Her er det håpløst... Der vi bodde før hadde lillegutt de fleste lekene på rommet, så hadde vi noen i stuen, på kjøkkenet, kontoret og badet. Men nå er ALT i stuen... 1/3 del av stuen er lekerom, men det spres jo selvfølgelig. Så der er det en ikea hylle (sånn bodhylle) som vi har malt svart. Har en del kasser i den, men bøkene står som i en vanlig bokhylle (de harde bøkene innen rekkevidde og vanlige bøker høyere opp) + masse store leker står ment å pyntelig bortover. Har egne kasser til duplo (skal pusse opp en 100 år gammle kiste til å samle all duplolen i siden vi arvet en full badebalje med duplo og hadde en kasse fra før...), en egen til tog +++ Han har også bord og stoler der, ørten kosedyr og alt annet stæsj. Har også puttet masse leker i en kommode sak som han alikevel kommer til i, så jeg kan ikke ha noe han ikke får røre der.
Men vi vurderer å sette opp en lettvegg i stuen og flytte sengen vår dit og så la lillegutt ha soverommet for seg selv (alle tre ligger jo der nå) og da kan vi flytte det meste av lekene inn dit... Han har en kommode på soverommet som han tidligere hadde lekene i, men den er full av klær nå. På det gamle soverommet hans hadde han i tilleg stort klesskap der nederste del var skuffer som han kunne ha leker i. Nå er det altfor trangt mtp klesskap ol. GLEDER MEG TIL Å PUSSE OPP!!!!!
Men lillegutt er også faktisk ganske ryddig av seg og når han ser at en ting har stått en plass, skal den alltid tilbake dit etter lek, flyter det helt får vi han med oss og rydder før vi skal ut eller han skal sove, må nesten det når alt er i stuen og han har bare godt av å lære å rydde opp etter seg, mener nå jeg (vi gjør det jo sammen, står ikke over han og kommandrer...)
|