Vis ett enkelt innlegg
Gammel 14-04-2009, 09:05   #10
Karette
Supermedlem

Karette sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,060
MP Rating: 0% (0)
Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.
Sv: Polihydramnion (for mye fostervann), erfaringer?

For det første får du en for det er ikke noe moro å kjenne på disse følelsene av uvisshet!

Jeg hadde for mye fostervann.
Merket selv noe var i veien, men ble desverre ganske dårlig oppfulgt på det lokale sykehuset.

Enden på visa er vannavgang i uke 32, lå til observasjon på sentralsykehuset i fylket i 3 dager i påvente av fødsel da det ble bestemt akutt keisersnitt pga forhøyet hjerterytme hos bebisen.

Vi lå 1 mnd på sykehuset i etterkant, for spisetrening. Gutten min sliter fortsatt litt med å spise, men dette har ingenting med fostervannsmengden å gjøre, men heller hans prematuritet.

Jeg har ikke fått noe annen forklaring på fostervannsmengden enn at dette kunne skje, det var ingenting galt med hverken meg eller bebisen.

---

Jeg forstår virkelig din frykt nå!
Du sier du er 25 uker og ejg vil tror kroppen din takler den store mengden fostervann noen uker til, men sannsynligvis får du barn før uke 40 - og kanskje med keisersnitt. (jeg er ingen lege, så dette tar du med en klype salt)

Dette er fryktelig individuelt, men jeg vil hvertfall råde deg til å gjøre alt klart, ha alt det praktiske i orden slik at du får mindre å tenke på når det skjer.

Styr unna tunge løft, mye bevegelse som kan sette trykk på magen. Feks. kjøre bil på en humpete grusvei.

Forsøk å slappe av, selvom det er vanskelig!

---

Det høres ut som om du får masse oppfølging, og det er kjempebra!
Du må gjerne rapportere hvordan det går her inne

Lykke til, dette kommer til å gå bra!!!!