Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > September 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-07-2008, 15:06   #1
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,259
MP Rating: 0% (0)
Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.
nodoki Fikk tlf av legen på en søndag!

Ble litt overraska selv, dette kan vel ikke være vanlig eller?

Han ville fortelle meg om resultatene av blodprøvene jeg tok på mandag, jeg hadde bedt om å bli allergitesta. For jeg har merka at jeg har begynt å reagere litt på ting.

Han fortalte meg at jeg vissnok reagerer på masse, det meste av pollen ute, katt og hvete. Har sikkert glemt endel ting også.. For jeg ble litt satt ut da han nevnte hvete, og at han kanskje mistenker at jeg har Cøliaki.

Skal bli sendt videre for grunndigere testing da, håper bare ikke at de har alt for lang ventetid, jeg ville jo gjerne hatt svaret i går..
Gammel 06-07-2008, 16:51   #2
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Stavanger
Meldinger: 603
Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.
Sv: Fikk tlf av legen på en søndag!

Måtte bare gi deg en klem...

Har ikke hørt om tlf fra legen på en søndag nei, men kan jo være han var på jobb da... Høres jo bra ut at du får en grundig sjekk i hvert fall, ikke noe kjekt å gå å gruble på sånne ting...

http://www.kiss-kiddforum.com
Anette76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-07-2008, 19:03   #3
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,723
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Skjønner godt at det ikke var en særlig grei beskjed å få Veldig bra service av legen din, da, som en mager trøst.

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

En stjerne skinner i natt
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-07-2008, 21:28   #4
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av lex Vis post
Skjønner godt at det ikke var en særlig grei beskjed å få Veldig bra service av legen din, da, som en mager trøst.
Ja, han er egentlig den første legen jeg har hatt som jeg er fornøyd med. Tar seg bestandig goood tid, og virkelig prøver å finne ut hva som er til det beste for pasienten!
Som på mandag feks- da jeg tok blodprøven. Så sa han at han også kom til å sende meg til videre testing i Drammen. For det var mange med allergier som det ikke vises på vanlige blodprøver.

Min forrige lege gadd jo ikke engang å kikke opp fra pc`n når jeg var der!

Har bestemt meg for å ikke ta sorgene på forskudd anngående den Cøliakien heller. Jeg vil ha det svart på hvitt før jeg begynner en sorgprosess på alt jeg ikke kan spise..
Gammel 06-07-2008, 21:32   #5
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Anette76 Vis post
Måtte bare gi deg en klem...

Har ikke hørt om tlf fra legen på en søndag nei, men kan jo være han var på jobb da... Høres jo bra ut at du får en grundig sjekk i hvert fall, ikke noe kjekt å gå å gruble på sånne ting...
Takk.
Ja han satt visst på jobb ja. Også ringte han fra skjult nummer, de pleier jeg egentlig aldri å ta- for det er jo stort sett bare telefonselgere og sånt som ringer fra det.
Aner egentlig ikke helt hva som fikk meg til å svare, kanskje bare en fornemmelse jeg fikk?
Gammel 06-07-2008, 22:23   #6
Supermedlem

CatheMor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,265
CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.CatheMor har en strålende fremtid.

Merksnodig å få telefon av legen sin på en søndag!

Håper det ikke er så ille som fryktet!

Storesøs 99 & Lillesøs 06 & Lillebror 08
Bærer i diverse sjal, Taitasi meitai og himkokt podaegi. Småfolket sitter bakovervendt.
CatheMor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-07-2008, 22:29   #7
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,504
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Skulle han sende deg videre på biopsi av tarmen for å finne ut om det var Cøliaki? Hvilke symptomer har du hatt? (forresten, kan man reagere på hvetemel UTEN at det er Cøliaki? Min sambis kan ikke spise noe med hvetemel i, da blir han skikkelig dårlig i magen og blir lenket til do i timer..Men ikke utslag på Hveteallergi, men er ikke Cøliaki, for Speltmel - som inneholder gluten - kan han spise..)

Uff, så dumt med allergiene, får håpe de er godt levbare med!

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2008, 07:02   #8
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
Skulle han sende deg videre på biopsi av tarmen for å finne ut om det var Cøliaki? Hvilke symptomer har du hatt? (forresten, kan man reagere på hvetemel UTEN at det er Cøliaki? Min sambis kan ikke spise noe med hvetemel i, da blir han skikkelig dårlig i magen og blir lenket til do i timer..Men ikke utslag på Hveteallergi, men er ikke Cøliaki, for Speltmel - som inneholder gluten - kan han spise..)

Ja, man kan reagere på hvetemel (o.a. mel) uten å ha cøliaki. Hvete er den kornsorten med mest gluten i, mange med glutenintoleranse kan spise litt spelt og havre uten å bli syk. Man kan også reagere på alle typer gluten uten å ha cøliaki, dvs uten å ha utslag på biopsien.
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2008, 13:15   #9
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84 Vis post

På hvete synes jeg ikke at jeg har hatt noe særlig symptomer egentlig. Får verken diare`eller løs mage. Så dette kom veldig overraskende på meg i grunn.

Jeg føler meg bestandig så sliten da, orker gjerne ikke gjøre så mye av gangen. Så det har kanskje noe med hvetemelet å gjøre?

Vet ikke så mye om hva som skjer videre ennå. Fikk ny legetime den 14, sikkert for å prate litt nærmere om dette.

Er ikke vant til å ha noen allergier jeg! Det er først etter at jeg fikk Pernille at jeg har utviklet det, det har sikkert tidligere bare ligget latent i kroppen..
Gammel 02-08-2008, 22:47   #10
Supermedlem

Merete79 sin avatar

Jeg svarer på det her jeg Anette!

Jeg har fått brev fra sykehuset om at jeg blir testa der i løpet av de neste 4 mnd engang, får brev når det nærmer seg.

Jeg spurte legen da jeg var der den 14 juli om hva jeg reagerte på. Han svarte :"ALT!"

De tingene jeg husker er:
Hvete
Soya
husstøv
Alt av pollen
Burot
Nøtter
katt

Men kan ikke si jeg er så fryktelig plaga da. Spiser jo hvete hver eneste dag, er endel ute, koser med katter når jeg er hos mamma eller venninner, huset er ikke støvfritt , og i kveld har jeg sitti og spist nøtter.

Så jeg har ikke brukt noe av zyrteken som jeg henta på apoteket.

Pollen kunne jeg merke en periode da, med at jeg ble tung i hodet og nøys og nesa rant, og jeg kan nyse litt av noen katter.

Men det jeg var overraska over på den lista var at ikke melk og frukt står der. Melk får jeg gjerne mageknip av, og noen frukter hovner jeg opp på leppa av- og klør i halsen..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:02.