Vis ett enkelt innlegg
Gammel 13-04-2009, 16:35   #3
emma71
Supermedlem

emma71 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Follo
Meldinger: 1,235
MP Rating: 0% (0)
emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Polihydramnion (for mye fostervann), erfaringer?

Jeg har ikke så "lang" erfaring med for mye fostervann, det ble oppdaget hos meg for ca. 4 uker siden. Min største lomme er på 13 cm, og legen er ved hver ultralyd-kontroll like "fascinert" over hvor mye vann det er.
Årsaken til så mye vann hos meg er at jeg har fått svangerskapsdiabetes. Babyen er målt til nesten å ha +40% vekstavvik, og ved den første kontrollen der det ble oppdaget fikk jeg beskjed om at jeg kom til å gå til max. uke 36. Med kostendring og insulinbehandling har veksten på babyen stagnert, og det er ikke kommet mer vann, så jeg får gå til uke 38 i stedet.
Babyen har veldig god plass inne i maven så h*n turner rundt hele tiden. Vanskelig å ta ctg-registreringer siden den flytter seg så mye. Er også vanskelig å kjenne liv pga alt vannet og den ofte rare stillingen til babyen (hodet på skrå ned i bekkenet mitt bl.a).
Jeg er til målinger på ultralyd hver uke, både av babyen og fostervannet. Har også fått beskjed om at det er en økt fare for spontan vannavgang pga det store trykket, men ellers ingen forhåndsregler. Dersom vannet skulle komme til å gå fikk jeg beskjed om å legge meg ned siden det er så mye vann foran hodet slik at risikoen for navlesnorsframfall er stor.

Spør om det er noe mer du lurer på som jeg kan fortelle om
Har du fått noen pekepinn på hvorfor du har så mye vann?

Meowouch, Monielle og minniepus sladrer for meg Planlagt keisersnitt 22.april.
emma71 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat