Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > September 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2008, 07:56   #1
Seniormedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,839
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Dagsoving

Fler som holder på å slutte? I allefall foreløpig, bli vel kanskje litt soving når han kommer i barnehage igjen men her hjemme skal det ikke soves i senga på dagtid. Ikke blir han overtrøtt til kvelden heller. Men kjører vi noe stedet etter to så er sjansen for at han sovner veldig stor.
Gammel 24-07-2008, 08:58   #2
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,519
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dagsoving

Vi har hatt en LØrdag der hun ikke sov. Men det var ikke planlagt, og det har ikke gjentatt seg... Da var hun røøød rundt øynene og veldig hyper ( ). Hun var ikke trøtt til "sovetida" (11-12 tida) den dagen, men sovnet 5 min i bilen på ettermiddagen (men da var det blitt for sent til å sovne, kan ikek sove etter kl.14, dette var i 16-17 tida).

Det endrer seg nok igjen når han begynner i bhg kanskje?

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 10:18   #3
Seniormedlem

*Beate* sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,910
*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.

Jeg er livredd for at han skal slutte å sove Jeg blir nødt å ha han hjemme 50% når jeg har permisjon, og håper han fortsetter med dagsoving hele det året

Vurderer dog å kutte ned til f.eks 1t 15min i stedet for at han sover nærmere 2t på det jevne, det kan kanskje hjelpe for å få han til å sove lengre på morgenen....
Gammel 24-07-2008, 10:49   #4
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

He-he..Så han sover lengre på morgenen Jaja. Hadde det nå funket må du gi meg oppskrifta! (her sover hun 1.5 timer i bhg (vekkes da) - ikke etter kl.14, og turner ett par ganger på natta, og sovner 19:30-20:30, og er våken mellm 5 og 6).

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 20:31   #5
Seniormedlem

*Beate* sin avatar

*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.*Beate* har en strålende fremtid.

Lita: Jeg er egentlig for å la barn sove når de vil og så lenge de har behov for...men så er det jo noe med at søvnbehovet deres er i løpet av et døgn, ikke bare så og så mye per natt.

Jammen ikke enkelt dette med søvn, man må vel bare prøve seg frem....da han var baby og egentlig lengre enn det, lot jeg han sove siste duppen i 16tida (da hadde han stoort behov for å sove nærmere en time, men la seg for natta rundt 19) og det funket helt fint, men på samme tidspunkt husker jeg at de fleste av dere hadde begrensinger på når de fikk sove siste duppen....Det viser bare hvor forskjellig de er, disse små individene
Gammel 24-07-2008, 21:04   #6
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Ja, jeg mener egentlig også at hun regulerer det selv..Jeg har bare ikke sett noen sammenheng med at hun sover lengre om morgenene. Nå vil jeg bare ha henne til å sove til 6:30 kanskje, synes 5-6 er fryktelig tidlig for henne, stakkars Men de er like, ja, det er helt sikkert!! (men det ligger i familien med lite søvn og overaktive barn, så det er nok litt spesielt for vår del).

Men må få høre om du merker noen forskjell

Når er det forresten de bruke rå slutte med dupp? Trodde det var i 3 års alderen? Hvordan er det i bhg du jobber i, *Beate* ? Og den du jobbet i, Ariadne?

Gammel 24-07-2008, 22:28   #7
Seniormedlem

*Beate* sin avatar

På William si avdeling sover ikke de tre barna som begynner på storavd nå i høst, og det tror jeg faktisk ikke de har gjort hele forrige bhgår heller.

På min avdeling sover begge guttene som blir 3 år til høsten (men bare en halvtime), men de to jentene som ble 3 i vår sluttet å sove i vinter....så det stemmer jo med at de slutter rundt 3 årsalder
Gammel 24-07-2008, 22:32   #8
Seniormedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,839
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hatt mest store barn, men de sluttet somregel mellom to og tre et sted...
Gammel 24-07-2008, 22:40   #9
Seniormedlem

*Silje* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,918
MP Rating: 100% (1)
*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.*Silje* har en strålende fremtid.

A sover maks 1,5 time på dagen nå, ellers blir det turning om natta.
Første gang vi har hatt begrensninger på dagsoving hans, han har regulert det selv før, men nå må vi...

*Silje* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2008, 13:31   #10
Veteranmedlem

Krissie sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 4,836
Blogginnlegg: 4
Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.

Her soves det også på dagen, men bare rundt 1,5 timer - i senga, vel og merke. Er vi ute i vogna, så er vi heldige hvis hun sover en time. Vi har vært på hytta noen ganger nå i juli, på dagsbesøk, og da skulle hun IKKE sove i reisesenga, det var i alle fall sikkert!

Jeg håper de etterhvert finner ut at de skal sove på samme tid, Snuska og Klumpen. Det hadde vært fantastisk.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:44.