliven osv, og sett dere i denne fantastisk nydelige parken. Balsam for sjelen!

Det historiske sentrum er egentlig veldig lite, det er greie gåavstander til det meste, så rusler dere rundt er det alltid mye vakkert å se. Treviforntenen må jo nytes om kvelden, som de andre har nevnt er jo Pantheon, Piazza Navona og Colusseum kjente landemerker som det er kjekt å få med seg. Sist jeg var i Roma lå det en helt vanvittig fantastisk isbutikk i en av smågatene ved Pantheon, de hadde nærmere hundre typer italiensk is av beste kvalitet, stor sjans for at den er der ennå!

Shopping har jeg lite greie på, har alltid vært blakk i Roma! Men tidligere var sko og skinn noe man kunne gjøre gode kjøp på, ikke nødvendigvis kjempebillig, men veldig god kvalitet. Kjedebutikkene er vel ikke nødvendigvis billigere enn her, men kanskje de har litt andre ting?

God tur, er ikke misunnelig jeg altså!
Gammel 27-08-2008, 12:15   #7
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Jeg er ikke nødvendigvis ute etter de samme kjedebutikkene som vi har her, men andre kjedebutikker. Som da jeg spurte etter råd om kjedebutikker i Liverpool for litt siden så fikk jeg beskjed om Next osv osv... Det var veldig ålreite butikker jeg fikk tips om der! See?
Gammel 29-08-2008, 15:57   #8
Supermedlem

Minie sin avatar

Meldinger: 568
Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.Minie er fantastisk mot andre.

Via Del Corso er en lang handlegate hvor du bla finner H&M, ZARA og div andre klesbutikker med overkommelige priser. Den har sentral beliggenhet et steinkast unna Trevifonten og Spansketrappen. Via Nazionale er også en ok handlegate. Den går oppover mot Togstasjonen Termini.

Vi møtte på et hav av veskeselgere rett utenfor Vatikanet. De solgte fake solbriller, belter og ikke minst vesker. Det er så morsomt å se når politiet ankommer "markedet". Da klarer de å samle sammen alt i en fei, og er borte på et blunk.

Har vært i Roma to ganger på kort tid, og kommer garantert til å reise tilbake. Det er en herlig by.

God tur! Du har mye å glede deg til.

Minie og f. juni 05 og f. 02
Minie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 13:22   #9
Medlem

Edel sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 216
Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.Edel er et navn alle kjenner.

Via del Corso har bra shopping for folk flest. Og husk at bykjernen egentlig er ganske liten, det tar ikke lang tid å gå mellom Spansketrappen, Trevi fontenen og Pantheon. Godt skiltet er det og. Når du først har kommet til Pantheon, er det en liten trikketur over til Trastevre, der bor og spiser Romerne godt, og til normale priser. Peterkirken ligger litt utenfor, men nås raskt med t-banen. Kuppelen er min favoritt også, men utenfor sesong fordi det er trangt og anstrengende. Og ved Peterskirken er det hyggelig å handle i via Cola di Rienzo. Kjøpesenter Coin ved byporten San Giovanni, ble litt for enkelt, men kjøpte flere billige sko.

Gull verdt:
http://www.aschehoug.no/reise/gatela...oductId=873064

Sist endret av Edel; 01-09-2008 kl 13:28.
Edel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 14:47   #10
Veteranmedlem

LatinoBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 4,059
MP Rating: 100% (2)
LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Heldiggris!!! Elsker Roma og skal definitivt tilbake dit!!!

LatinoBaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:59.