Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > September 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-08-2008, 11:53   #1
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,126
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Barnehagestart

jupp, da har lille gull begynt i barnhehagen, hun startet på torsdag og var der sammen med oss noen timer, så var de noen timer alene på fredag, samt at i går var de der alene fra kl 0830 til kl 1500.
Hun hadde det kjempekjekt de dagene før nå, men i dag så skulle jeg levere begge alene og siden de er på hver si avdeling ble det bare rot.
Så når jeg gikk derfra så gråt hun og hikstet som bare det inne på avdelingen, ringte når jeg kom hjem og hun gråt fortsatt innimellom De skulle prøve å gå ut siden de har funnet ut at hun trives bedre ute enn inne, noe som stemmer ganske bra. De skulle ringe om det ikke gikk bedre ute da, men nå sitter jeg her da med verdens svarteste samvittighet over å måtte gå fra henne i hysterisk gråt.
Må legge til at på småbarnsavd var det sikkert 5 barn som gråt når vi kom i morges og at det sikkert har litt smitteeffekt på andre barn. Samt at i går var det faren som leverte henne og jeg hun på 3 år. Og det tror jeg fungerer bedre siden lille er veldig avhengig av meg.
Hun på 3 år er jo på andre avdelingen og hun gikk det helt greit å gå fra, hun sa hadet og vinket til meg når jeg dro.

Men er det noen andre som har startet i barnehagen nå og som gråter sine modige tårer ved levering? Synes nemlig dette er helt pyton.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2008, 17:17   #2
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,600
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barnehagestart

Skjønner at det ikke er noe kjekt

Min har jo gått i barnehagen i ett år allerede, men hadde jo lang pause nå i sommer. Da blir det litt som å begynne på nytt, og det hender at hun gråter når jeg leverer. Det er skikkelig vondt.

Stort sett er det mye bedre når pappaen leverer (hun er veldig mammajente), og det pleier heldigvis heller ikke å vare så lenge.

Min lille har blitt spesielt glad i en dame, når hun er der er det i alle fall ikke noe problem. Dere har vel også fått en fast kontaktperson? Hvordan er kontakten dem i mellom?

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2008, 19:35   #3
Ewi
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,960
MP Rating: 100% (2)
Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.

Mini er av den typen som kan gråte hver dag, selv om han er vant til barnehage og han vil jo ikke være med hjem igjen.. Det er helt forferdelig å gå Og det er virkelig ikke noe som hjelper hos oss, kun mamma (evt. pappa men han leverer sjelden) Men jeg (vi) må bare trøste oss med at det går fort over (det tror jeg nok vil endre seg for jenta di, at det går fortere over etter hvert) og som sagt så koser han seg veldig der.
Gammel 26-08-2008, 21:14   #4
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,249
Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.

Pernille har gått i bhg i snart 1 år, og hun har jo meg i samme bhg, så henne har det gått veldig greit med. Bryr seg omtrendt ikke om at jeg er der i det hele tatt..

Men jeg jobber jo på småbarnsavdeling, og jeg vil si at det stort sett går bra etter kort stund med de aller fleste.
At det gikk bra i førsten, men at de gråter litt nå etter noen dager er veldig vanlig. Det er gjerne bare en reaksjon på at alt er nytt og ukjent. Men barn er heldigvis veldig tilpassingsdyktige!

Ser du at hun har fått kontakt med noen de voksne på avdelinga? Veldig godt for ett mammahjertet å vite at hun iallefall lar seg trøstes hvis hun er lei seg!

Vi hadde ei jente på tilvenning for 2 uker siden, hun gikk det kjempe bra med- fram til hun skulle være alene der.
Hun bare gråt og gråt- og ville ikke la seg trøstes i det hele tatt. Da hylte hun bare mer! For meg personlig har dette vært en av de værste tilvenningene jeg har vært borti på disse 8 årene. Det var grusomt at hun ikke ville ta i mot noe trøst!
Men i dag,nesten 2 uker senere er hun ei trygg og blid jente- vi har dansa og tøysa sammen i hele dag!
Så hold ut- det blir bedre! Snart har du problemer med å få henne hjem fra bhg!
Gammel 26-08-2008, 21:38   #5
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar dere

Joda hun har en kontaktperson der og hun er ei kjempekjekk dame, forøvrig så er de det alle som jobber der Så jeg føler meg veldig trygg på personalet selv om de er ukjent for meg også.
Regner jo med det går seg til, men når hun har gått å grått i perioder gjennom hele dagen i dag så er det ikke noe kjekt å tenke på. Hun fikk heldigvis lov til å være med over på avd til søstra for å spise lunsj, samt at hun fikk være med de ut siden hun trives bedre ute enn inne. Da var hun rolig så lenge hun så at søstra var i nærheten, trengte ikke leke med henne men bare ha et glimt av henne i øyekroken. Hun hadde også sovet en stund på dagen, men grått igjen når ikke vi var der etterpå.
Kontaktpersonen mente det gikk bedre når faren leverte siden hun er mest mammajente og mere vant til at papp drar på jobb hver dag, meg har hun jo hatt rundt seg 24/7 siden hun var født omtrent Så imorgen drar vi begge to, og¨så får han lever henne på småbarnsavd og jeg mellomste på storbarn i håp om at morgendagen blir bedre.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2008, 22:02   #6
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.

Ja, det med at det er enklere når pappane leverer kan være ganske vanlig!

Godt at personalet er hyggelige og at det stoler på dem! Det kommer nok til å smitte av på henne også!
Og fortsett å ring hvis det hjelper deg å komme gjennom dagene! Du har begynt å jobbe igjen eller?
Gammel 27-08-2008, 08:10   #7
Seniormedlem

*Silje* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,890
*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.

Håper dere går bedre i dag

*Silje* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 16:54   #8
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Merete79 Vis post
Ja, det med at det er enklere når pappane leverer kan være ganske vanlig!

Godt at personalet er hyggelige og at det stoler på dem! Det kommer nok til å smitte av på henne også!
Og fortsett å ring hvis det hjelper deg å komme gjennom dagene! Du har begynt å jobbe igjen eller?

Jeg har begynt å jobbe igjen ja, eller dvs jeg har jobbet ettermiddager og lørdager siden januar, men på mandag hadde jeg min førte fulle arbeidsdag på over 3 år Så nå er det tilbake i full jobb igjen, men jeg skal ha fri hver tirsdag så da blir jo de mye hjemme sammen med meg om det ikke er noe spesielt de dagene.

I dag var pappaen med og da gikk det bedre med leveringen igjen, ringte etter en halvtimes tid i dag og sjekket og detvar fortsatt litt gråting når hun kom på at vi ikke var der. Når pappaen kom å hentet de i sted så hadde det gått veldig greit resten av dagen sa de så da stoler jeg på det

Nå blir de borte fra barnehagen noen dager siden vi må reise til oslo i morgen for den årlige kontrollen på Bredtvedt av hun på 3, så da blir det nok sikkert en ny runde med gråt igjen når de skal i barnehagen igjen på tirsdag neste uke. Dumt at dette kom så tett oppi barnehagestart, men slik er det nå bare.

-98
Gammel 27-08-2008, 20:25   #9
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Jeg ville nok tro de ansatte hadde sagt det hvis hun hadde vært mer lei seg i dag, de har jo sagt ting rett ut de andre dagene! Bra at det går bedre!

Ett opphold fra bhg trenger ikke nødvendigvis være noe negativt sånn nå i førsten!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:32.