Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > September 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-07-2008, 17:03   #1
Supermedlem

CatheMor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,265
MP Rating: 0% (0)
CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.
sur De koker barn i barnehagen vår!

På vei inn i barnehagen for å hente Sara i dag, gikk jeg forbi en far med en liten gutt på vei ut. Gutten var knalllrød i fjeset sitt, og jeg tenkte noe a la at pappaen hadde hatt han ute dagen før og glemt å smøre eller noe (snakk om fordomsfull, da! )

Så finner jeg Saraen min, sittende på kanten av sandkassen midt i solsteika - uten solhatt! - rød i fjes og på armer...! *gisp!* "Sitter du her uten solhatt, da?" spør jeg henne sjokkert, høyt nok til at alle skal høre, fordi jeg er jo for feig til å si noe direkte til de ansatte. Det så ut til at de "voksne" assistentene var gått hjem for dagen, hvilket antakelig forklarer litt. Så kom hun ene mot meg med solhatten og solkremen hennes. Da hadde hun akkurat vært inne for å se etter om kanskje Sara hadde med seg hatt i sekken sin... Men da hadde de allerede sittet der ute i "en god time".

Nå ser jeg at hun også har fått litt soleksem på armene sine. Jenta er jo lys og fager, og skal såvisst ikke sitte ubeskyttet midt i sola!

Jeg kjenner jeg er rimelig irritert, og jeg kommer til å sladre til hovedkontakten vår i morgen. Er det vanlig å la de minste i barnehagen sitte ute i steikende julisol? Eller burde hatt dem inne, eller i det minste i skyggen? Eller er jeg bare ufordragelig høygravid og hormonell?

Storesøs 99 & Lillesøs 06 & Lillebror 08
Bærer i diverse sjal, Taitasi meitai og himkokt podaegi. Småfolket sitter bakovervendt.
CatheMor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2008, 17:32   #2
Supermedlem

Septa sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 726
Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.Septa har en strålende fremtid.
Sv: De koker barn i barnehagen vår!

Sitat:
Opprinnelig postet av CatheMor Vis post
Eller er jeg bare ufordragelig høygravid og hormonell?
Nei vet du hva... det er ikke noe galt med din reaksjon...det er jo helt uhørt at barna skal være uten solhatt og solkrem....... Det er jo veldig ubehagelig å bli solbrent, og ikke er det bra for kroppen heller..Syns absolutt du skal si fra til kontaktpersonen hennes! Selv om de ansatte i barnehagen er i ferieavvikling SKAL sommervikarene ha en viss standard, og vite hva som må gjøres!!!

I vår barnehage smures ungene 3 ganger daglig. Morgen før de går ut, formiddag og ettermiddag. Solhatter/capser passer de på at de har på seg. På de varmeste dagene har de en god pausetime inne med frukt og drikke. ellers har de drikkeflaskene sine lett tilgjengelig ute hele dagen.
Gammel 03-07-2008, 17:32   #3
Supermedlem

stelsi81 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 632
stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.

Huff å huff!

Jeg tenker akkurat som deg jeg, har rimelig respekt for sola nå for tiden!
Jeg har sagt ifra til bhg hvor Malin går at vi vil at hun skal ha på seg solhatt på sol- dager. Bruker tilogmed å ta den på når vi leverer i bhg sånn at de ser vi har den med.

Trur absolutt det hadde vært fint om du sa ifra, kan jo være greit å påminne de i bhg om viktigheten av å bruke solhatt. De er jo mye ute på dagene.. lett for å bli kokt da!

stelsi81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2008, 17:43   #4
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,722
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Min yngste kom også og møtte meg uten solhatt i dag, jeg må innrømme at jeg løp opp bakken i full fart da jeg så den gule kjolen hennes og ingenting på toppen... Det er jo så lett å bli solbrent i hodebunnen, og det er grusomt vondt!

Heldigvis var ingen skade skjedd, derfor sa jeg ingenting (glemmer alt når jeg får de små lubne hendene rundt halsen og koser, så hvis jeg skal si ting må jeg gjøre det før jeg ser ungene mine ).

Jeg tror de tok av hattene pga den intense varmen, rett og slett. Ingen hadde det på. Noen solhatter gjør jo at man føler seg helt kokt av dem, og det er ekstremt ubehagelig.

I min barnehage er de veldig flinke til å smøre og til å holde de minste i skyggen/inne, da. Og så er det faktisk kun voksne folk som jobber der. Tror ingen er under 25...

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

En stjerne skinner i natt
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2008, 18:21   #5
Supermedlem

CatheMor sin avatar

CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.

De hadde smurt henne tidligere, altså, og nå etter at hun har fått kjølt seg ned med et bad og masse å drikke, ser jeg at hun heldigvis ikke er solbrent (men har fortsatt litt soleksem på armene). Men det er uansett ekkelt å se disse små helt rødkokte - det kan jo ikke være bra for dem å bli så varme?

Ja, jeg må visst gi klar beskjed om at hun aldri under noen omstendigheter skal oppholde seg ute i sola uten solhatt! Og skulle jeg ha glemt å ta solhatt med, får de heller ringe meg - så kommer jeg ilende med hatt og hva det måtte være!

Sola er farlig, den - og varmen også. Ikke minst for disse små, med sart hud og ikke fullt utviklet termostat i kroppen sin.

Bærer i diverse sjal, Taitasi meitai og himkokt podaegi. Småfolket sitter bakovervendt.
CatheMor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2008, 18:23   #6
Supermedlem

CatheMor sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av lex Vis post
Min yngste kom også og møtte meg uten solhatt i dag, jeg må innrømme at jeg løp opp bakken i full fart da jeg så den gule kjolen hennes og ingenting på toppen... Det er jo så lett å bli solbrent i hodebunnen, og det er grusomt vondt!
Ja, fy! At ikke de tenker på det, da?

Gammel 03-07-2008, 18:24   #7
Supermedlem

CatheMor sin avatar

Hun var forøvrig helt kake i dag, og var veldig takknemlig over å bli lagt kl. 18. Stakar.

Gammel 03-07-2008, 18:29   #8
Veteranmedlem

*Hufsa* sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 4,352
*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.*Hufsa* har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hentet ett stykk kokt barn i dag jeg også.
"Vi badet de på formiddaggen i dag."
Hva med å bade de hele tiden, så ofte ungene vil?
Gammel 03-07-2008, 18:42   #9
Seniormedlem

Ariadne sin avatar

Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,833
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi pleide å ha på sprederen vi, så fikk ungene løpe igjennom. Veldig popis!
Gammel 03-07-2008, 18:53   #10
Supermedlem

CatheMor sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av *Hufsa* Vis post
Jeg hentet ett stykk kokt barn i dag jeg også.
"Vi badet de på formiddaggen i dag."
Hva med å bade de hele tiden, så ofte ungene vil?
Nei, hvorfor det, når de heller kan sette dem i sandkassen, forøvrig med sokker og joggesko på (hallo - hun hadde jo sandaler med!) og la dem boltre seg i gloheit sand? Og - kom jeg på nå - uten drikke tilgjengelig...

De bader ikke i barnehagen vår i det hele tatt, da.

Jeg er stort sett kjempefornøyd med barnehagen vår, men i dag ble jeg skuffet, rett og slett.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
Vi pleide å ha på sprederen vi, så fikk ungene løpe igjennom. Veldig popis!
Det kan jeg tenke meg!

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:11.