|
|
|
01-10-2008, 09:55
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,371
|
Reise hvor til syden i oktober for å få varme?
|
|
Jeg skal ta med meg barna og min mor til syden i oktober, avreise 10-11 oktober. Jeg vil ha det varmt. Sjekket Mallorca og der ligger det på 23 grader på dagtid, men jeg vil ha litt mer varme enn det. Hvor skal vi dra? Hvor er det varmest på denne tiden?
|
01-10-2008, 09:58
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,737
|
Sv: Reise hvor til syden i oktober for å få varme?
|
|
Deler av Hellas, Tyrkia og Kypros kan ha gode temperaturer i oktober. Om du kan fly litt lenger så er jo Kanariaøyene eg godt valg.
|
|
01-10-2008, 10:09
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: På østlandet et sted
Meldinger: 930
|
|
|
gran canaria eller tenerife er mine tips. Var på tenerife for to uker siden og det var mellom 30-40 grader der, stod for det meste i bassenget. Kjempedeilg men sikkert litt mer levlig der i oktober.
|
01-10-2008, 12:18
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Nå blir det Mallorca på oss da, noen som har vært der på den tiden og kan si noe om hvordan det var?
Min bestemor spanderer tur, og jeg drar med begge jentene + min mor. Fikk tur for oss fire til 5800,- for ei uke. Drar 11 oktober
|
08-10-2008, 00:30
|
|
Seniormedlem
Meldinger: 2,609
|
|
|
Wow.. det var billig, hvordan fikk du til det?
|
|
|
08-10-2008, 01:22
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Søkte på restplasser på nett Mange fine sider til det. Også har reiseselskapene egne restplasser inne på sine hjemmesider!
|
08-10-2008, 10:37
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,470
|
|
|
Så deilig Jeg har vært på Mallorca to enkeltdager (før og etter cruise) og begge dagene var fine og varme, bada masse den siste dagen ettersom flyet var forsinket. Dette er ikke nødvendigvis representativt men min lille erfaring med oktober på Mallorca er bra Mamma har forøvrig vært der flere ganger i høstferien (pleier vel å være i oktober?) og hatt bra vær.
|
09-10-2008, 09:45
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Vibs
Så deilig Jeg har vært på Mallorca to enkeltdager (før og etter cruise) og begge dagene var fine og varme, bada masse den siste dagen ettersom flyet var forsinket. Dette er ikke nødvendigvis representativt men min lille erfaring med oktober på Mallorca er bra Mamma har forøvrig vært der flere ganger i høstferien (pleier vel å være i oktober?) og hatt bra vær.
|
Takk for svar, og erfaringer. 23-25 grader er jo en fin sommerdag hvor man fint kan bade og sole seg. Men ble ikke akkurat oppløftet av å se på langtidsvarsel på yr.no Men men, vi får se da vi kommer ned dit. Spåing av været har jo slått feil før...
|
09-10-2008, 10:19
|
|
Supermedlem
Sted: På østlandet et sted
Meldinger: 930
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Delfinus
23-25 grader er jo en fin sommerdag hvor man fint kan bade og sole seg. Men ble ikke akkurat oppløftet av å se på langtidsvarsel på yr.no Men men, vi får se da vi kommer ned dit. Spåing av været har jo slått feil før...
|
Min erfraring er at Yr ikke er noe å stole på når det gjelder reisemål utenfor norden. Vi satt også og holdt på å avbestille turen til Tenerife etter at vi hadde sett at yr meldte store nedbørsmengder og ca 20 grader i den perioden vi skulle ned dit. Men vi reiste og det var strålende sol hver dag og mellom 30-40 varmegrader. I tillegg kunne vi se at yr meldte med bilde av regnsky, men når man leste under stod det 0 mm nedbør dette døgnet. Da er det snakk om å helgardere seg. Kikk heller på ving eller startour sine sider ang været, evt www.svt.se, de er flinke til å melde synes jeg. Mener det er CNN som også har bra værvarsling.
|
09-10-2008, 10:23
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,737
|
|
|
Jeg har god erfaring med pent.no til å beregne ferieværet. Dessverre ser jeg at de melder litt regn fremover på Mallorca der også. Men som sagt, så sent i sesongen må man nesten være forberedt på det...
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:23.
|