Vis ett enkelt innlegg
Gammel 23-04-2008, 13:19   #1
Nicy
Veteranmedlem

Nicy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,241
MP Rating: 0% (0)
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.
Anna Wahlgren og hennes tilhengere

Jeg blir helt sjokkert når jeg leser på Anna Wahlgren sitt forum. Det virker som en skummel sekt rett og slett. Blant annet står det om "vargtimen" da barnet absolut ikke skal stå opp, og om hvordan man slipper "vargen" inn på rommet til barna ved å ta dem opp av sengen hvis de gråter feks. Bare alt skriveri om vargen gjør at man får tanker om djevelen som tar barnas sjel om man gir dem nærhet.

Så finnes det et forum der foreldre skriver de mest absurde saker! Feks er det en baby på åtte mnd som må ligge i sengen med bæsj i bleia fra kl 7 på morgenen til kl 8, for foreldrene har bestemt at det ikke er morgen før kl 8, og da står de heller ikke opp.
En annen skriver om barnet sitt som ikke vil sove på kvelden og hun bruker en ramse som det skrives så mye om. Mammaen står utenfor rommet og ramser og ramser. Barnet hyler. Til slutt roer barnet seg etter et par timer og moren skriver i forumet at hun ikke trodde barnet hadde kastet opp. I neste innlegg står det "Jo, nå kikket jeg inn til barnet mitt, det har spydd i sengen idag også". AWs brutale regel er "Ta ikke opp barnet fra sengen med mindre man må dra til akutten!"

I alle dager?? AW skriver også at barna skal ligge på magen, de klarer fint å snu hodet sitt selv så de får puste. Også skriver hun at barn/ babyer må lære seg at gråt dytter de voksne lenger bort fra dem -ergo, de skal lære seg at det ikke hjelper å gråte, for ingen tar dem på allvar likevel.

For meg er det helt utrolig at AW kan ha noen tilhengere i det hele tatt. Hvordan kan man ville sitt barn så vondt uten å se at det er galt? Men, man vet jo at mennesker kan bli hjernevaskede. Nå syns kanskje mange at jeg tar hardt i, og at AW har mye bra også. Mulig det, men når jeg leser på forumet hennes blir jeg Bare sjokkert og mørkredd.

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03 , : Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat