Vi er en familie på fire som leier en liten leilighet i Oslo. Vi Snakker nå om å få kjøpt noe eget, men er ukjente i Oslo (vi har ikke bodd her så lenge). Er det noen som vet litt om de forskjellige områdene i Oslo, og kunne kommet med noen tips? Det viktigste er at det er trygt å bo, og godt miljø på skolene (småbarnstrinnet), samt at det er mulighet for å komme seg til/fra ved hjelp av tbane/trikk/buss/tog (vi kvittet oss med bilen da vi flyttet hit, og har ingen planer om å kjøpe ny).
Et stort pluss er om det er nært marka, da vi er veldig glade i å gå turer, men jeg forstår jo at det kan bli veldig dyrt. Vi stortrives her vi bor nå (i nærheten av Sognsvann) men det er altfor dyrt til at vi kan få kjøpt noe i dette området. Vi bodde en kort stund på Tøyen, det er et område jeg overhodet ikke kunne tenke meg å flytte til igjen. Det var innbrudd i blokka, gjenger som hang utenfor, sprøytespisser utenfor barnehagene og det var ikke et sted jeg syntes var bra å bo med barn. Jeg synes det er utrolig vanskelig når vi sitter og ser på diverse leiligheter på feks finn.no, for vi har ingen anelse om hvordan miljøet rundt er, og det er ikke noe man nødvendigvis finner ut på visning heller. Er det noen som har noen innspill så blir jeg utrolig glad, alle tips og forslag mottas med stor takk!