|
|
|
08-10-2008, 23:38
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,315
|
Min far har lyst til å invitere oss på tur til Tenerife i februar/beg av mars.
Hvordan er klimaet da? Vet det er mindre stabilt enn på Gran Canaria (som ikke var aktuelt for ham) Men er det veldig ustabilt? Gjør det stor forskjell om vi reiser i midten av februar eller i midten av mars?
Og har dere noen fine hotell å anbefale?
Ting å finne på?
Blir veldig glad for svar!
|
09-10-2008, 00:17
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 84
|
Vi var på Tenerife/Playa de Las Americas i beg. av Mars for 2 år siden. Vi reiste med Solia og bodde på et hotell som het Guiyaramina princess. Flott hotell med perfekt beliggenhet nesten på stranden
Været var perfekt.....temperaturen lå på ca 25 grader + +
Vi leide oss bil og kjørte rundt på øya. Er div. dyreparker (Loro Parque anbefales) å fare i, pluss at det er åpnet en kjempeflott vannpark (Siam park) i Las Americas. Mange får også med seg vulkanen Teide når de er der.
Det var heller ikke noe problem å leie seg vogn,
eller å få bilstoler til ungene når vi leide bil.
Vi stortrivdes og skal tilbake dit neste år
|
09-10-2008, 08:29
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: På østlandet et sted
Meldinger: 936
|
Jeg vil anbefale parque santiago III, Her var vi for noen uker siden, der er det oppvarmet basseng, barneavdeling med 6 sklier og lekeplass under sol seil. Restauranter og kjøpesenter som ligger i hotellet på en måte. Kjempe fint, eneste jeg savnet var heis, iallfall på den leiligheten vi hadde. Men tror det er heis i hovedbygningen.
Legger ved link så du kan se
http://www.ving.no/hotel/hotelMaster...OnCategoryId=2
|
09-10-2008, 15:33
|
|
Veteranmedlem
|
Rille, Solia flyr bare fra Oslo, så det er nok ikke aktuelt. Men hotellet så fantastisk ut!
Tullpia, ditt hotell så også kjempesnadder ut, det var dessverre utsolgt når vi skal dra. Vi er visst lovlig sent ute, er ikke så bevandret i "sydenverden".
Noen som har vært på
STAR TOUR
Blue Village Parque Cristóbal SSSS
Blue Star Marylanza SSSS+
Blue Star Oasis SSSS
VING
Sunwing Resort Fañabé, Playa de las Américas
Compostela Beach Club, Playa de las Américas
APOLLO
Green Garden Resort
Synes særlig Apollo sitt Green Garden Resort ser nydelig ut, men har ingen erfaring med Apollo. Har noen av dere reist med dem eller vært der?
|
09-10-2008, 16:34
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,481
|
Vi var på sunwing resort fañabe nå i sommer, det var fint. Rett ved stranden (5 min å gå kanskje) Hotellet er liksom en firkant, med svømmebasseng og uteområde i midten. Stedet passer best hvis man bare vil slappe av og nyte strand og sol, eller reise på utflukter. Shopping er det dårlig med, men du kan ta taxi inn til sentrum av playa de las americas, der er det masse butikker. Anbefaler turen til Teide.
|
09-10-2008, 16:40
|
|
Æresmedlem
|
Jeg har foresten vært på compostela beach club også, vi var det i slutten av mars-begynnelsen av april. Jeg likte hotellet veldig godt, fordi det er et leilighetshotell, og vi bodde på bakkeplan så barna kunne leke og spille ball osv på hotellområdet mens vi satt på verandaen og så på. Fint svømmebasseng også, men vannet er ikke dypt noe sted. (På sunwing er det bare dypt på et lite område). Det er mye roligere å bo der, hvertfall var det det på den tiden.
Hotellet ligger øde til, og det er langt å gå til stranden, ca 20 min tror jeg vi brukte, men her kan man også gå til sentrum og shoppe i skikkelige butikker.
|
09-10-2008, 17:30
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: På østlandet et sted
Meldinger: 936
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami
Tullpia, ditt hotell så også kjempesnadder ut, det var dessverre utsolgt når vi skal dra. Vi er visst lovlig sent ute, er ikke så bevandret i "sydenverden".
|
Har dere sjekket om det lar seg gjøre å ta sas nedover og så bestille hotell for seg? Det gjorde vi, mange operatører som har parque santiago som kun hotel og ikke i charter tur. Mulig det er billigerer enn charter på den tiden. Vi sparte mange tusen på dette.
|
09-10-2008, 17:50
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 4,998
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tullpia
Jeg vil anbefale parque santiago III, Her var vi for noen uker siden, der er det oppvarmet basseng, barneavdeling med 6 sklier og lekeplass under sol seil. Restauranter og kjøpesenter som ligger i hotellet på en måte. Kjempe fint, eneste jeg savnet var heis, iallfall på den leiligheten vi hadde. Men tror det er heis i hovedbygningen.
Legger ved link så du kan se
http://www.ving.no/hotel/hotelMaster...OnCategoryId=2
|
Signerer!! vi var der å feiret jul i fjor nyyydelig.. vi fikk byttet leilighet gratis for vi kom så langt fra svigers, og fikk i santiago 5 der var det råflott såg rett ned på minigolfbanen..
|
|
|
09-10-2008, 19:17
|
|
Veteranmedlem
|
God ide, Tullpia og Dolly, det var ledig plass på hotellet, men ingen flyavgang som passet fra Bergen (dvs, fly til over 20 000 kunne vi få.. ) Må visst gi opp dette hotellet.
Men ingen som har reist med Apollo? Synes det så veldig koselig ut på Green Garden Resort. http://www.apollo.no/Travelling+with...340&Rank4=true
|
10-10-2008, 11:40
|
|
Æresmedlem
|
Ser ut som green garden ligger i samme område som compostela beach hotellet, det så veldig flott ut på bildet da!! Har reist med apollo flere ganger og stort sett vært fornøyd, de pleier å være bra.
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:49.
|