Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-03-2009, 14:04   #1
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Sted: innendørs
Meldinger: 273
MP Rating: 0% (0)
cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.
Storbyfeire med barn?

Er det å anbefale?
Tvilier på vi får b-vakt,da den blir brukt opp på alle bryllup ol vi skal på i sommer. Har så lyst å reise på en weekend tur,til enten Roma,Paris,Barcelona ol(har mest lyst til roma) Noen som har dratt på en slik tur med 2,5 åring?
Evt hvor vil du anbefale å dra,hvor drar vi ikke?vist det blir noe av,så blir det i sept.
Anbefalinger?
cuda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 15:09   #2
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,693
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Storbyfeire med barn?

Hva med Paris og ta turen innom Disneyland?

Vi drar ikke på ferie med barna hvor det er mer fokus på hva vi voksne synes er artig å oppleve enn barna. Når barna har det moro, så blir det rom for oss å kose oss også, så vi ser alltid på mulighetene for barna først og fremst
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 17:20   #3
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,730
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Unger er jo forskjellige, så det er vanskelig å si. Men det betyr jo mye hvordan dere legger opp ferien. Å rusle gatelangs hele dagen er ofte ikke så veldig spennende for små barn, så det går det jo an å begrense litt. Museer kan være helt topp, i England f.eks flommer det over av museer som er glimrende for store og små. Vet ikke om noe tilsvarende i Roma, har ikke vært der med barn. Men dere kan jo ta en lang tur i den store Villa Borgheseparken, den er nyyydelig og barnevennlig. Noen ganger har de esel- og minitogturer for de små. Forum Romanum gir glimrende klatremuligheter for en liten tass (bare foreldrene passer på!), og like i nærheten, bak Colusseum ligger parken og ruinene etter Neros palass.

Å klatre opp alle trappene til Kapitolhøyden kan være spennende for en to-åring, og ikke minst å se den kjempedigre foten fra Konstantin-statuen. Spansketrappen gir ogå mulighet for klatring!

Kanskje gøy å hive mynt i Trevi-fontenen? Besøke lekebutikken ved Piazza Navona?

En dagstur til Tivoli (en by, ikke et tivoli!) står høyt på min prioriteringsliste når vi en gang skal til Roma. Hagen i Villa d'Este er fantastisk og spennende å utforske, likeså ruinene etter Hadrians villa. http://www.villadestetivoli.info/storiae.htm Sjekk fotogalleriet!
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Husker at jeg syntes det var kjempegøy å gå bak "fossen" da jeg var liten!

Ellers går det an å ta toget til Ostia hvor det er strender og ikke minst ostia antica som er en godt bevart ruin av en gammel by. Litt som Pompeii, bare uten lik!

Så jeg hadde tatt h*n med, og lagt opp til en barnevennlig storbyferie!

Sist endret av Emmami; 29-03-2009 kl 17:33.
Emmami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2009, 17:27   #4
Supermedlem

turbo76 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 633
turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.

Det kommer jo veldig ann på hvor gamle barn du har, da. vi var i London når eldstemann var 1 år. Ikke optimalt for ham, men for all del - han var av typen som gjerne kunne sitte mye i vogna og da går det helt fint.

Jeg var i Berlin for 2 uker siden, og det var faktisk en by jeg godt kunne tatt med barn til. Byen er kjempestor i areal, og har dermed brede gater, brede fortauer, rolig trafikk (lite rush) og masse parker, lekeplasser, etc. Jeg var ikke så positivt innstilt før jeg dro, Berlin er jo ikke akkurat like sexy som Roma o.l.... Men vettu - jeg ble skikkelig overrasket! I tillegg ligger det et stort Zoo midt i byen, med isbjørner og masse kule dyr!

Vi har, med unntak av økonomiske grunner, ikke stoppet opp å reise etter at vi fikk barn, men reisen har jo fått en ganske annen form! Hvis barna koser seg, har vi det bra. Og faktisk koser barna seg stort sett alltid, nettopp fordi vi koser oss på tur ;-) Vi har hatt med barn til London, Gøteborg, København, Lanzarote, 3 x Thailand og Australia, hvor vi bodde 1 mnd i Perth.

Lillesøster født 12/06/06
Storebror født 01/04/04
turbo76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:27.