Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Seksualitet og samliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-02-2009, 14:12   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Avsporing: Sex etter fødsel...Når kan man bli gravid??

Avsporing fra: Sex etter fødsel...Når kan man bli gravid??

Sitat:
Opprinnelig postet av ....
Nå har det gått 3 uker siden fødselen, sår har grodd, og sting er borte. Føler meg frisk og vanlig nedentil
I går klarte vi derfor ikke å motstå sengehygge... Og uten å skaffet oss prevensjon, tok vi sjansen;-)

Når kan man bli gravid etter fødsel?
Ved amming?
Uten amming?
Rekner med det er litt individuelt men.....
Eh.. hører til i desember 2008.. ..
På valentinsdagen tenkte jeg det var en god ide å gi gaven har vært interessert i siden fødsel.. ..

Var en tur til legen idag og tok en GU, hvorpå han sa han trodde jeg hadde eggløsning nå så mensen kom nok om et par uker..
Jeg fullammer og ammer jo to ganger hver natt. ca hver 3-4 time.

Tenkte ikke tanken på lørdag og brukte ikke beskyttelse.. Tenkte å kjøpe inn minipiller om en måneds tid eller to da det var på det tidspunktet jeg fikk mens etter fødselen sist..
Kan jeg ha blitt gravid??
(Det har vært en del slim og slikt og tror kanskje det var før lørdagen det kom.)
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 15:44   #2
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,560
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.
Sv: Avsporing: Sex etter fødsel...Når kan man bli gravid??

Så fort du har eggløsning kan du bli gravid. Finnes jo de som får to unger på under 1 år
Var vel borti ei som ventet en liten og hadde en baby på noen mnd eller noe slikt. Der skulle det bli 10-11 mnd mellom søskenene hvis jeg ikke husker feil.
Gammel 16-02-2009, 15:49   #3
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,132
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jaja, gynekologen er nok den sm vet best når EL er, så da ble det vel full klaff på kjærlighetsbarnet..

Men snakket du ikke med lege/jordmor om prevensjon etter fødsel (før ungen ble født)?? Det har aldri vært sikert med fullamming, og "når du fikk mensen med nr.1" har ingenting å si.. EL kommer alltid før mensen - ergo vil du ha hatt EL den gangen du får mensen for første gang etter fødsel. Det kan skje når som helst, så det er svært dumt å håpe på det beste Ikke noe poeng i å si deg dette nå, men..

Lykke til! (teste kan du vel gjøre ca. 2 uker sameleiet Oppdater oss da! )

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 20:10   #4
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,479
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har etter alle tre barna fått tilbake mensen etter 5-8 uker, uavhengig av om jeg har fullammet eller ikke. Så at du har el nå og kan bli gravid er nok overhodet ikke usannsynlig.
Etter å ha strevet i tre år med å bli gravid med mellomste valgte vi å ikke bruke prevansjon når hun var født siden vi ikke trodde vi kunne bli gravid så raskt. Men der tok vi feil siden jeg etter bare 5 mnd testet positivt igjen og lille ble født akkurat 13 mnd etter mellomste. Så fint mulig å bli gravid selv om man ammer.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 20:15   #5
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

HI her..

Men er det ikke et tegn på at det ikke kan ha blitt noen befruktning når det fortsatt er en del slim? Vil ikke det slutte med en gang om man blir gravid?

Føler meg litt som en nybegynner her..
Et barn til er ønsket, men hadde nå tenkt å vente litt..

Skal holde dere oppdatert.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 22:10   #6
Veteranmedlem

Slafsemusa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,615
Blogginnlegg: 4
Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Som Tini 2 sier brukte vi og endel tid på å få mellomste, og
etter at han kom tenkte vi at vi ikke trengte prevansjon.
Men lite visste vi at vi ble gravide da.

To uker før ettårsdagen til mellomste kom altså verdens
nydeligste jente til verden.
Ble gravid når mellomste var 2,5 mnd.

Lykke til med deg!
E april -07
A april -08
Takk!
Slafsemusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2009, 21:03   #7
Seniormedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,975
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.

Trodde de fleste hadde fått med seg at man kunne bli gravid med en gang etter fødsel jeg, men... jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor dårlig opplyst enkelte voksne damer er altså...

Jaja...
Gammel 20-02-2009, 22:17   #8
Veteranmedlem

Slafsemusa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,615
Blogginnlegg: 4
Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Krynkel Vis post
Trodde de fleste hadde fått med seg at man kunne bli gravid med en gang etter fødsel jeg, men... jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor dårlig opplyst enkelte voksne damer er altså...

Jaja...
Godt du er en ordentlig, voksen, opplyst dame da.

E april -07
A april -08
Takk!
Slafsemusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-02-2009, 23:20   #9
Seniormedlem

Marry sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,458
MP Rating: 100% (2)
Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Krynkel Vis post

Jaja...
Jeg må si meg enig.
Gammel 21-02-2009, 09:35   #10
Supermedlem

Bonsai sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 972
Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er nå en gang fortsatt slik at mange leger og jordmødre i dag faktisk forteller mødre at så lenge man fullammer så blir man ikke gravid. Og de tror nok på det og, ellers ville de vel ikke sagt det. Jeg fikk denne beskjeden selv da jeg var til legen min for å få minipiller etter fødsel.

Men en grei huskeregel er, vil man ikke bli gravid så må man bruke beskyttelse. Glem fullamming, sikre perioder, hoppe av i svingen og alt det tullet der.

Og får å svare, gravid kan du bli nesten umiddelbart etter fødsel...

"I valget mellom falske venner og åpne fiender, har jeg alltid foretrukket de siste." BSB
Bonsai er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:01.