Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2002, 20:31   #1
oscarsen
Gjest

Meldinger: n/a
Til Hellas med 4 måneder gammel baby

Hei!
Jeg drømmer om varme og gresk atmosfære, og er fristet til å ta en tur til høsten,- med lille Hanna som da vil være ca 4 mnd. Er det for tidlig? Har noen erfaring med å reise med så små barn?

Takker for svar!

hilsen en soltørst oscarsen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2002, 13:12   #2
Supermedlem

Lene2 sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Spania
Meldinger: 841
MP Rating: 0% (0)
Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.

Hei !

Vil bare fortelle deg at det er nok ikke noe problem å reise med 4 mnd gammel baby. Jeg reiste tilbake til Spania med Oliver da han var tre uker. Så lenge du fullammer er det ikke noe problem med maten. Varmen er en annen ting. Her er det nå over 30 grader og det går helt greit. Ammer mye mer enn hva jeg ville gjort i Norge, men det er ikke noe problem

Råder deg til å ta turen å kos dere masse !!

Klem Lene og Oliver (15.06.02)
Lene2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2002, 19:43   #3
VIP-Medlem

Kristin sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 5,705
Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.

Noen venner reiste til Hellas med 5 måneders baby - gikk fint! Det er ikke så varmt om høsten heller. Vi var på kannariøyene i sommer, gikk over all forventning!
Gammel 13-08-2002, 08:58   #4
Tidligere bruker
Gjest

Hei

Jeg skal til hellas i midten av September, da er gutten min 3mnd. vet flere som har reist tidligere og det har gått fint. Gruer meg litt, men pappan skal jo være med , så...

Unn deg en deilig ferie

Klem Båtsmann og Markus(f. 05.06.02)
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2002, 15:57   #5
Ida-88
Gjest

Tror det går helt fint å reise til Hellas med en baby..
Gammel 08-09-2002, 15:30   #6
Medlem

Miracle sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Langhus
Meldinger: 396
Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.Miracle har en aura rundt seg.

Kanskje har du reist allerede men.. Vi reiste til Hellas da Maia var 4 mnd. Skal ned dit igjen nå når hun akkurat har fyllt fem mnd.
Ingen problemer i det hele tatt. Jeg ammer ikke så det er litt mer tungvint men vi kjøpte flaskevann og hadde med melkepulver fra Norge samt engangsflaskene til Avent. La henne i skyggen HELT TIDEN da jeg mener at man ikke bør brune babyene. Da ungikk jeg også å bruke lassevis med solkrem som inneholder mye "dritt" som mange unger reagerer allergisk på. Ha med myggnetting da det er mye mygg i Hellas enkelte steder. Vi hadde også med ekstra vognparasoll som var god å ha. Hadde med liten reisetrille som gikk an å ligge "nesten" ned. Men det ar til og fra stranden og på kvelden hun brukte den. På stranden lå hun på en solseng under en parasoll. Vi badet henne både i bassenget og i sjøen og hun opplevde det som utrolig deilig. Ellers hadde vi med kluter vi vætet i vann og la på henne når temperaturen noen dager krøp opp mot 43 grader. Da var vi heller ikke mer enn et par timer ute og sjekket væskenivået og tempereraturen hennes ofte. Vask hendene til bebisen ofte. Vår lille Maia ble båret, dullet og dillet med av ALLE. Båret rundt å vist frem. Båtførerne var ikke alltid like rene på hendene og det medførte at Maia fikk en stygg øyeinfeksjon. Sikkert grunnet at hun hadde hatt sine skitne hender i øynene sine. Derfor... vask hendene ofte. Grekere er generellt glade i småbarn og det er et deilig land å ha med barn i. Man får tak i det meste i butikker enten det er våtservietter, bleier, barnemat og grøt, så samt du ikke skal på en øde øy da... Ellers pass på å få i nok drikke. Våte bleier= nok drikke. Vi tok med Gem pulver med elektrolytter i tilfelle diare/oppkast. Termometer, Lactulose i tilfelle total forstoppelse (fant ikke svisker i butikken i Hellas) smertestillende og febernedsettende. Det meste får man også tak i på apotekene i Hellas. God tur!

Troen er en fugl som venter på morgengryet - og synger mens det ennå er mørkt
Miracle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2002, 22:00   #7
Zondic
Gjest

det går vel greit... de tåler da vel varmen like godt som oss... ta med mat hjemmefra hvist ikke du ammer!!!

god tur
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:04.