Kanskje har du reist allerede men.. Vi reiste til Hellas da Maia var 4 mnd. Skal ned dit igjen nå når hun akkurat har fyllt fem mnd.
Ingen problemer i det hele tatt. Jeg ammer ikke så det er litt mer tungvint men vi kjøpte flaskevann og hadde med melkepulver fra Norge samt engangsflaskene til Avent. La henne i skyggen HELT TIDEN da jeg mener at man ikke bør brune babyene. Da ungikk jeg også å bruke lassevis med solkrem som inneholder mye "dritt" som mange unger reagerer allergisk på. Ha med myggnetting da det er mye mygg i Hellas enkelte steder. Vi hadde også med ekstra vognparasoll som var god å ha. Hadde med liten reisetrille som gikk an å ligge "nesten" ned. Men det ar til og fra stranden og på kvelden hun brukte den. På stranden lå hun på en solseng under en parasoll. Vi badet henne både i bassenget og i sjøen og hun opplevde det som utrolig deilig. Ellers hadde vi med kluter vi vætet i vann og la på henne når temperaturen noen dager krøp opp mot 43 grader. Da var vi heller ikke mer enn et par timer ute og sjekket væskenivået og tempereraturen hennes ofte. Vask hendene til bebisen ofte. Vår lille Maia ble båret, dullet og dillet med av ALLE. Båret rundt å vist frem. Båtførerne var ikke alltid like rene på hendene og det medførte at Maia fikk en stygg øyeinfeksjon. Sikkert grunnet at hun hadde hatt sine skitne hender i øynene sine. Derfor... vask hendene ofte. Grekere er generellt glade i småbarn og det er et deilig land å ha med barn i. Man får tak i det meste i butikker enten det er våtservietter, bleier, barnemat og grøt, så samt du ikke skal på en øde øy da... Ellers pass på å få i nok drikke. Våte bleier= nok drikke. Vi tok med Gem pulver med elektrolytter i tilfelle diare/oppkast. Termometer, Lactulose i tilfelle total forstoppelse (fant ikke svisker i butikken i Hellas) smertestillende og febernedsettende. Det meste får man også tak i på apotekene i Hellas. God tur!
|