Hilton var et veldig fint anlegg - noe av det lengste anlegget jeg har gått gjennom, tror jeg - men det gikk helt ned til stranda.
Vi bodde som sagt 4 km utenfor Naama, og det gikk minibuss inn til byen 1 gang i timen. Men - som de andre sier - de kan IKKE kjøre bil der! Slår av lysene midt på natta når dem møter andre, og tuter som gale hele tiden
Ville også ha bodd i Naama neste gang, og reist i november.
Kan forresten også fortelle om mannen min, som så stolt hadde vært i taxfree-butikken i Naama og kjøpt et brett med øl. Da han kom tilbake til hotellet viste det seg at han hadde tatt feil - det var øl med 0 (null!) % alkohol. Og - han fikk ikke handlet mer der siden han allerede hadde stemplet passet der, og dermed ikke fikk handle på 10 mnd eller hva det var..... så vi dro dit og handlet hele kvota + ordentlig øl på mitt pass

Vet ikke hvordan det er nå, men vi måtte ha med passet overalt for 10 år siden.
Og som Elisabet skriver - det er bare dumme italienere som drar i juni, juli og august. Også var det oss, da

Håper september blir litt bedre for dere!
Vi hadde en fin tur ut til beduinene, red på kameler og fikk et beduinsk måltid der ute i ørkenen. Det husker jeg var en flott tur! (Hadde det ikke vært for alle ungene som nesten fløy oss ned og ville selge ting omtrent før vi fikk kommet oss av kamelene..)
Vi var også i Dahab en dag, men det var egentlig ikke så interessant, det var bare historien som guiden fortalte på bussen som var fin - vi lærte litt om muslimske skikker i forhold til når man fikk barn, gjennom livet og døden. Ellers var Dahab et sted man tar det helt med ro og bare ligger på tepper og nyter en vannpipe.....
Hvis vi skal på tur til Egypt igjen, blir det et all-inclusive hotell i november eller februar/mars, og helst i Naama Bay.
God tur!!!