Vis ett enkelt innlegg
Gammel 12-06-2009, 17:21   #4
Tash
Seniormedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,033
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Timeout i barnehagen

At mitt barn, etter klar veiledning fra voksne som prøver ta hans perspekt i situasjonen (kan være sjelden vare i en barnehage), ikke klarer å avslutte en uønsket adferd eller aktivitet, blir tatt ut av situasjonen, er helt greit. At barnet blir satt i skammekroken til en tid som de voksne synes er passende - det hadde jeg ikke godtatt uansett hva dere i barnehagen mener virker eller ikke.

Jeg mener at timeout i barnehagen er en falitt erklæring for at de voksne ikke lenger har kontroll og klarer å ha autoriteten i alle situasjoner - og da er det de voksne som må gå i tenkeboksen, ikke barna. Som jeg skriver så er jeg ingen tilhenger av timeout i hjemmet, men i barnehagen bør det iallefall være rom, tid og anledning for å lære barna andre måter å klare å finne egne grenser og måter å begrense/beherske seg på. Det er en viktig del av sosialiseringen og ingen blir sosialisert sittene alene på en stol i gangen.

Når de største barna i barnehage er litt høye eller finner på ting som ikke passer, så er det tilstrekkelig at jeg visker dem litt i øre - med noen har jeg laget avtaler, andre trenger jeg bare å få øyenkontakt med - så det er helt mulig å roe ned en barnegruppe uten straff og "metoder"

93, 96, 99 og 08

Sist endret av Tash; 12-06-2009 kl 17:40.
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat